Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Elly
#1040392
Onze hond is de afgelopen jaren geleidelijk aan wat zwaarder geworden. Ik wil proberen om er 2 kg af te krijgen. Ik ben van 500 g CB naar ca. 330 g (1/3 rol) per dag gegaan. Verder schooit hij van ons gedurende de dag wat bij elkaar, krijgt hij een zacht (vlees)staafje van Vitacraft (weet even niet meer hoe dat heet) en 's avonds de kong gevuld met stukjes jonge kaas of leverworst  :-[.Ik zoek vervanging voor de kaas of leverworst, dat natuurlijk veel te vet is (of ik zou 20+ kaas moeten geven?). Klopt het dat long en/of pens weinig energie leveren? Ik overweeg om dat dan gedroogd te geven? Of heeft iemand nog andere tips? Fruit en yoghurt lust hij niet.
Gebruikersavatar
Door pike
#1040442
Als snoepje en beloninkjes gebruik ik hier ook meestal gedroogde long en gedroogde pens. Tijdens een trainingsuurtje kan er aardig wat doorheen gaan. Ik heb ze er nog nooit dikker van zien worden. 's avonds voor de lekker krijgen ze een loopvoet van kip daar hebben ze qua voedingswaarde ook niet veel aan.  ;)
#1040458
je kan zijn kong toch ook met gemalen verse pens en stukjes verse long vullen? gedroogde pensstaafjes in een Kong lijkt mij namelijk niet zo heel handig. Vergeet ook niet da tkaas en worst niet alleen vetter is, maar ook zout bevat, iedere dag een gevulde kong hiermee kan naar mijn idee wat te veel zout opleveren.
Kong vullen met huttenkase kan ook, en dan kun je ook daar dan stukjes long in mengen
Gebruikersavatar
Door Elly
#1040479
vanaalst schreef: da's een goed idee, gedroogde long of pensstaafjes!
En je bent al geminderd met de hoeveelheid vlees, misschien wat meer lich. beweging?
Meer beweging lukt op dit moment niet in verband met een schouderblessure.
Gebruikersavatar
Door Elly
#1040481
Happy Tail schreef: je kan zijn kong toch ook met gemalen verse pens en stukjes verse long vullen? gedroogde pensstaafjes in een Kong lijkt mij namelijk niet zo heel handig. Vergeet ook niet da tkaas en worst niet alleen vetter is, maar ook zout bevat, iedere dag een gevulde kong hiermee kan naar mijn idee wat te veel zout opleveren.
Kong vullen met huttenkase kan ook, en dan kun je ook daar dan stukjes long in mengen
Huttenkase met stukjes long ga ik eens proberen. Bedankt.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1040976
Je kunt een pensstaafje even nat/ vochtig maken en dan in de kong proppen (dubbelvouwen oid en dan weer laten drogen), dat kost ze meestal aardig wat moeite om het er dan weer uit te halen. