Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kyrarottweiler
#1043700
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier maar heb een dringende vraag waar ik niet uitkom en de dierenarts ook niet.
Mijn rottweiler is geboren en getogen in Spanje. Wij wonen ook hier dus het warme weer kan het probleem niet zijn.

Mijn rottweiler Kyra van 4 en een half is al maanden aan de diarree. Ze voelt zich volgens ons kiplekker en heeft ook nauwelijks gewicht verloren. Het enige is dat ze misschien iets rustiger is dan anders. We hebben al van alles gedaan:

Rontgen, maar daar is niets raars op te zien.
Bloedanalyse en alles is ok alleen heeft ze een verhoging van het aantal witte bloedlichaampjes. Er zit dus ergens een infectie maar ze weten niet waar. De arts denk in de dikke darm omdat daar normaalgesproken het vocht uit de ontlasting wordt gehaald.

We hebben antibiotica voorgeschreven gekregen voor een ontsteking in de dikke darm (aumentine en flagil)en we zijn overgestapt op ander voer (Hill´s I/D) en dat gegeven gedurende 2 weken. Tijdens die 2 weken was alles weer Ok, normale ontlasting etc.  en gestopt met de antibiotica en ..... weer terug bij af. De eerste ontlasting is papperig en de volgende is het bruin water.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? We hebben al kapitalen uitgegeven en weten nog steeds niet wat eraan de hand is.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Sander

Ps: het kan zijn dat de door mij genoemde medicijnen in Nederland anders heten.
Door kyrarottweiler
#1043712
Bedankt voor je reactie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ze getest is op Giardia maar ze is wel ontwormd en de ontlasting is op kweek gezet. volgens de dierenarts zaten er geen parasieten of eitjes in. Het is tevens voor 99% zeker dat het geen leishmania is.

Groetjes
Sander
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1043716
Al eens 3 dagen ontwormd met panacur?
Wat krijgt Kyra te eten, als het wel goed gaat op Hills ID (wat lichtverteerbaar voer is) dan moet het op vlees toch ook lukken.
Door kyrarottweiler
#1043724
Kyra heeft wel panacur gehad maar dat was volgens mij geen kuur van 3 dagen maar éénmalig 2 tabletten ofzo. Er is aangeraden om vooral nog even door te gaan met Hills ID om te kijken of de ontlasting veranderd. Voorheen gaven we haar altijd Satisfaction (ik weet niet of dit ook in Nederland bestaat) hier heeft ze 3 jaar geen problemen gehad met dat voer.

Groetjes
Door verwonderd
#1043769
Flagyl is oa tegen giardia. I/D is oa om de darmen te prikkelen.

Ai.

Bruin water?

Hier ervaring met bruin water. :-X

Laat maar eens testen op cryposporidia. Ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat DAT het niet is. Maar het is een testje wel waard.
Mocht het crypt zijn, stuur me dan maar een pb, voor het geval dit topic aan mijn aandacht ontsnapt.

Sowieso zou ik a.s.a.p. overstappen op vers. En probiotica geven.

Heel veel sterkte...
Door dorinekok
#1043771
ik denk ook dat die brokken niet veel goeds doen voor de darmen van je hond. Lees hier maar even flink!
Door kyrarottweiler
#1043781
Satisfaction zijn inderdaad brokken en die heeft ze 3 jaar lang gegeten zonder problemen. De diarree is ontstaan begin juni.

Ik heb op het net opgezocht wat Giardia precies is en daar staat bij de uitleg en behandeling dat sommige giardiastammen niet reageren op Flagil.  Het schijnt dan de moeite waard te zijn om nogmaals een kuur Panacur te geven.

Ga nu mijn dierenarts maar eens bellen om te kijken of ze getest is op Giardia en op Cryposporidia.

Groetjes
Door verwonderd
#1043893
Vraag om een snaptest, dan weet je het binnen een kwartier  ;)
Voor crypt bestaat helaas geen snaptest, moet in het lab gebeuren.
Doe eerst maar giardia, kan je dingen uitsluiten.
Crypt. is vrij onbekend helaas, maar schijnt wel al vaker voor te komen, vandaar dat ik het noem. Niet iedere da is er bekend mee/zal daar aan denken.
Door markdekker
#1043980
Vraag anders een endoscopie aan...Tara heeft jarenlang last gehad, van of kotsen, of diarree, bij haar werd na 2 jaar vastgesteld dat ze een chronische maag dunne/darm ontsteking had.
Het enige wat ze toen nog konden doen is Prednison geven, aangezien niets anders meer hielp  :-\
Door verwonderd
#1044133
Mark, kreeg Tara toen ze jarenlang diarree had als voeding vers voer?

De da van boslief gaf aan dat een ontsteking chronisch is, wanneer het idd langer duurt dan een jaar. Een endoscopie deed zij niet zomaar, omdat het een behoorlijke belasting en pijnlijk zou zijn voor boslief.

Voordat boslief onder narcose ging voor haar sterilisatie, belde de da om te overleggen of een biopsie van de darm nodig zou zijn. Ook een biopsie zou belastend zijn geweest, de da zou dat ook niet zomaar hebben gedaan, maar omdat boslief toch al 'open zou liggen'...
Gelukkig hiertoe niet besloten, immers, boslief poepte net voor de sterilisatie 2 goede drollen.

En helemaal gelukkig omdat boslief op rauw nu perfecte ontlasting heeft. Na heel wat ab kuren overigens. Die helaas niet de gewenste resultaten opleverden. RRRRAuwww gelukkig wel. Heus, ik zie het niet als zaligmakend, maar wel als basis om goed uit te zoeken dat wanneer er iets met het dier is, er ook zuiver kan worden uitgezocht WAT er met het dier is.
Laatst gewijzigd door verwonderd op di 09 sep 2008, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kyrarottweiler
#1046188
Tja.... wat moet ik er van zeggen? Als ze poept is het eerste gedeelte op dit moment wel redelijk vast de rest is heel erg papperig. We moeten maar es zien wat morgen de DA ervan zegt.
Bedankt voor je interesse.

Groetjes
Door Silvia V.
#1046215
Als ze testen op Giardia, laat je dan niet afschepen met alleen even onder de microscoop kijken!! Giardia is namelijk niet goed te zien onder de microscoop.
Het beste is de snaptest!

Misschien ook nog iets om te vragen aan de da of darminvaginatie een mogelijkheid is?

Ik weet wel uit eigen ervaring met honden uit mijn omgeving dat met vers vlees de diarree bij een hond vaak overgaat.
Misschien is dit echt iets om te proberen.
Mocht dit (hoop ik echt voor je hond en jou) overgaan, ga dan niet meer terug over op brokken!
Dat wordt namelijk bij hondenscholen hier nog weleens aangeraden.
Ze zeggen hier: als je hond diarree heeft, moet je even overgaan op vers vleesvoeding. Daarna kan je weer langzaam overgaan op brokken.
Snappen jullie dat nou :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door