Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Suzane
#1041187
Hallo allemaal,

ik ben net 5 dagen gestopt met het uitproberen van barfen. Ik heb ongeveer twee weken het geprobeerd en het beviel mij iets minder dan de hond, maar dit is meer omdat ik het soms erg vond stinken. De honden vonden het in ieder geval errrruggg lekker!  ;D Het is inderdaad een genot om te zien hoe ze aan het genieten zijn.
Voorlopig ga ik nog even door met KVV, omdat ik nog geen andere vriezer heb. Maar zodra er meer ruimte is dan wil ik waarschijnlijk toch overgaan op barf.

Nu geef ik sinds 5 dagen weer CB en vanmiddag heeft mijn 2,5 jaar oude Aussie volop ontlasting gegeten. Ik weet niet van welk dier, want het ik zag het laat en toen was het al op. Ik kon nog net zien dat het leek of er soort van nootjes in zaten. Ze zat echt met d'r bek helemaal vol en dat hebben al mijn honden nog NOOIT gedaan. Ik snap er niets van!!!

Zou dit te maken kunnen hebben met het gebrek aan bepaalde voedingsstoffen??

En moeten honden zoveel afwisseling hebben in vlees? Volgens de fokker waar ik CB haal namelijk niet, omdat ze dit in de natuur ook niet zouden doen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1041246
Mijn honden eten ook wel eens poep van andere dieren. Niet gewenst, maar het gebeurt af en toe. Ik weet niet of het aan het voedingspatroon ligt want hier hier krijgen ze behoorlijk gevarieerd te eten.
En ik denk wel dat het goed is om zoveel mogelijk te varieren met verschillende diersoorten.
Jammer dat je (even) gestopt bent. Het went hoor ;)
Door marsieyenna
#1041249
Bij mij zijn het ook regelmatige poepeters,
Toen ik net barf gaf is het een tijdje weg geweest, maar regelmatig gebeurd het weer,
Ik heb zelf het idee dat het bij Xayenne erg met haar hormonen te maken heeft.
In ieder geval sinds ze barfen worden ze niet meer ziek van het poepeten en dat vind ik toch wel heel prettig.
Want poepeten is vies, maar als ze het dan nog overgeven wordt het echt smerig !
In de tijd dat het echt vreselijk is, fiets ik meer met haar en train ik, dan doet ze het niet
Gebruikersavatar
Door pike
#1041279
Suzane schreef:

En moeten honden zoveel afwisseling hebben in vlees? Volgens de fokker waar ik CB haal namelijk niet, omdat ze dit in de natuur ook niet zouden doen.
In de natuur eet een jager zijn prooi helemaal op, en krijgt alleen daardoor alweer meer stoffen binnen.  Wij kunnen doorgaans slechts delen van een dier geven. Bovendien is de kwaliteit/voedingswaarde van het vlees en de organen van een gekweekt dier uit de bio-industrie niet vergelijkbaar met die van een dier dat in het wild leeft. Als je altijd maar een of twee diersoorten zou geven loop je op termijn tegen tekorten aan. Daarom is het dus nodig om meerdere soorten in je menu op te nemen.
Suzane schreef: Nu geef ik sinds 5 dagen weer CB en vanmiddag heeft mijn 2,5 jaar oude Aussie volop ontlasting gegeten. Ik weet niet van welk dier, want het ik zag het laat en toen was het al op. Ik kon nog net zien dat het leek of er soort van nootjes in zaten. Ze zat echt met d'r bek helemaal vol en dat hebben al mijn honden nog NOOIT gedaan. Ik snap er niets van!!!

Zou dit te maken kunnen hebben met het gebrek aan bepaalde voedingsstoffen??
Dit heeft niets met een gebrek te maken. Eigenlijk is het een normaal honds verschijnsel, en alhoewel wij als mens dat vies vinden is het voor honden natuurlijk helemaal niet vies. Die van mij doen het ook als ze de kans krijgen: Kattepoep, paardepoep (alleen vers gelegd  ::)), ganzepoep en zwanepoep zijn hier erg favoriet. Oh ja en haze- en konijnekeuteltjes die zijn ook erg lekker.  Kattepoep (vind ik vies) en paardepoep (kan ongezond zijn ivm ontwormingsmiddelen) mogen ze van mij niet eten, bij wilde dieren maak ik er verder geen punt van. Van honde- en kattepoep wordt vaak gezegd dat ze graag gegeten worden omdat hun voer (brok/blik) vol zit met geur- en smaakstoffen, die voor het dier nog herkenbaar zijn als ze zijn uitgepoept en daarom weer gegeten worden. Of dat inderdaad zo is weet ik niet natuurlijk.  ;)
Door sandrra
#1041313
Nou als je uitgaat van de wolf, die eet best gevarieerd. Tuurlijk van tijd tot tijd eenzijdig ligt er net aan wat er voor handen eh poten is.
Door roefus
#1041826
Mja...kan mij en mijn honden wel beter voordoen dan de rest (en daar heb ik nauwelijks zin in)...maar MIJN honden eten dus geen ontlasting.
En ik heb al levenslang honden (en altijd MEER dan één hond) en geen enkele hond at poep.

