Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#1042656
PFF ik geloof dat t ergste achter de rug is maar vrijdagavond en zaterdagochtend weigerde Cera elke vorm van voer of vocht, was sloom, ort aangebonden ...niet eten,drinken,poepen
Zaterdag toch maar even richting da [zul je altijd zien dat je op zo'n moment  eigenlijk een heel vol geplande dag hebt] idd dikke darm vol harde poep, heel hoge koorts [40.9!] gevoelige keel/opgezette klieren en behoorlijk uitgedroogd

Ze hebben haar helemaal volgespoten: ab, pijnstiller, vocht [onderhuids] en een klisma en voor de komende dagen ab [amoxoral] en pijnstilling [ketofen] en [OO schande] blikkie Hills AD.. ik was er even niet "bij"... heb t zelfs opengetrokken zo graag wilde ik haar weer aan t eten hebben, ze vond t errug lekker]

Maar nu mijn vraag het klisma zou binnen 2 uur moeten werken, maar ik heb nu 15 uur later 1 drrol gevonden die in aan merking zou kunnen komen, hij was niet extreem groot, alleen een beetje vreemd van vorm [er gaan 2 katten op 1 bak, dus t is lastig de dader te traceren maar Catoo heeft vanmiddag in mijn bijzijn zitten poepen]Cera is al behoorlijk opgeknapt, eet weer met smaak en laat zich zelfs tot een stoeipartijtje verleiden. Maar hoe /wanneer weet ik zeker dat ze "leeg"is? Bak controleren en drollen tellen, buikmassage?
En kan ik nog iets aan t menu toevoegen om de bakgang lekker soepel te houden?. meer lever lijkt me ook niet optimaal. Wellicht/hopelijk is dit een eenmalig pechgeval. Ze krijgen nu 1xdaags smuldier [vnl kip ,soms met pens[want dat is lekker]] en 1xdaags barf-menu [een weekmenu verdeel ik over 2 weken]

Nogmaals ik denk dat t ergste achter de rug is maar deze stress wil ik liever niet nog een keer, dus wie heeft tips om de stool soepel te houden?
Laatst gewijzigd door Too op di 09 sep 2008, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#1042660
Too schreef: Maar nu mijn vraag het klisma zou binnen 2 uur moeten werken, maar ik heb nu 15 uur later 1 drrol gevonden die in aan merking zou kunnen komen, hij was niet extreem groot, alleen een beetje vreemd van vorm
Je schrijft dat ze weinig of niks heeft gegeten...dus misschien had ze niet veel om te poepen?
En kan ik nog iets aan t menu toevoegen om de bakgang lekker soepel te houden?. meer lever lijkt me ook niet optimaal.  Wellicht/hopelijk is dit een eenmalig pechgeval. Ze krijgen nu 1xdaags smuldier [vnl kip ,soms met pens[want dat is lekker]] en 1xdaags barf-menu [een weekmenu verdeel ik over 2 weken]
Nogmaals ik denk dat t ergste achter de rug is maar deze stress wil ik liever niet nog een keer, dus wie heeft tips om de stool soepel te houden?
Waarom wil je geen beetje rauwe lever geven dan?
Anders kijken of er misschien TEveel bot in de barfmaaltijd zit?
En dat er genoeg vet en kipvel op de barfbotjes zit, vette vis , 'n rauw eitje
of anders beetje olijfolie door 't eten helpt ook voor zachtere keuteltjes.

Maar fijn dat ze nu in ieder geval beter voeld!
Door Too
#1042709
EUREKA, ik sprak zojuist een vriendin zij herinnerde me eraan dat donderdag avond de dames kippenrug "gestolen"hebben terwijl ik aan de telefoon hing... ik vermoed dat t een overdosis bot is geweest .

@202spots
je hebt gelijk hoor, niet eten=niet poepen maar bij een darm vol harde poep... ik had beeld :)
Ze krijgen lekkere lever hoor, maar lijkt me geen optie t als laxerend middel te gebruiken  ;) en eitje/ visje zijn ook gebruikelijke menu onderdelen
Dank voor je ideetjes

Ik ga voorlopig maar uit van dikke pech en geen structureel probleem
ik blijf nog even bak-staren
Door verwonderd
#1042883
Too schreef: ik blijf nog even bak-staren
altijd beter dan navelstaren :D

En? al iets mogen bespeuren?
Fijn dat het beter gaat met kat!
Door Too
#1043128
T is toch nog niet zoals t moet zijn hoor met Cera, vannacht en vanmorgen was ze weer een beetje zichzelf en hoopte ik dat t achter de rug was. Ze sjouwde rond ,ging op vliegenjacht, heel gewoon dus.

Ze eet en drinkt met smaak maar ze is wel een beetje "pierig" ,ze hangt op de bank en staart voor zich uit, misschien wil ik t wel te snel.. ze was natuurlijk wel goed beroerd gisteren.

Blijf maar even staren [enne: Nee nog geen productie vandaag.. :( ]
Morgen is er weer een dag...
Door flin
#1043142
hè gets,

'k zou toch even wat makkelijk vlees zonder bot geven, zoiets als kipfilet of rundlapje oid...

miss toch nog wat buikpijn ? vooral dat 'voor zich uit staren'  ...hmmm

beetje yoghurt erbij miss?

    sterkte voor je beessie!
Door Too
#1043172
Dank je Flin...
dat was ook mijn idee maar de bevestiging kon ik wel even gebruiken :vanavond had ze een lekker stukje kalkoenvlees,de komende dagen vleesjes en orgaan [t gewone menuutje] maar dan zonder de botjes, die  blijven  in de vries tot de "productie" weer enigszins normaal is.

