Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#1041660
Joop was gewoon buiten, liep wat te ruiken, plaste hier en daar en ineens kan hij niet meer op z'n rechter achterpoot staan. Mee naar binnen, waar de poot wel even spastisch leek. Bij het neerzetten stond hij op z'n eigen tenen (omgekruld).
Naar de overkant, waar hij op de tafel onderzocht werd en het ineens benauwd kreeg en zelfs even apathisch.
De vervangster van mijn eigen da vermoedde trombose en probeert nu Utrecht te bellen, waar ze niet opnemen.
Joop ligt nu hijgend onder het bureau en is duidelijk zichzelf niet.
In de wachtkamer bij de da was hij ook ontzettend onrustig en zelfs grommen naar een pup.
Ik heb even een traan gelaten, ik ben zo bang :-[
Door Ine
#1041687
We zijn net teruggeweest. Joop heeft een sterke pijnstiller gekregen, die 8 uur werkt.
Morgen om 11.30 uur moet hij terugkomen.
Trombose komt volgens Utrecht zelden voor en mocht het zo zijn, is er niets aan te doen.
Als hij nu loopt, slepen zijn nagels over de grond :-\
Ik vermoed zelf, dat het iets neurologisch is, maar we wachten af.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1041691
Trombose is ook erg pijnlijk. Komt wel geregeld voor bij katten, bij honden heb ik het nog nooit gezien.
Komt het niet uit zijn rug? Ik hoop dat ze snel uitinden wat het is.
Door conleeuw
#1041722
jeetje, wat een verhaal, je zou denken omdat hij aan het poottillen was dat het dan mischien toch uit zijn rug zou komen liever dan een trombose, maar goed, wat het dan ook mag zijn, sterkte met hem, ik hoop dat hij baat heeft bij de pijnstilling :-*
Door Ine
#1041725
Hitam schreef: Trombose is ook erg pijnlijk. Komt wel geregeld voor bij katten, bij honden heb ik het nog nooit gezien.
Komt het niet uit zijn rug? Ik hoop dat ze snel uitinden wat het is.
Hij ligt net een half uur te slapen en hijgt ook niet meer.
Zijn rug is nergens gevoelig, eigenlijk geeft hij ook nauwelijks pijn aan. Zijn rechtervoet voelt kouder aan dan zijn linker.
Waar ik eigenlijk steeds aan zit te denken is een hersenbloedinkje. Vooral ook, omdat hij zo vreemd druk was, zo gromde naar een pup en later even apathisch op tafel lag en we hem op moesten hijsen om weer adem te kunnen halen.
Hij is ruim 10 jaar, maar was tot vandaag altijd normaal gezond.
Wel ooit zijn knieband afgescheurd, maar dat is destijds operatief hersteld.
Door Mevroi Kruim
#1041993
Jakkes, eng!
Kouwe poot wijst wel op stoornis in de bloedsomloop. Ooit een kat gehad met een hartkwaal, die kreeg trombose in de grote lichaamsader die naar de poten loopt. Z'n achterpoten werden helemaal koud en hij gilde van de pijn.
Door Ine
#1042012
Kruimel schreef: Jakkes, eng!
Kouwe poot wijst wel op stoornis in de bloedsomloop. Ooit een kat gehad met een hartkwaal, die kreeg trombose in de grote lichaamsader die naar de poten loopt. Z'n achterpoten werden helemaal koud en hij gilde van de pijn.
Helaas is bij Joop de rechtervoet vanaf de knie koud. :'(
Het is voor ons ook ineens koud. :-\
Joop is geen hond, die met 3 poten verder kan :-X
Ik had allang moeten slapen, maar mijn ventje gaat nu voor. :-*
Pijn geeft hij niet aan, maar hij heeft ook een zware pijnstiller gehad.
Ik slaap vannacht naast hem en als het morgenvroeg nog erger is, dan blijf ik thuis.
Door Truus
#1042062
Ine schreef: Helaas is bij Joop de rechtervoet vanaf de knie koud. :'(
Het is voor ons ook ineens koud. :-\
Joop is geen hond, die met 3 poten verder kan :-X
Ik had allang moeten slapen, maar mijn ventje gaat nu voor. :-*
Pijn geeft hij niet aan, maar hij heeft ook een zware pijnstiller gehad.
Ik slaap vannacht naast hem en als het morgenvroeg nog erger is, dan blijf ik thuis.
Ach jee Ine, lees he nu pas. Ik ga duimen meis :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door