Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#1042070
Sowieso moet ik nog een goede snij/pureer/keukenmachine aanschaffen.

Maar ik vroeg me nog wat andere dingen af (ja ik ben heel vervelend dat ik alles wil weten :-[)

Maar even praktisch gezien. Als ik straks lappen vlees binnen krijg en dat wil verwerken naar porties gaat dat niet zonder de goede materialen. Ik heb een soort van vlees schaar is het denk ik, daar kan ik wel kipkarkas mee inknippen. Wat zou ik nog meer kunnen gebruiken? Scherp slagersmes, vleeshamer? In onze bij-bijkeuken staat nou de enorme vriezer, en daar staat ook een bureautje waar ik dan lekker het vlees kan verwerken. Alleen nou vind ik het niet zo hygienisch om dat zo maar op het hout te doen, hebben jullie daar nog tips voor? Speciale hele grote snijplanken ofzo?

Dus, wat heeft een moderne Barf-er tegenwoordig allemaal nodig?

Iris hoort het wederom graag!

Danku!
Laatst gewijzigd door Irish op za 06 sep 2008, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1042073
Ik gebruik een hakblok(ikea),die is al wat groter dan een gewone plank en dit blok gebruik ik alleen voor de honden,en een hakmes van de ikea.


Vlees snijden we met een goed vleesmes.
Verder een snoeischaar en een gevogelte schaar.

Als ik iets niet door krijg is het ook te hard voor mijn honden :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1042131
ik gebruik de grootste plastic snijplank van de ikea, speciaal alleen voor kattenvoer. erbij een ikea vleeshakker en keramisch aanzetstaal uit dezelfde serie. ik heb ook een wild- en gevogelte schaar van de ikea, maar die is humortistischer dan functioneel.

voor keukenmachines is een magimix natuurlijk helemaal geweldig.
Laatst gewijzigd door koekje op za 06 sep 2008, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Happy Tail
#1042141
hier een grote profi snijplank die tegen een stootje kan. En als je deze in de vaatwasser kwijt kan is er niets aan de hand, maar ik gebruik deze dus alleen voor dierenvlees. Je snijplank een nachtje op zout zetten werkt ook, maar toch blijf ik het een vies idee vinden als er pens op gesneden is.....

Goede messen en een hakmes. als dat niet meer lukt dan zet ik er evengoed gewoon een hakbijl in hoor! heb ik het over stukken van geitenribben. De rest hak ik met een groot koksmes

Ik maak per keer groenten mix, dus ik heb gewoon een staafmixer. Ik doe een rondje koelkast en wat er dan in de koelkast zwerft gaat er  van alles een beetje in. eitje erbij of wat vleesvocht om het makkelijk te kunnen malen.

Wat ik ook errug handig vind is om je zakjes dicht te maken met een plakband automaat.
Verder maak ik porties per 3-4 weken, dan ontdooi ik alles wat er in die periode ongeveer gegeten gaat worden,. dus daarvoor heb ik grote RVS bakken. de dagporties ontdooi ik in een plastik bak met deksel.

dus zo groot is je Barf keuken assortiment dan niet denk ik
Gebruikersavatar
Door koekje
#1042146
ik gebruik diepvrieszakken met zipsluiting. daarin gaan de losse porties, die weer in een boterhamzakje zitten.
de kuikentjes ontdooi ik in vierkante bakjes met deksel van de zeeman (ik gebruik er niet mn eigen bakjes voor), en de avondmaaltijden worden in de voerbakjes zelf ontdooid.
Door Drijver
#1042523
Het gereedschap waar ik niet zonder kan zijn zonder meer mijn takkenschaar en een goed mes. Daar krijg ik eigenlijk alles mee stuk. En zoals Marga schreef: "Als ik iets niet door krijg is het ook te hard voor mijn honden".

Verder een snijplank voor de honden, goed te herkennen aan de "vieze" groene kleur.

Voor de groentenmix heb ik gewoon een blender. De mixjes doe ik in lege bakjes waar ooit Chinees in heeft gezeten. Maar omdat ik die niet erg vol doe, doe ik ze over in zakjes als ze bevroren zijn. Dan neemt het minder ruimte in de vriezer in.

Ontdooien laat ik de boel in een goed afsluitbare box.
Door Nynke
#1042524
ik gebruik voor pens een glazen snijplank, daar kunnen nooit luchtjes in blijven hangen. Voor het andere vlees gebruik ik een gewone snijplank.
Ik heb 3 vleesmessen, waarvan ik er 2 voor de honden gebruik. De andere is voor onszelf.

Ik zou als ik jou was van die latex handschoentjes aanschaffen, voor als je pens moet snijden  ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#1042553
Mijn barfgereedschap bestaat uit een gedegen vleesmes en dito snoeischaar voor het bottenwerk. Verder heb ik een hakbijl met hakblok maar dat gebruik ik eigenlijk maar zelden. De honden hebben hun eigen snijplank. Kilo's pens ontdooi ik in een emmer met deksel (zo'n emmertje waar ooit paardekruiden ingezeten hebben). Verder heb ik een hele stapel kleine koelkastdoosjes waar ik de groente in invries en ook wel porties orgaanvlees. Onontbeerlijk bij mij zijn diepvrieszakjes in diverse maten. Latex handschoenen vind ik 3x niks, blote handen werkt toch prettiger. Verder is er een Magimix voor de groenten (maar die gebruik ik ook heel veel voor onszelf), een koffiemolen om eierschaal te malen (neem ik voor noodgeval mee op vakantie) en de voorloper van de magimix, een staafmixer met hakmolentje (die gebruik ik nu nog op vakantie). Als voerbak gebruik ik grote Mepal-kommen met deksel.  ;)
Oh ja, een goede weegschaal die op stroom werkt, want de batterijen waren altijd en eeuwig leeg. >:(
Door Nynke
#1042560
oja, ik heb een zelfgemaakt hakblok in de tuin staan, gemaakt van 3 tafelpoten en een plak omgekapte boom  :D :D :D

en ik heb een hakbijltje van de Praxis ::)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1042669
Dat zou ik nooit doen op een zondag naar ikea,hier in Delft staat het verkeer zo wat iedere keer vast,of je moet heel heel vroeg gaan :D

Succes ermee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door