Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1040625
Sinds ongeveer een week of 3 ben ik met KVV begonnen, om als dat zou bevallen later over te stappen op (een deel) BARF-en. Max vond Energique heerlijk en daarnaast ben ik ook voor de afwisseling Duck en Smuldier gaan voeren. Maar sinds een paar dagen eet ie het gewoon niet meer. Hij heeft zeker al 3 dagen niet meer gegeten dus vandaag heb ik maar weer brokken in z'n bak gedaan om te kijken of ie dat wel wilde...hap slik weg...honger heeft ie dus wel, maar ik snap echt niet waarom ie nu ineens geen KVV meer wil.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips? Ik was zeer tevreden over KVV. Hij kreeg mooie ontlasting ervan en deed het er prima op, maar ja hij moet wel eten. Ik denk dat ik anders maar een klein stukje vlees voor hem ga kopen of iets en dat maar voeren met wat groenten (gekookt dan maar even tijdelijk, want dat vindt ie wel lekker. Ik wil helemaal niet terug naar de brokken!
#1040671
nee joh, geen brokken geven, gewoon stug volhouden!
Hier eet zimba altijd en vince is ook een clown!
Die kan af en toe naar zijn bak kijken met een bekkie van dat er vergif in zit, eet dan gerust ook een paar dagen niet om vervolgens die zelfde hap met zeer veel smaak naar achteren te gooien!
Ze verhongeren echt niet hoor..
als ze echt honger hebben eten ze gewoon op wat je ze voorschotel
#1040926
Ik zou ook gewoon volhouden!
Als je niks merkt, wat op een probleem zou kunnen duiden mbt gezondheid,
Uiteindelijk gaan ze eten, als ze honger hebben,, geen hond laat zichzelf van nature verhongeren.
Quirro hier heeft er ook zo'n handje van, hij eet soms een of twee dagen niet.
Vanochtend heb ik het hem geen eens aangeboden,, vanavond is ie de eerste!! ;)
Wedden dat ie zijn bak leegvreet ;D vanavond!
#1040932
Heb je hem tussendoor ook niet iets gegeven? 8)

Probeer zo min mogelijk te mutsen met zijn eten. Bak neerzetten, 10 minuten laten staan en dan weghalen. Volgende etenstijd herhaal je het weer.
Guus heeft ook zo'n periode gehad hoor. Af en toe nam hij een paar hapjes en dan liet hij het staan. Nou dan niet, dan gaat het weg! Tegenwoordig vreet hij weer als een dokwerker!
#1041364
O, zie dat je 2 topics over hetzelfde probleem hebt...: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 355.0.html
Heb in je andere topic het volgende geantwoord:

Ik denk dat zolang jij aan het 'mutsen' ;) blijft met zijn eten hij dat ook doet. Gewoon geen aandacht aan zijn niet-eetgedrag geven (ik weet, dat is soms makkelijker gedaan als gezegd).

Wat ik zou doen:
Bij de volgende maaltijd geef je de helft van zijn normale portie (zonder het op te leuken).
Je zet het neer.
Geeft het commando 'toe maar' (of wat je normaal gesproken zegt).
Loopt weg en naar 2 minuten ga je kijken.
Heeft je hond het eten niet opgegeten: haal je het weg en zet het in de koelkast.
Zet een lege bak terug.
Je zegt verder niets tegen de hond, je moppert niet, moedigt hem niet aan, helemaal niets van dit alles...
Dit houd je vol tot hij zijn eten wel heeft opgegeten (dus geen handjes brokjes tussendoor ;))
Eet hij dat kleine portie wel op, dan zou je de volgende keer het portie iets kunnen vergroten, maar geef hem altijd zoveel dat hij het opeet.
Succes! :D (een hond kan heel lang zonder eten, zonder dat dat nadelige gevolgen voor hem heeft)
#1042433
Hij krijgt ook geen brokken van me heeft ie 1 keer een beetje gehad, omdat ie echt dus al 3 dagen niks had gegeten. Gisteren heeft ie gekookte kip gekregen met een klein beetje rijst en groente. Hij at in het begin echt smakelijk van zijn KVV dus hij lust het wel degelijk. Ik zal hem morgen pens compleet geven. En meestal krijg ie twee keer op een dag te eten. Mocht hij blijven miepen dan zal ik hem 1 keer per dag eten gaan geven.

Compleet op BARF overgaan gaat op dit moment niet. Ik studeer nog en Max zit ook vaak bij mijn ouders. KVV voeren daar gaat wel, maar BARF-en wordt een stuk lastiger. Bovendien moet ik me daar nog meer in gaan verdiepen en wil ik eerst beginnen met 2 BARF dagen naast zijn KVV. Maar ja dan moet ie dat natuurlijk wel blijven eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door