Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1040857
Hee hoi,

Ai, ik schrok vanmorgen...... Faydor en Balou gaan nu ook over op KVV en daarna Barf. Ik woog hun brokken vanmorgen, ze krijgen 2x per dag, nu 1x per dag KVV erbij. De brokken wogen maar zo'n 145 gram, *2 is dus 290 gram. Ze wegen beiden zo'n 27 kilo dus ik had berekend 540 gram kvv (2% lichaamsgewicht, we lopen elke dag 1,5 a 2 uur), ze zijn wel bijna 11 en ruim 9 jaar oud. Maar betekend dit nu dat ik ook maar 290 gram kvv mag voeren?? Dan wordt Balou gek, zeker als dat over twee porties moet, wat ze dus al 11 jaar gewend is....... :'( :'( Of geef je meer kvv dan dat je brok zou geven? Met Barf lijkt het natuurlijk wel meer maar ik wil ze eerst over hebben op de kvv......
#1040865
Brokken en KVV/BARF zijn op geen enkele wijze met elkaar te vergelijken. Dus ook niet qua hoeveelheden/gewicht.

Van BARF/KVV voer je ongeveer tussen de 2% en 5% van het ideale gewicht aan de volwassen hond (pups voer je meer, zo'n 5% a 10% van het huidige lichaamsgewicht).

Dat houd dus in dat je per dag 540 gram KVV/BARF geeft aan een hond van 27 kilo. Je moet dus alle gewichten van de brokken gewoon vergeten.

Je mag de 540 gram verdelen over 2 maaltijden (dus 2 keer 270 gram).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door