Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annetenmick
#1043835
Onze Cane Corso (6 1/2 maand) eet als sinds we hem hebben als klein pupje gras. Eerst was dit gazongras maar na een maand begon uitlaat is het zijn dagelijkse bezigheid tijdens het uitlaten. In het begin moest hij ervan overgeven maar dat doet hij nu niet meer. Soms poept hij er lastig van (het blijft aan elkaar hangen ..).
Maar zou hij nu iets tekort komen aan mineralen of iets anders. Zoiets heb ik wel eens gehoord als ze veel gras eten.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1043839
die van mij eten gras vanaf het moment dat ik ze hier thuis had, iedere dag, iedere keer als ze buiten zijn, al jaren lang.
Volgens mij hebben ze toch echt geen tekorten en vinden ze het gewoon er lekker, ook spugen ze er niet van.
Ze eten ook niet alle het gras hoor, ze zijn kieskeurig daarin! ;D
Gebruikersavatar
Door Dian
#1043842
hier ook zo'n koe. Zeker als ik een poosje sta te beppen met iemand, dan staat hij te grazen als hij aan de riem zit ;D
Door annetenmick
#1043843
Ok bedankt, er zijn dus meer honden die het zo erg doen. Jullie latne het gewoon doen dus ?

iets anders: Dian ik vind het super knap dat je zoveel bent afgevallen !!! Mijn complimenten. Hoe krijg je het voor elkaar ?
Gebruikersavatar
Door Dian
#1043847
[quote="annetenmick"]
Ok bedankt, er zijn dus meer honden die het zo erg doen. Jullie latne het gewoon doen dus ?

iets anders: Dian ik vind het super knap dat je zoveel bent afgevallen !!! Mijn complimenten. Hoe krijg je het voor elkaar ?
[/quote]

van mij mag hij gras eten, ik verbied het hem niet.

wat dat afvallen betreft, andere leefgewoontes ingevoerd. Ik kookte heel slecht, was een echte emo-eter, snoepte ontzettend veel. Nu kook ik gezond, eet als tussendoortje fruit, snoep niet meer, heb het drinken van vruchtensap aan banden gelegd. Met dit als resultaat :D En ik voel me er veel beter bij ;)
Door roefus
#1043868
Na, hier eten ze ook wel wat gras...veelal op dezelfde plekken en het is mooi breed gras  :)
Maar 'als een koe' ...neu, niet zo erg...ze eten soms wat hapjes.

Ik denk niet dat het kwaad kan, maar als mijn honden echt heel veel gras zouden eten, dan zou ik het toch niet willen hebben. Ik zou doodgewoon bang zijn voor een opstopping in hun darmkanaal  :-\
Door annetenmick
#1043895
Aan een opstopping heb ik nog niet gedacht Roefus. Ik laat het ook niet helemaal toe. Om nu de hele wandeling nee dit en nee of foei dat vind ik niks. Dus als het "genoeg" is wandelen we weer verder zeg maar.
Gebruikersavatar
Door pike
#1043946
Hier eten ze ook alle drie gras. Soms staan ze gezellie met z'n drieën naast elkaar gras te eten  ::)
Maar, als ze aan de lijn lopen wil ik het niet hebben, dan kan ik namelijk gaan staan wachten tot ik een ons weeg. Dus dan zeg ik gras eten doe je maar in je eigen tijd, doorlopen. Als ze los lopen kunnen ze hun gang gaan maar: dan hebben ze het meestal veels en veels te druk met hun neus om nog aan gras eten te denken  8)
Gebruikersavatar
Door pike
#1044102
[quote="*Marga*"]
Vanmorgen om half 4 stond ik weer buiten met mijn gras etende  Rocky >:(

Ik denk dit keer van ganzenhart.

[/quote]
Dit is dan een geval van gras eten omdat de hond zich niet lekker voelt. Sneu voor Rocky. Zat er veel vet aan het hart soms? (heb nog nooit ganzenhart gezien).
Met PIke heb ik in het verleden ook heel wat nachtelijke uurtjes grasetend doorgebracht. Pfff als ik daar nog aan denk wat een ellende was dat. Sinds we barfen is dat helemaal van de baan  :D en wordt er alleen nog voor de lekker gesnoept.
Door sandrra
#1044111
De dames hier eten ook graag gras en onze vorige hond deed het ook, leek wel een koe.
Soms geven ze er van over maar dat zie je al aan de manier van grazen zeg maar.
Ze mogen van mij niet teveel eten ivm met verstopping in de darmen.
Gebruikersavatar
Door pike
#1044115
Oh ja wat ik absoluut niet wil is dat ze van die dotten gemaaid gras opeten. Vooral Duc vind dat natuurlijk leuk als pup zijnde. Ben echt als de dood dat die klodders gras de hele boel dichtstoppen!
Door Red_Hunter
#1044139
Hier weer een rot nacht gehad door al dat gras eten >:(.
Althans dat denken we. Flynn had last van zijn darmen, dat was duidelijk te zien en ik had al gras uit zijn anus getrokken. De volgende dag, na een nacht hijgen en vervelen en buiten lopen met hem, kwam er weer een grasprop uit. Daarna was hij gelukkig weer zichzelf.
Flynn eet hier ook vaak gras uit frustatie volgens mij. Flynn kan niet los en als dan Ireen lekker rondrent dan begint hij als een gek aan het gras te plukken.
Ik wil het dus wel voorkomen dat gras eten, want oh wat een nacht was dat weer. :thumbdown:

Groetjes Trudie
Door Cane Ferro
#1044255
Hier ook een Cane Corso die soms voor koe gaat spelen...
In zijn buitenren geeft hij tegels: dus daar geen gras maar aan de rand wel. Meneer gaat hier dus gras gaan uitgraven: dus grasvod met aarde en al. Trekt het zijn ren binnen, zet er zn poten op en begint smakelijk te grazen  ;D gelukkig doet hij het niet zoveel maar is wel een grappig zicht want stelde mee eerst vragen hoe het kwam dat me gras verdween. Verder heeft hij er geen last van
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door