Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cane Ferro
#1043664
Het is nu een kleine 2 weken dat mijn honden barfen en Ferro is vermagerd. Hij krijgt nochtans behoorlijk veel momenteel: 3,5%
Is dit vermageren normaal? Of heeft het te maken met de overschakeling?
Deze avond ga ik geitenvlees halen: ik hoorde dat dit redelijk vettig vlees is en dat het goed is om een hond te laten bijkomen
Door Greece
#1043673
Kan heel goed hoor. Zeker als je wat mager vlees/vleesbot hebt. Ik weet niet of het kleine hond is, maar kleine rassen hebben vaak verhoudingsgewijs ook meer nodig. Geef je hem toch gewoon wat meer.
Door Greece
#1043685
Een pup of een oudere hond? Ook hier zit verschil in en natuurlijk niet te vergeten de activiteit. Maar voer gewoon op het oog. Te mager meer geven, te dik minderen. Succes.
Door pallas
#1043686
Het gebeurt wel vaker hoor. In het begin moet het lichaam nog even wennen aan vlees verteren ipv koolhydraten uit brokjes.
Iets meer geven en soms wat vetter vlees uitkiezen.
Na een maand of 3 komt soms ineens de omschakeling en kan je weer minder gaan geven :)
Door Cane Ferro
#1043713
Hij is dit weekend 3 jaar geworden.
Volgend weekend is er een rasdag waar ik graag naartoe zou gaan, maar natuurlijk niet zo leuk als je hond wat mager staat...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1043789
hoeveel is ie afgevallen dan?
Zie honden, zeker grote rassen, liever wat schraler als dat ze te dik zijn.
daarbij kan je hem ook niet vet gaan mesten voor de rasdag volgende week
Door Nynke
#1043794
ik vind een grote hond ook mooier als hij wat schraal is, daarnaast is hij beter schraal dan te dik, dit i.v.m. zijn gewrichten  :) ;)
Door Red_Hunter
#1044259
Mijn honden zijn in de overgang van geheel KVV naar half KVV en half barf ook zo afgevallen.
Ik hield het aantal grammen aan van wat ik gaf als KVV, maar nu heb ik het aantal grammen verhoogd en ze zijn weer mooi aangekomen.
Mijn reu was 4 kg afgevallen en nu is dat er allemaal weer bij en nog wat extra, dus nu de gewichten weer wat verlaagd, maar nog steeds meer dan alleen KVV.
De reu is van 700 a 800 gr kvv over naar nu 900 gr half/half per dag.
De teef is van 600 gr KVV naar 800 gr half/half per dag gegaan .

Groetjes Trudie
Door Lizzy
#1044343
[quote="Cane Ferro"]
Bedankt voor jullie reacties!!

Kan het ook te maken hebben met het ontgiften misschien??
[/quote]

Nee, dit is geen symptoom voor ontgiften. Het is eerder een symptoom van de overschakeling van koolhydraatrijk voer naar koolhydraat-arm voer, zoals al eerder is vermeld. Gewoon (tijdelijk) wat meer gaan voeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door