Ik heb er nooit BEWUST op getraind, en ook nooit BEWUST (wat dit betreft) over voeding nagedacht.

Wel weet ik dat al mijn honden altijd gevarieerd gegeten hebben (ook vóór het barf-tijdperk  ;)).

En ik had dus veel verschillende honden...ff opnoemen: duitse staanders, labrador, teckels, herders (belgisch en duits), kruisingen...teckel-kruising, kees-kruising, doberman-kruising, herder-kruising, onherleidbare kruisingen........

ENNN....al mijn honden hebben ook alijd best wat wandelingen 'aan de riem' gehad (ook genoeg 'los' hoor, om misverstanden te voorkomen)...
Maar omdat ik geen auto rijd...is er steevast 'n wandeling aan de riem (om bij buitengebied te komen).

En ik denk soms dat ik waarschijnlijk (en zelfs onbewust) meTEEN corrigeer als een pup op POEP af zou gaan.
En SOMS denk ik...dat dat het aller-eerste is...metéén 'verbieden'.

Maar u mag mij terug fluiten  :whistling: :whistling: :whistling:

Ik ben heeeeeel streng voor puppies  :-X :-X ;)
Door tieneke
#1041835
Tinus heeft het hier dus zeker tot 1,5 jaar oud gedaan...gek werden we ervan,hij zat gehurkt en meteen na dit ging het er volledig in als wij niet opletten  :-X
Toen hij volledig op barf stond was het vrij snel over,ik gaf hem trouwens ook altijd een FOEI....!!!! als hij had gepoept en hierna sneaky aan de drol ging ruiken....dit voordat ie hem naar binnen werkte  :-X Ik liep echt heel de dag op te letten want op een gegeven moment pakte hij ook zijn zus haar drollen....godzijdank was dit rare gedrag ineens over nadat ze volledig op barf waren overgeschakeld....toeval?  :-\
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1042044
tieneke schreef: Tinus heeft het hier dus zeker tot 1,5 jaar oud gedaan...gek werden we ervan,hij zat gehurkt en meteen na dit ging het er volledig in als wij niet opletten  :-X
Toen hij volledig op barf stond was het vrij snel over,ik gaf hem trouwens ook altijd een FOEI....!!!! als hij had gepoept en hierna sneaky aan de drol ging ruiken....dit voordat ie hem naar binnen werkte  :-X Ik liep echt heel de dag op te letten want op een gegeven moment pakte hij ook zijn zus haar drollen....godzijdank was dit rare gedrag ineens over nadat ze volledig op barf waren overgeschakeld....toeval?  :-\
Het vreemde is (en daar heb ik ooit al eens een topic over gehad) dat Kay er mee is begonnen, NA ik ze op rauw heb overgezet. Didge heeft Kay haar ontlasting altijd opgegeten (al vanaf pup). Maar Kay moet ik ook in de gaten (vooral als ze pens hebben gehad) dat ze ze zich niet snel omdraait als ze gepoept heeft :-[
Door dogsunlimited
#1042050
Toen Whooper met een jaar bij ons kwam, heeft hij dat poepvreten echt heel obsessief gedaan. Niet aan de riem, maar als hij los was. Poep van andere diersoorten, daar maak ik me niet zo druk om. Maar hondenpoep en dan eigen poep, als ze daarmee beginnen, is er wat mij betreft toch iets niet in de haak. Proberen er bovenop te zitten, hard corrigeren, goed gedrag meteen belonen. Ik gaf bijna elke dag een handje grof gemalen pens bij en dat hielp echt goed. Vorig jaar heeft hij weer zo'n periode gehad en ik ben weer begonnen met een handje grof gemalen pens/boekmaag te geven en Schindele's mineralen. Het is al tijden over, ook het paardenpoep vreten. Ik ben er van overtuigd dat het met de voeding te maken heeft, ook al vind ik dat ik niet 'beter' kan voeren dan dat ik nu al doe. Stanley heeft dat poepvreten nooit zo gedaan.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1042173
Suzane schreef: Hallo allemaal,

ik ben net 5 dagen gestopt met het uitproberen van barfen. Ik heb ongeveer twee weken het geprobeerd en het beviel mij iets minder dan de hond, maar dit is meer omdat ik het soms erg vond stinken. De honden vonden het in ieder geval errrruggg lekker!  ;D Het is inderdaad een genot om te zien hoe ze aan het genieten zijn.
Voorlopig ga ik nog even door met KVV, omdat ik nog geen andere vriezer heb. Maar zodra er meer ruimte is dan wil ik waarschijnlijk toch overgaan op barf.

Nu geef ik sinds 5 dagen weer CB en vanmiddag heeft mijn 2,5 jaar oude Aussie volop ontlasting gegeten. Ik weet niet van welk dier, want het ik zag het laat en toen was het al op. Ik kon nog net zien dat het leek of er soort van nootjes in zaten. Ze zat echt met d'r bek helemaal vol en dat hebben al mijn honden nog NOOIT gedaan. Ik snap er niets van!!!

