Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Binno
#993178
Binno heeft meer dan waarschijnlijk een blaasontsteking, ze moet vaak plassen, soms ook met wat bloed bij (wat ik niet meteen merkte want ze staat ook loops) soms komt er gewoon niks meer maar denkt ze dat ze toch nog dringend moet.
Nu heb ik nog een samengesteld flesje staan
(Berberis vulg - Cantharis 4 - Equisetum hiemal 6 - Eupatorium perf  3 - Dulcamara 4)
waar ik haar al 2x 15 druppels van gegeven heb
en ik heb haar vanmorgen al een capsule Cranberry gegeven waar ook vitamine C bijzit.
Bestaat er een reële kans dat het zonder antibiotica ook opgelost kan worden? Of toch maar naar de DA?
Als het niet verbetert ga ik natuurlijk wel, maar als het niet hoeft dan liever niet meteen antibiotica erin. :-\
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#993186
Ik zou er zelf voor kiezen, maar dat is mijn keuze, om even wat urine op te vangen en naar de da te brengen. En als het nodig is een ab kuur te geven. Een onbehandelede blaasontsteking kan leiden tot een nierbekken ontsteking. Maar goed dat is mijn mening.

Als je het nog even aan wilt kijken zou ik er in ieder geval voor zorgen dat ze, naast de cranberry en vit c die je al geeft, goed doorspoelt. Ik weet dat het dan mogelijk is een blaasontsteking de baas te worden. Dus zorgen dat ze echt veel drinkt, verdunde yohurt, bouillon en dat soort dingen.

Beterschap voor Binno :-*
Door Lizzy
#993188
Het kan zeker een blaasontsteking zijn. Maar het is niet ondenkbaar dat er inmiddels ook wat gruis bij zit. Ik zou het zelf even een beetje urine naar de DA brengen. En eventueel haal je alvast een AB kuurtje en kijk je het daarna een dag of 1 a 2 aan. Je moet haar wel extra te drinken geven! Goed doorspoelen. En deze middelen geven die je nu geeft. En direct met de AB beginnen en/of naar de DA gaan als het erger wordt, ze ziek wordt en/of er koorts bij krijgt. Ik zou zelf ook even kijken of ik het zonder AB onder de knie zou kunnen krijgen. Oh, eventueel kun je nog wat Echinacea Purpurea/Angustifolia erbij geven om de weerstand wat op te krikken.
Gebruikersavatar
Door Binno
#993236
Bedankt! :-*
Ja ik denk ook dat ik maar wat urine ga proberen op te vangen om te laten nakijken door de DA.
Echinaceacapsules heb ik in huis (Solgar), er staat op 1 tot 3 per dag, zou 1 capsule per dag voor Binno OK zijn?
Ze weegt ongeveer 42kg.
En voor het extra drinken wordt gezorgd. ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#993303
Ik zou het hooguit een dagje aankijken, maar in geval van blaasontsteking haal ik toch altijd vrij vlot een abkuurtje. Vind dat altijd zo'n sneue vertoning.

Ik zou gerust 2 tot 3 van die capsules geven.
Gebruikersavatar
Door kira
#993442
ik zou ook gaan voor de ab. Het is erg pijnlijk (ook bij mensen) en kan erg ziek maken. En als ze ook loops is, vind ik het helemaal moeilijk alles in de gaten te houden, je weet dan immers niet waar het bloed vandaan komt.
Gebruikersavatar
Door Binno
#994340
Even tussendoor een klein update'je.
Inmiddels gaat het weer de goede kant uit, niks meer te merken van de blaasontsteking.
Dus de druppels en capsules werken.
Het urinestaal werd gisterenvoormiddag bij de DA al meteen nagekeken, ze hebben geen gruis gevonden, maar het is nu nog verder gestuurd naar het labo om grondiger te onderzoeken.
Antibiotica hebben ze niet meegegeven omdat het alweer wat beter ging, moest dit toch terug veranderen mocht ik nog een kuurtje komen afhalen.
Het is dus nog even afwachten of er iets uit het labo onderzoek komt, maar het gaat in elk geval dus stukken beter.

Toch nog een vraagje, hoelang zou ik de blaasdruppels, cranberrydinges en echinacea blijven verdergeven?
Gebruikersavatar
Door Binno
#994794
Okee ;)
Binno schreef:Het is dus nog even afwachten of er iets uit het labo onderzoek komt, maar het gaat in elk geval dus stukken beter.
De dierenkliniek belde ons zelf al, dus ik dacht meteen van o-oow, maar alles is goed. :thumbup:
Gebruikersavatar
Door Hitam
#995287
Als je er snel bij bent kan het prima zonder ab. Doe ik ook wel eens. Bij mezelf heb ik gemerkt dat de cranberry/vit C/veel drinken therapie effectiever is dan ab.
Door millyckk
#1043476
Hitam schreef: Als je er snel bij bent kan het prima zonder ab. Doe ik ook wel eens. Bij mezelf heb ik gemerkt dat de cranberry/vit C/veel drinken therapie effectiever is dan ab.
Mijn pup van 10 weken blijkt ook blaasontsteking te hebben. Waar kun je die cranberry kopen en die vit. C is  dat de "gewone"of is dat  voor honden een andere dosering? Morgen hebben we trouwens een afspraak bij de da.
Door bloemetje
#1043488
Kun je allemaal halen bij je eigen drogist  ;). De dosering weet ik niet. Ligt eraan watvoor pillen denk ik.

Heb je zijn urine al weggebracht? Dan hoef je niet perse een afspraak te maken (normaal gesproken). Scheelt jou weer consultkosten!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door