Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dinnee
#1040618
Ik ben vandaag met mijn Australian Kelpie pupje bij de dierenarts geweest. Het was tijd voor zijn tweede inenting en omdat hij al sinds ik hem heb vreeselijk jeuk heeft, heb ik de dierenarts het hemt van zijn lijf gevraagd.

Mijn DA wil nog steeds niet erkennen dat mijn pup mogelijkerwijs een allergie heeft. Zelfs niet na het zien van de korstjes in zijn oksels, de rode slijmvliezen in zijn ogen en de geirriteerde huid in de lies...

Hij zei dat zijn vacht gewoon een beetje droog was en dat de jeuk vast over zou gaan als hij wat extra omega 3 en 6 binnen zou krijgen. Hiervoor gaf hij me Megaderm mee. (Ik weet niet of het toegestaan is om reclame te maken... Anders haal ik het wel weg)

Nou is het zo dat mijn pup na het eten van zalm afgelopen weekend, verging van de jeuk. Zijn liezen en oksels waren gloeiend rood en ook zijn oogjes. Hij krabde voordurend, het was echt heel erg. Dus ik heb hem meteen op eliminatie dieet gezet en ben ook gestopt met de zalmolie die hij voorheen erbij kreeg. Nu krijgt hij dus alleen konijnbot, konijnspiervlees en konijnorgaan... De jeuk is al stukken minder geworden en ik ben aan het hopen en wachten tot het helemaal over gaat.

Maar nu vraag ik me af, het spul dat de dierenarts me gaf wordt onderanderen gewonnen uit vis. Hier zit geen eiwit in en zijn puur vetzuren (LA, GLA, EPA en DHA) en vitamine A en E. Mijn vraag is of het verstandig is om te geven.

Aan de ene kant wil ik het wel geven, maar de DA ging er van uit dat hij brokken krijgt (hij is totaal anti barf) en zodoende te weinig omega vetzuren binnen krijgt. Kan mijn pup hier ook allergisch op reageren? Ik had namelijk het idee dat hij wel allergisch reageerde op zalm en zalmolie.
Door Lizzy
#1040777
Het bevat plantaardige en dierlijke olieen en dat is niet handig om te geven terwijl je met een eliminatie dieet bezig bent.

Is het niet een idee om eens naar een andere DA te gaan, bijv. een holistische DA?
Door dinnee
#1040794
Een andere dierenarts zit ik ook al een tijdje over te denken.. Niet alleen bevalt het me niet dat hij anti-barf is, ik voel me door hem ook niet serieus genomen. De punten die ik aan haal om hem er op te wijzen dat Coda allergisch is, wuift hij weg.

Gister heeft hij zeker 2 a 3 handjes brok gehad bij de DA en hij heeft de hele nacht niet geslapen van de jeuk. Ik zelf ook niet want de bench staat nog boven naast mijn bed. Zit ik vandaag weer met een pup die uitgeput is en mega geirriteerd door de jeuk...

Mijn pup moet zijn 12 weken enting nog krijgen. Maakt dat veel uit als ik daarvoor naar een andere DA ga? Ik denk dat ik bij hem nog even zijn enting haal en ondertussen naar een ander op zoek ga...

Ik heb ook puur jeuk besteld.. Kan ik dit geven mij een eliminatiedieet? Of creeer ik dan een vals beeld?

Ik had juist het idee dat het ietsje beter ging, maar ja na het DA bezoek van gister zijn we weer terug bij af.
Door Lizzy
#1040807
Ja, als je meerdere dingen tegelijkertijd probeert, dan creeer je altijd een vals beeld want dan weet je nooit wat nou geholpen heeft.

Een pup vaccineren die niet in orde is (en jouw hondje is niet in orde) moet je niet laten vaccineren. Ik zou naar een holistisch DA gaan. Ik weet niet waar je ongeveer woont? We kennen diverse goede holistische DA's. Je kunt overigens ook naar een dermatoloog gaan, maar dan heb je wel een doorverwijzing nodig van je DA.
Door pallas
#1040858
Hoewel ik goede ervaringen heb met megaderm en jeuk klachten, zou ik toch het advies van Lizzy opvolgen en naar een hol. d.a. gaan.
Juist omdat je pup nog zo erg jong is.
Door dinnee
#1040933
Ik woon in Weert. Dus misschien is er een DA in Eindhoven of zo?

Mijn vriend zei ook al, als het van het weekend niet beter gaat, gaan we een second oppinion halen. Dit omdat ik het vermoeden had dat Coda's jeuk verergerd was door de brokken van de DA. Dan zou de jeuk op z'n minst beter moeten worden rond het weekend... Ik had juist het idee dat het konijndieet aan begon te slaan.

Maar goed. Ik zal niets toevoegen of zo. Hoewel ik wel op zoek ben naar een manier waarop Coda zo snel mogelijk van de jeuk af is.

De DA zei, zolang hij zich niet kaal krabt vind ik het niet erg en doe ik ook geen onderzoek. Natuurlijk krabt hij zich niet kaal, zijn buikje is sowieso al kaal! Dus dat vond ik heel dom zeggen van hem.  :'(

Weet je wat ik doe, ik ga nog eens uitgebreid over het eliminatie dieet lezen. :)
Door henneke
#1040978
ik zou als ik jou was zeker naar een andere d.a. gaan zoeken , ik vind het wel zwaar onbenullig van een d.a. om een pup met mogelijk allergieklachten ook nog lekker brokjes erin te douwen ik zou als ik jou was dat ook verbieden hoor neem voor mijn part je eigen beloningspul mee zodat een d.a. die kan geven ipv hun snackjes  ;)
Door Femke
#1042436
dinnee schreef: Ik woon in Weert. Dus misschien is er een DA in Eindhoven of zo?

Mijn vriend zei ook al, als het van het weekend niet beter gaat, gaan we een second oppinion halen. Dit omdat ik het vermoeden had dat Coda's jeuk verergerd was door de brokken van de DA. Dan zou de jeuk op z'n minst beter moeten worden rond het weekend... Ik had juist het idee dat het konijndieet aan begon te slaan.

Maar goed. Ik zal niets toevoegen of zo. Hoewel ik wel op zoek ben naar een manier waarop Coda zo snel mogelijk van de jeuk af is.

De DA zei, zolang hij zich niet kaal krabt vind ik het niet erg en doe ik ook geen onderzoek. Natuurlijk krabt hij zich niet kaal, zijn buikje is sowieso al kaal! Dus dat vond ik heel dom zeggen van hem.  :'(

Weet je wat ik doe, ik ga nog eens uitgebreid over het eliminatie dieet lezen. :)

Is Valkenburg te doen voor je? http://www.biomentor.org/
Door Fynn
#1042470
Ik zou dus echt een andere da zoeken he wat een opmerking van zo'n man.
Er is iets niet in orde en hij weigert verder te onderzoeken.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door