Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door marja
#10404
Hoi,
Ik heb een hond van ruim twee en een pup van drie maanden.
Ze eten 4 dagen brok (ecofood) en drie dagen vlees (diepvries)
Mijn oudste eet vreselijk veel hout! stokken, takjes stukken struik en boom enz enz.
De pup begint dit nu ook te doen maar dat kan natuurlijk na aperij zijn.
Mijn oudste kotst soms echt hele bergen hout uit. Ik ben bang dat het een keertje mis gaat.
Natuurlijk probeer ik het te voorkomen maar ik vraag me af waarom????
Een tekort in de voeding of een gewoonte?
groetjes Marja
Door sylvia
#10405
Misschie heeft je hond een groot kauw behoefte en zou je  een een barfdag in kunnen lassen .Een bak pens en daarna bv lamsribben om te eten.
Of je hond een recreatie bot geven.
Door Angelique
#10406
Ik denk ook gewoonte, en  een hele slechte als je het mij vraagt.
Recreatiebotten kunnen een oplossing zijn. De kans om hout te vreten ontnemen ook.
Hoi,
Ik heb een hond van ruim twee en een pup van drie maanden.
Ze eten 4 dagen brok (ecofood) en drie dagen vlees (diepvries)
Mijn oudste eet vreselijk veel hout! stokken, takjes stukken struik en boom enz enz.
De pup begint dit nu ook te doen maar dat kan natuurlijk na aperij zijn.
Mijn oudste kotst soms echt hele bergen hout uit. Ik ben bang dat het een keertje mis gaat.
Natuurlijk probeer ik het te voorkomen maar ik vraag me af waarom????
Een tekort in de voeding of een gewoonte?
groetjes Marja
Door Lizzy
#10407
Bij mijn weten is er soms iets te doen aan het eten van hout met homeopathie. Maar daarvoor moet eerst uitvoerig type en gedrag bestudeerd worden. Ik denk dat het een goed idee is om te beginnen met het aanbieden van lekkere zachte botjes om te kluiven. Misschien snapt hij snel dat een lekker zacht botje lekkerder is als een tak.
Groetjes, Lizzy
Door Red_Hunter
#10408
Mijn pup vreet ook zoveel hout  ??? maar hij poept alles er gewoon weer uit  :D
Hij staat volledig op energique, misschien ook eens botten proberen.
Trouwens paardenkeutels, aarde en noem maar op wat er nog meer op de grond te vinden is, alles gaat het bekkie in  >:(
Pas liep hij met een paddestoel in zijn bek, ik moet dus constant opletten.

Trudie
Door marja
#10409
Bedankt voor jullie reakties.
Over het geven van botten: hij kan er niet tegen!! Toen ik begon met af en toe botten te geven, bleef hij kotsen.
Alle botten die hij had kwamen er weer uit! Echt grote stukken zaten daar tussen.
Volgens mij kauwt hij niet goed genoeg.
groetjes Marja
Door lobbes
#10410
lees het botten document hier eens
en begin eens met kippennekjes
suc 6
Bedankt voor jullie reakties.
Over het geven van botten: hij kan er niet tegen!! Toen ik begon met af en toe botten te geven, bleef hij kotsen.
Alle botten die hij had kwamen er weer uit! Echt grote stukken zaten daar tussen.
Volgens mij kauwt hij niet goed genoeg.
groetjes Marja
Door jeanne
#10411
Mijn pup vreet ook zoveel hout  ??? maar hij poept alles er gewoon weer uit  :D
Hij staat volledig op energique, misschien ook eens botten proberen.
Trouwens paardenkeutels, aarde en noem maar op wat er nog meer op de grond te vinden is, alles gaat het bekkie in  >:(
Pas liep hij met een paddestoel in zijn bek, ik moet dus constant opletten.

Trudie
Paardenkeutels zou ik niet laten eten. Paarden worden regelmatig ontwormt en dan zit dat ontwormingsspul dus ook in de mest!
Had ik ook nooit bij stilgestaan, totdat iemand mij hierop wees.
Door sylvia
#10412
Paardenkeutels zou ik niet laten eten. Paarden worden regelmatig ontwormt en dan zit dat ontwormingsspul dus ook in de mest!
Had ik ook nooit bij stilgestaan, totdat iemand mij hierop wees.
Ja dat is zo en dat ontworm middel voor paarden kan dodelijk zijn voor honden. :-/
Door Truus
#10413
Waarom lusten ze dan zo graag paarden poep?
Toen mijn oudste hond pup was kon ik hem niet altijd in de gaten houden bij het stallen uitmesten en ik zeg wel eens "ze is er mee groot geworden"Natuurlijk weet je wanneer de paarden een wormenkuur krijgen. Maar ze zijn er razend op ;
Door lobbes
#10414
misschien de granen en het stro  de vezels  ???  :-/
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door