Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#1040284
Hoe kan dat dan Dorothea?
Zijn er meerdere leveranciers van dit implantaat ?
Hoe kan je nu zeker weten dat je het imlantaat krijgt wat in Utrecht uitgetest is.
Onze da vertelde dat de leverancier gezegd had dat het implantaat langer werkte bij kleinere rassen.

Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1040696
Fynn schreef: Hoe kan dat dan Dorothea?
Zijn er meerdere leveranciers van dit implantaat ?
Hoe kan je nu zeker weten dat je het imlantaat krijgt wat in Utrecht uitgetest is.
Onze da vertelde dat de leverancier gezegd had dat het implantaat langer werkte bij kleinere rassen.

Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Virbac zet het in Nederland op de markt, Utrecht importeerde het uit Australie of Nieuw Zeeland  :-\ via de firma peptech. Het zou hetzelfde moeten zijn.
Door Helen
#1040749
Zit er een maximumgewicht bij? Maw tot welk gewicht werkt het implantaat? Het moet nl met een overkill aan gnrh ervoor zorgen dat de receptoren ongevoelig worden. Maar dan moet het dus ook een overkill veroorzaken. Is het niet mogelijk dat het bij honden die zo groot zijn als Pyrs de overkill niet tot stand komt en het resulteert in een gigahoge testosteron spiegel? Moeten hele grote honden geen 2 implantaten om de gewenste overkill te bewerkstelligen? Wat zegt de bijsluiter hiervan?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1041006
Het is geen overkill die de ongevoeligheid veroorzaakt, maar een continue afgifte in plaats van een pulsatiele afgifte. Hetzelfde implantaat in dezelfde dosering wordt ook toegepast bij leeuwen, dus ik denk dat het voor een pyr dan ook voldoende zal zijn.
Door danielle1980
#1041008
*Dorothea* schreef: Het is geen overkill die de ongevoeligheid veroorzaakt, maar een continue afgifte in plaats van een pulsatiele afgifte. Hetzelfde implantaat in dezelfde dosering wordt ook toegepast bij leeuwen, dus ik denk dat het voor een pyr dan ook voldoende zal zijn.
en pyr weegt trouwens niet zo heel veel hoor... ;)
mijn reuen wegen nog geen 50 kilo, shane zelfs maar 43...
er zijn vast meer rassen die dat ook ong wegen, maar die kleiner zijn
Door Helen
#1041438
*Dorothea* schreef: Het is geen overkill die de ongevoeligheid veroorzaakt, maar een continue afgifte in plaats van een pulsatiele afgifte. Hetzelfde implantaat in dezelfde dosering wordt ook toegepast bij leeuwen, dus ik denk dat het voor een pyr dan ook voldoende zal zijn.
De continue afgifte ipv een pulsatiele en de veel hogere hoeveelheid dan het lichaam zelf produceert veroorzaakt wel degelijk een overkill. Maar goed, dat maakt niet uit. De hoeveelheid is dus zodanig dat zelfs een leeuw met hetzelfde implantaat af kan...haha. Ok, dan gaat mijn theorie niet op.



Ik had je Pyrs veel zwaarder ingeschat Danielle!!
Door danielle1980
#1041537
Helen schreef:
Ik had je Pyrs veel zwaarder ingeschat Danielle!!
alleen essie is 60 kilo.

de rest is 10 tot 20 kilo lichter
Door deduk
#1042135
Hallo,
Ik heb dit onderwerp met veel interesse helemaal doorgelezen (heeft me wel een paar uur gekost!).
Onze hond heeft gisteren een implantaat gekregen.
Ik las hier dat de eerste dagen het testosteron gehalte nog toeneemt, waardoor ook het ''reuen-gedrag'' eerst nog wat zal toenemen. Ik kan hier in de bijsluiter en elders op internet niets over terug vinden, en ook mijn dierenarts wist er niet van. Kan iemand mij hier meer over vertellen; hoe komt het dat het testosteron-gehalte de eerste dagen toeneemt?
Ik ben benieuwd!
groeten, Erica
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1042142
EH schreef: Hallo,
Ik heb dit onderwerp met veel interesse helemaal doorgelezen (heeft me wel een paar uur gekost!).
Onze hond heeft gisteren een implantaat gekregen.
Ik las hier dat de eerste dagen het testosteron gehalte nog toeneemt, waardoor ook het ''reuen-gedrag'' eerst nog wat zal toenemen. Ik kan hier in de bijsluiter en elders op internet niets over terug vinden, en ook mijn dierenarts wist er niet van. Kan iemand mij hier meer over vertellen; hoe komt het dat het testosteron-gehalte de eerste dagen toeneemt?
Ik ben benieuwd!
groeten, Erica
Volgens mij is dit al meerdere keren uitgelegd in deze topic,maar ik zal het nog een keer uitleggen.
GnRH (wat in het implantaat zit) is normaal gesproken een hormoon wat er indirekt voor zorgt dat er testosteron wordt aangemaakt. Alleen doordat er nu door het implanaat continu GnrH wordt afgegeven, raakt het lichaam ongevoelig voor het stofje en wordt er geen testosteron meer gemaakt. Maar dit kost dus even tijd en tot die tijd reageert het lichaam nog op de toegenomen hoeveelheid GnRH in het lichaam en is er dus meer aanmaak van testosteron.
Ik ben er indertijd wel door Utrecht op geattendeerd, bij mijn hond was duidelijk de toename van testosteron merkbaar.

Overigens staat er een prachtig grafiekje met testosteronspiegels in de folder van de fabrikant, die jouw dierenarts ontvangen moet hebben.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1042154
EH schreef: Bedankt voor het duidelijke antwoord. Bedoel je de grafiekjes die hier staan?http://www.peptech.com/HTML/Animal_Heal ... _Data.html
Nee, ik bedoel die in de folder van Virbac die aan dierenartsen is verstrekt.
Daarin staat het testosteronverloop van een stuk of tien honden in een grafiek, daarin is duidelijk een stijging te zien en te zien dat er een variatie is in het tijdstip van inzetten van de daling.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1043747
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en Ares zo een inplant laten zetten.
Hij is weer heel hevig aan de diarree, hij heeft heel gevoelige darmen en de dierenarts blijft volhouden dat het wel eens zou kunnen liggen aan de hormonen (last van loopse teefjes) nu is het inderdaad zo dat je ziet dat er weer loopse teefjes zijn.

Dit is de 2de keer dat hij het zo erg heeft in zijn darmen en 2 keer ook dat hij lastig was van de loopse teven.
Ik heb er vraag tekens bij, maar vermits ik toch wou weten of het uitvallen naar nadere reuen ook hormonaal is, heb ik het dus door gebeten, we zien wel of dat er ook mee te maken heeft.
Zijn prostaat was niet opgezwollen.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1044196
Ares heeft me deze morgen wakker gepiept, ik dahct oh jee vlug naar beneden, de tuin deur open, maar wat bleek ?????
Hij had gewoon last van loopse teefjes. :zien:

Hij heeft tijdens de wandeling terug perfecte worstjes gedraaid, gelukkig

Hij heeft sinds vandaag dus meer last van de loopse teven, zeurt meer, staat gekker, springt hoger, uit gekkigheid etc.
Of zou hij gewoon zo blij zijn dat hij geen diarree meer heeft  ;D

Nou we zien wel, als dit dag 1 is, dan hoop ik dat het binnen 14 dagen niet nog is 14 keer erger is  :whistle:
Door Fynn
#1044210
Bij Fynn is het implantaat zo'n 1,5 week geleden geplaatst en ik merk geen verschil.
Dus niet erger geworden en ook niet minder.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door