Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elles0512
#1040388
Hoi,

Nu zou je toch denken dat een labrador alles wel eet ???, nou, mijn hond lust dus echt geen groente.
Ik heb zowel gepureerd, gekookt als rauw geprobeerd, en heel veel groente soorten uit getest. Ik heb het een keer gemengd met wat smuldier kip, maar dan liet ie de groente ook liggen.
Fruit lust ie weer wel, banaan, appel.
Hij krijgt nu 75 % kkv, 25% barf, maar in kkv zit ook groente ( dat zal wel nog beter gemalen zijn), en tot nu toe lust hij van barf alles.  :D.
Zijn hier meer honden die moeilijke/ geen groente- eters zijn? Ik wil uiteindelijk wel meer barfen en minder kkv.

Gr Elles
Door Happy Tail
#1040461
hier wel groenten. ik ben wel begonnen om groenten lekker te maken met bijvoorbeeld een sardien uit blik en dan langzaam het sardien aandeel kleiner maken.
wat pens (sap) erdoor heen doen wil ook nog wel lekker zijn. Of wat anders vis uit blik. eitje, yoghurt, bio garde erdoor werkt dat niet?
maar acht er zijn meer honden die geen groenten eten of krijgen en het er goed op doen
Door Lizzy
#1040473
Vaak geven mensen teveel groente in 1 keer. Begin eens met 1 eetlepel gekookte andijvie of wortel of broccoli of witlof en meng dat door de pens en laat het dan nog een uurtje op het aanrecht staan zodat de smaak van de pens in de groente kan trekken. De meeste eten het dan wel.

Hier zijn ze ronduit dol op groente!
Door 202Spots
#1041241
SandRRa schreef: Stomme vraag misschien maar is t heel ernstig als ze geen groente krijgen ?
Nee, is niet erg,alleen wel jammer...
Lusten ze geen groentes or geef je liever geen groentes?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1041245
mijn cattles eten groente of dat het een lieve lust is ;), maar de poedels blieven het ook liever niet. Ik heb inderdaad de porties kleiner gemaakt, en opgeleukt met wat vocht van de pens of ik kook een kipfilet, vang het vocht op in een ijsblokhouder, en doe er een ijsklontjes kippebouillon door. En dan krijgen ze het aardig naar binnen. Maar ook met wat spiervlees of vis erdoor moet ik uitkijken want dan gaan ze peuzelen, en pikken het vlees eruit, en de groente blijft staan.
Gebruikersavatar
Door pike
#1041286
Zowel Pike als Armagnac wilden in het begin de groentemix niet eten. Ik heb het zelf geproefd om te zien of het wel te eten was  ::) en ik vond er niets verkeerds aan smaken. Ik heb het toen gemengd met blikje vis, fijngemaakte pens, vleessap, eitje, yoghurt en weet ik wat allemaal. Elke dag moest ik iets anders nemen anders lieten ze het weer staan  >:( Maar uiteindelijk hoefde ik het alleen nog maar met de vleessappen te mengen en dan ging het erin. Tegenwoordig gaat het gewoon bij hun vlees in de bak zonder speciale aanpak en alles wordt opgegeten.  Gelukkig hoefde ik dat met Duc niet te doen, die vond het van het begin af aan lekker  8)
Door Red_Hunter
#1041496
Hier ook ééntje die het liever laat staan, met wat olie er doorheen gemengd en even laten staan, gaat het nog wel.
Ik heb altijd pensstaven en onderin de bak zit dan nog veel kruimels die gooi ik er ook wel eens door.
De andere vinden de groente geen probleem.

Groetjes Trudie
Door sandrra
#1041612
202Spots schreef: Nee, is niet erg,alleen wel jammer...
Lusten ze geen groentes or geef je liever geen groentes?
Ja hoor ze krijgen wel groente, niet iedere dag ofzo. Maar in de vakantie ging dat wat de mist in zeg maar.
Door 202Spots
#1041631
SandRRa schreef: Ja hoor ze krijgen wel groente, niet iedere dag ofzo. Maar in de vakantie ging dat wat de mist in zeg maar.
Ohhww dat is helemaal geen probleem hoor!! ;)
Door roefus
#1041772
mja, ik vind groente dus wel belangrijk, ook voor honden.
Al is het maar om de antioxydanten, niet onbelangijk (lijkt mij) in deze wereld, die ver afstand neemt van wat OOIT 'natuurlijke voeding' was.

Lekker...neu...Roefus vond die 'rauwe prak' verre van lekker.
Maar IK vond het belangrijk !!! Dusseh....rot voor dat hondje  ;)
Ik kook het even, dan wordt het alsnog 'n prakje (want hij eet HEUS geen hele wortels of bloemkoolroosjes  :o :o :o 8))...en door wat kleingesneden vleesjes gaat het dan heel goed.
Ben ook met kleine lepeltjes begonnen, maar tegenwoordig mik er dagelijks zo 2 ons in.

Bij Lara ging het wat makkelijker (ook al eet ze geen kale groentes, en ZEKER geen fruit  ;)).
Maar gewoon door vleesjes, visjes enzovoorts....geen enkel probleem.

Tja....IK ben er voorstander van dat ze groente eten...dus ze zullen wel moeten.
Anders kunnen ze die lamskluif ook vergeten.  ;) :D :D :D

Maar tegenwoordig zijn ze er goed aan gewend, hoor....ze happen het heerlijk weg.
Roefus vond gisteren 'snijbiet' zooooooo lekker....dat ik overwoog om 'n nieuwe bak te kopen (de bodem ging er haast uit).  :o
Da's heel wat voor 'n hond die niet van groente hield  ;) :D :D :D
Door Nynke
#1041775
ik meng de groentemix met vleesvocht (bloed) wat ik ingevroren heb :P . Dan gaat er ook nog een schijfje rodi gemalen pens doorheen en lusten ze het graag.
Door roefus
#1041777
Nynke F schreef: ik meng de groentemix met vleesvocht (bloed) wat ik ingevroren heb :P . Dan gaat er ook nog een schijfje rodi gemalen pens doorheen en lusten ze het graag.
whahaha....we verzinnen vanalles om groente lekker te maken  ;) :D :D :D
En het WERKT.... ;D ;D ;D ;D
Door tieneke
#1041804
Nynke F schreef: ik meng de groentemix met vleesvocht (bloed) wat ik ingevroren heb :P . Dan gaat er ook nog een schijfje rodi gemalen pens doorheen en lusten ze het graag.
Hoe maak je een drol lekker  ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door