Zou dit te maken kunnen hebben met het gebrek aan bepaalde voedingsstoffen??

En moeten honden zoveel afwisseling hebben in vlees? Volgens de fokker waar ik CB haal namelijk niet, omdat ze dit in de natuur ook niet zouden doen.
In de natuur eet een dier wat voor handen is en dat zou maar zo eenzijdig kunnen zijn. In de natuur heeft een prooidier een hogere voedingswaarde dan onze plofkip en als in de natuur een dier om wat voor reden dan ook ziek wordt dan gaat die gewoon dood en is er geen mens die daar een traan omlaat.
Jouw hond is geen natuur en leeft niet in de natuur en daarom hoef je je niet exact te meten met wat en hoe er in de natuur gegeten wordt. Want als we het daarover gaan hebben dan eten de honden in de natuur ook geen gemalen rund met kipprakjes met gemalen groente, een schep rijst en een schep vitamine/mineralenpremix. De kreten van "een hond heeft geen afwisseling nodig bla bla bla" worden al jaren gebruikt door de commerciële droogvoerindustrie en worden nu dus blijkbaar net zo makkelijk overgenomen door de commerciële versvoer-industrie.
Maar wat denk je zelf, kijk eens naar je eigen bord met eten, wat zal gezonder zijn voor jou, een afwisselend gevarieerd menu, of iedere dag, dag in dag uit, jaar in jaar uit hetzelfde prakje die je dan aanvult met een vitaminepil.

Verder vind ik het zonde dat je om genoemde reden van het BARF bent afgestapt. Volgens mij is jouw hond je nu al aan het vertellen dat zijn barfhap beter beviel dan het doorsneevoer wat je hem nu voorschoteld.
Door conleeuw
#1042186
ik maak een onderscheid tussen welke poep ze eten, paardenpoep en koeien poep vindt ik niet abnormaal, ik weet niet anders dan honden zullen indien ze de kans krijgen er een hapje van nemen, de een meer enthusiast dan de ander, ik vindt het eten van hondenpoep en mensenpoep daarintegen gewoon vies en wil het niet, Jazz heeft als pup haar eigen poep gegeten, nou ik ging zowat over mijn nek, dat heeft ze gelukkig afgeleerd, tja, omdat ik er bij was en het of verbood of snel genoeg in een zakje afvoerden, gelukkig heeft ze nooit de poep van andere honden opgegeten, yuk yuk yuk, ik wordt al misselijk als ik perongeluk in de donker een andere honden drol oppak dan mijn eigen, zo'n moment van gatver als je een greep in het donker doe met zakje om je hand en je ben ineens de trotse eigenaar van een koude drol !!! :puke: met paardenpoep ben ik wel oplettend, ze mogen niet zomaar aan een drol smikkelen in verband met mogelijk ontwormingsresten in de drol, dus... liever heb ik het niet, maar soms is het niet zo erg ;)
Door Fynn
#1042413
Onze reuen eten geen poep van andere dieren maar  mensen poep eten ze wel als ze de kans krijgen.
Onze teef at toen ze nog op brokken stond best vaak poep van andere honden ,ik probeerde dat koste wat kost te voorkomen natuurlijk maar ze was me wel eens te snel af.
Ik had bij haar wel het gevoel dat het met haar hormonen te maken had want ze deed het met tussenpozen niet constant.
Nu ze full time barfen doet ze het nooit meer ...op mensenpoep na.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door sandrra
#1042418
Fynn schreef: Onze reuen eten geen poep van andere dieren maar  mensen poep eten ze wel als ze de kans krijgen.
Onze teef at toen ze nog op brokken stond best vaak poep van andere honden ,ik probeerde dat koste wat kost te voorkomen natuurlijk maar ze was me wel eens te snel af.
Ik had bij haar wel het gevoel dat het met haar hormonen te maken had want ze deed het met tussenpozen niet constant.
Nu ze full time barfen doet ze het nooit meer ...op mensenpoep na.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Oh gat ja mensenpoep, vooral bij Khami favoriet evt met toiletpapier en al  :yucky:
Gebruikersavatar
Door pike
#1042464
SandRRa schreef: Oh gat ja mensenpoep, vooral bij Khami favoriet evt met toiletpapier en al  :yucky:
Gelukkig lusten die van mij geen mensenpoep, jakkes dat lijkt me smerig. Maar: Er in rollen is een ander verhaal. En als ik iets smerig vind is als je hond uit de bosjes te voorschijn komt en hij tot achter en op zijn oren onder de stront zit, of bijna net zo erg onder de kots, en je hem vervolgens niet fatsoenlijk aan kunt lijnen zonder zelf onder de stront te geraken  :-X  gatsie gatsie dat is me met PIke twee keer overkomen de smeerlap  >:( >:( >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door