T is gewoon even rot dat je niet zoveel kunt doen terwijl je ziet/voelt dat ze zich niet erg lekker voelt.
Maar dan zie ik haar vriendin, Catoo die er nu wel genoeg van heeft...."gaan we nou EINDELIJK weer wilde dingen doen, t is zo saaaahaaai " ... die sleept nu een handdoek door de kamer , daar kan je ook heel leuk mee spelen :D
Door 202Spots
#1043182
Too schreef: EUREKA, ik sprak zojuist een vriendin zij herinnerde me eraan dat donderdag avond de dames kippenrug "gestolen"hebben terwijl ik aan de telefoon hing... ik vermoed dat t een overdosis bot is geweest .
Ja dan zal 't  best wel TEveel bot zijn geweest dan..
En geen botjes eten totdat alles weer normaal op gang is lijkt me ook 'n goed idee!
Door flin
#1043195
nou snap 'k nog niet helemaal waarom er dan gelijk een ab-kuur in moet? tegen de koorts waarschijnlijk?
  en die kun je zelf nu ook in de gaten houden toch?

krijgen ze van 'n verstopping zo'n koorts?

  ik heb echt geen ideej... :-[
Gebruikersavatar
Door koekje
#1043210
toen sien verstopt zat, ging er echt ook geen AB in. dat mocht niet van mij, en daar was de dokter het wel mee eens.

geef haar maar veel stimulerende dingen (niet té natuurlijk).
sardientje op olie (olie wel afgieten), scheutje melk, extra klodder haarbalpasta.
Door Too
#1043228
Wat de AB betreft hebben jullie gelijk , t ging me even te snel, ze was een stuk zieker dan ik dacht  ;hoge koorts en flink uitgedroogd,in dit soort situaties duurt t wel s wat lang voordat mijn muntje valt  ???
Hup prrrik prrik prrik :( , een onbekende da [lekker dichtbij en gewoon spreekuur op zaterdag] 
De motivatie was dat ze flink opgezette klieren had en daar met pijn op reageerde.. dusss ??!

Mocht er een volgend bezoek komen moeten we t daar wel even over hebben, ik hou wel van enig overleg
Door flin
#1043235
nah, dat zou mij miss ook zo gebeuren hoor, da´s overmacht...je beessie moet beter...klaar!

maar kijk even of je die kuur idd wilt afmaken, of overleg even...
had de da miss een idee dat ´t niet alleen verstopping was...

dan kun je snel aan de probiotica, en is de bacterie-bende die in z´n darmen hoort te zitten niet helmaal om zeep...door die ab
Door Too
#1043575
flin schreef: nah, dat zou mij miss ook zo gebeuren hoor, da´s overmacht...je beessie moet beter...klaar!

maar kijk even of je die kuur idd wilt afmaken, of overleg even...
had de da miss een idee dat ´t niet alleen verstopping was...

dan kun je snel aan de probiotica, en is de bacterie-bende die in z´n darmen hoort te zitten niet helmaal om zeep...door die ab

Tja ik ben op t moment idd niet op m'n assertiefst ,en niet alleen bij de DA ... ik kom wat dat betreft een druppie later maar..

Zat me toch niet helemaal lekker en heb t maar even nagevraagd.... ze zijn zeker niet van t standaard AB erin mikken maar
hij dacht aan keelontsteking [dat heb ik niet gehoord of hij heeft t niet uitgesproken] vandaar de AB , de pijnstillers om haar weer zonder [angst voor] pijn te laten eten... daar kan ik mee leven. De verstopping was ws eerder gevolg dan oorzaak

We hebben nu besloten nog 3 ipv 5 dagen te pillen ,  om alle rotbeesjes om zeep te helpen .
En ik ga even op jacht naar probiotica  , vind ik dat gewoon bij de etos/  de tuinen oid? Enne dan 1 pilletje/dag?




Kleine edit: ik heb nogmaals [heb t nl zaterdag ook gemeld, maar dat is duidelijk onontgonnen gebied :D] aangekaart dat ze vers eet en dus beduidend steviger keutels produceert dan de gemiddelde kat; de drol die er uit kwam was absoluut groter en vooral witter dan gebruikelijk... maar echt serieus verstopt daar twijfel ik nu wel een beetje aan. 
Naah geeft niet ,ze doet t nou weer en ik heb een lesje geleerd.... nog veel meer vragen en mijn verhaal doordouwen  ;D
Laatst gewijzigd door Too op ma 08 sep 2008, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door verwonderd
#1043632
probiotica zakjes bij de da, 1 gr per dag, ofwel gewoonweg verdelen over 5 dagen. Ik meen dat anderen ook andere tips hebben, iets van de natuurwinkel, maar daar ben ik onbekend mee. Ik liep nl de deur bij de da plat  :-\ dus heb ik toentertijd een lading meegenomen...

Niet gek hoor dat je niet assertief bent, je bent heel simpelweg in paniek om je kat, logisch  :(

Succes hoor!
Door Too
#1044487
Daar ben ik nog even... ;)

Sinds gisteravond : tffffoe tffffoe tfoe tfoetffoe!
Ze is aan t niezen ,t is [nog] droge nies, verder merk ik niet zoveel aan haar

* is dat niesziekte die de kop opsteekt vanwege de verminderde weerstand?

* moet ik me hier [al] zorgen over gaan maken , ze heeft nog een paar dagen AB te gaan

Om t verhaal compleet te maken  ze is [vorig jaar] als zwerfbaby in t asiel gekomen, ik weet  niets van voorgeschiedenis of conditie op dat moment, ze is in oktober voor t laatst geeent. 
Op t moment dat ze hier kwamen kreeg Catoo wel niesziekte [verhuis-stress?] , Cera had nergens last van.

Iemand een slim idee???
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door