Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door robbiemarie
#1040193
Hoi, Ik had even een vraagje. Marie van mij zit nu een tijdje op KKV. Moet zeggen dat ik echt alle merken door elkaar geef en madame heeft nog nooit een maaltijd laten staan. Degeen die ze meteen opeet is duck en smuldier!! De rest eet ze voorzichtig en soms gaat ze na een kwatier verder meer eten.

Nu krijgt ze 700 gram per dag, maar ze wordt nu toch wel een stuk dikker en soms heb ik het idee dat ze teveel heeft aan 700gr. Kan het zijn dat een ouder hond minder gaat eten?? Minder nodig heeft....  Ik ben gestart met 700gr, misschien is het teveel. Ze eet het wel altijd op, maar soms zit er een kwatier tussen.
Ik weet het niet hoor, heb evne gezocht, maar kon zo 123 niets vinden. Vandaar mijn vraag.

Marie weeg 28 kilo
Door robbiemarie
#1040201
Ze is nu 12 jaar, vergeten bij te zetten.

Maar komt het vaker voor?? Met hoeveel minder moet ik dan beginnen??
Wil wel dat ze genoeg binnen krijgt.
Door verwonderd
#1040204
;D
Sorry.
Wanneer ik mijn kat CB geef, dan komt ze in 1x flink aan. Dus geef ik haar iets minder. Wanneer ze echt honger heeft, dan laat ze dit wel weten. Mij lijkt het dat jouw Marie dat ook aangeeft?
Sowieso wordt er altijd meer voorgeschreven dan de dieren nodig hebben, ook bij kvv heb ik gemerkt. De voorgeschreven hoeveelheid is immers een gemiddelde. Mijn kat krijgt dat echt niet op. Wel als ze het heel lekker vindt maar oef, wat wordt het dan een rolmops!
Door K&D
#1040206
Normaal gesproken wordt als leidraad 2% van het lichaamsgewicht aangehouden. Dat zou in jouw geval dus 560 gram zijn. 700 gram is te veel als ze te dik wordt. Het ligt ook een beetje aan de aktiviteit van je hond. Bouw het af naar 600 gram en kijk hoe ze er over een tijdje uitziet. (voelen aan de ribben) Is het nog te veel dan kun je nog wat minderen. Het ligt ook aan de versnaperingen die je ernaast geeft hoeveel kvv nodig is.
Ik merk zelf dat mijn hondjes in de winter meer nodig hebben dan in de zomer. Dus ik pas de hoeveelheid aan.
Door sandrra
#1040211
Mijn vorige hond at ook wat minder toen ze wat ouder werd.
Je geeft nu 2,5%, bij KVV gaan ze vaak van 2% vh lichaamsgewicht uit dus ze mag idd minder krijgen. IPV 700 mag ze dus 560.
Ik zou eerst zo'n 600/650 gram geven. Maar denk ook aan de extraatjes die ze misschien over de hele dag krijgt.
Ik kijk en voel altijd bij mijn honden of ze genoeg binnenkrijgen dus echt heel nauwkeurig afwegen doe ik t niet.
Door Cavaliers uit Drenthe
#1043287
Ik denk dat voor deze hond 500 gram meer dan voldoende is,gezien leeftijd en gewicht.En misschien kun je het verdelen over 2 voerbeurten?
Door Drijver
#1043361
Hier barfen de honden, maar toen ik in het ziekenhuis lag (en 8 weken niet voor ze kon zorgen) heb ik ze noodgedwongen overgezet op KVV. Dit omdat de diverse logeeradressen echt geen barf wilden geven en al griezelden bij de KVV :-\ Dat hebben ze wel braaf gegeven trouwens, ook de hoeveelheid die ik aangaf. En jee, dat was niet veel hoor in vergelijking met barf.
Maar vrijwel alle honden kwamen moddervet weer thuis >:(

De zwaarste hond is hier 22 kilo (5 jaar), is niet gesteriliseerd en krijgt 420 gram barf op een dag.
De andere zwaarste hond (12 jaar) weegt ook 22 kilo, is wél gesteriliseerd en krijgt 250-300 gram barf op een dag.
Naar mijn idee zet kvv dus echt wel meer aan en mag je je hondje gerust wat minder geven.
Door Edelgrijsje
#1043396
[quote="Cavaliers uit Drenthe"]
Ik denk dat voor deze hond 500 gram meer dan voldoende is,gezien leeftijd en gewicht.En misschien kun je het verdelen over 2 voerbeurten?
[/quote]

Ik heb een Labrador van 11 1/2 jaar, hij weegt 28 kilo en krijgt ongeveer 550 gram per dag verdeeld over 2 maaltijden. Hij loopt nog wel veel ( 1 1/2 uur per dag ) Misschien is dit een aardige leidraad?
Door robbiemarie
#1043409
Ik geef haar nu 500 op een dag. Daarbij krijgt ze ook nog tussendoortjes. Tafelrestjes en kippenekje en nog wat te kauwen. Ik kijk even naar haar hoe het gaat.
Wanneer ik 500gr in haar bak doe dan lijkt het wel weinig (250 per keer)
Maar wacht even af. Ik kijk het aan. Ik ga zelf nu drie weken op vakantie en er blijft iemand in mijn huis die haar (met moeite) kkv wilt geven. Ze vind het zo goor!!! hahaha
Pech iets anders krijgt ze niet.

Ze is nu volop bezig met ontgiften. Veel gas, haar peristaltiek lijkt soms wel een orkest, heeft vlekjes gehad maar die zijn weel weg. Verder merk ik er weinig aan.
Door sandrra
#1043493
Ik vond het ook zo weinig en sinds Mazoe volledig barft en Khami alleen nog KVV kreeg eten ze 1maal per dag op verschillende tijden.
Door robbiemarie
#1043532
1 maal per dag zou ook kunnen, maar ze is nu 2 gewent en ik laat haar nogal op verschillende tijden uit. Ik vind een blok eten van 500 dan nog best veel om te geven in een keer. Ze doet het verder goed op de 2 keer 250gr, alleen vind ik het weinig lijken
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door