Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door robbiemarie
#1042697
Hallo,
Marie zit nu bijna 2 maanden op het vers eten.
Nu ging het eigenlijk uitstekend, meteen goede ontlasting (minder, maar das logisch) en ze leek nergens last van te hebben.
Nu sinds een dag of drie heeft heel erg last van overtolig gas, hahaha Niet meer normaal, ruik het gewoon als ik weer mijn huis in kom! De stinkerd!!

Nu heeft ze vorige week last gehad van rode plekjes, maar deze trokken naar een paar dagen weg en nu zie je ze al bijna niet meer.
Ook gaat ze regelmatig in haar maar haar neus poetsen....schuurt met haar neus over de fatboy. Dit deed ze overgens ook op de brokken, maar ik heb nu het idee dat ze het veel vaker doet, vooral nahet eten. In de brokken tijden, maakte ik er ook een spelletje van. Ik riep dan"met een piepstem "ben de weer aan het neuzenpoetse!!" :offtopic2: :rolleyes2:en marie ging alleen maar harder en langer door, dus misschien, maar dat weet ik niet, is ze wel erg blij met haar eten, haha En laat ze het zo zien! Mischien een rare gedachte, maar het zou in mijn ogen (marie kennende) wel kunnen. Ze schuurt haar neus niet kapot, maar of het nu jeuk is of dat ze het gewoon lekker vind....

Nu denk ik dat ze nu de klachten van het ontgiften laat zien.

Ik heb een tijd terug mijn paard laten nakijken door natuurlijk in balans en daar heb ik nog drainage cospositum van over.
Zou ik dat marie ook kunnen geven?? Misschien dat een reinigingskuurtje haar help bij het ontgiften??

Even kleine info; ze is nu bijna 12 en heeft altijd brok gehad, de afgelopen vier jaar brok en af en toe vers. Nu sinds bijna twee maanden alleen maar vers, enrigque, smuldier, ahv, rodi Ook krijgt ze regelmatig (vier keer in de week) karkassen, kippennekken en anders in haar ogen heerlijke kauwartikelen! Groenten (tafelresten) en fruit (mandarijn, sinasappel, banaan, eet ze met mij mee, niet veel, af entoe een stukje)

Tot nog toe verliep alles soepel en haar vacht is echt weer mooi blauw zwart geworden, onvoorstelbaar!!!! Echt mooi, gek dat in zo'n korte periode kan veranderen! Super!
Door Nynke
#1042740
ik denk zeker dat ze nog aan het ontgiften is. Er wordt gezegd 1 maand ontgiften voor elk jaar brokken. Dus dat zou betekenen dat het wel een jaar kan duren  :-X  nu is dat ntuurlijk niet zeker, maar wel een leidraad.

Snoetenpoetsen doen ze hier ook uitgebreid na elke maaltijd  :D :D

Drainagecompositum kan, je hebt ook andere middelen.
Misschien moet je even via de zoekfunctie zoeken op ontgiften, er staat hier op BP al heel veel info over !! 

Succes !!!
Door robbiemarie
#1043403
[quote="Nynke F"]
ik denk zeker dat ze nog aan het ontgiften is. Er wordt gezegd 1 maand ontgiften voor elk jaar brokken. Dus dat zou betekenen dat het wel een jaar kan duren  :-X  nu is dat ntuurlijk niet zeker, maar wel een leidraad.

Snoetenpoetsen doen ze hier ook uitgebreid na elke maaltijd  :D :D

Drainagecompositum kan, je hebt ook andere middelen.
Misschien moet je even via de zoekfunctie zoeken op ontgiften, er staat hier op BP al heel veel info over !!   

Succes !!!
[/quote]

Oke, dus ik moet 12 jaar wachten mijn huis ontluchten, hihihihihh :-X

Heb inderdaad al gezocht op ontgiften en heb wat gevonden om haar te helpen. Ze lijkt er niet veel last van te hebben zelf. Vooral ik!!!
Door Nynke
#1043428
[quote="robbiemarie"]
Oke, dus ik moet 12 jaar wachten mijn huis ontluchten, hihihihihh :-X

Heb inderdaad al gezocht op ontgiften en heb wat gevonden om haar te helpen. Ze lijkt er niet veel last van te hebben zelf. Vooral ik!!!
[/quote]

Nee, niet 12 jaar, maar 12 maanden  ::) ::) ::)  ;)

Succes ermee !!!!
Door Lizzy
#1044816
Je kunt haar zeker de drainage compositum geven hoor. Maar ik denk dat deze klachten niet persee te maken hoeven hebben met ontgiften. Misschien kun je wel de darmen 'boosten' door haar wat probiotica te geven. Mocht het gas zo blijven: zou ik je willen adviseren een ander merk voer te geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door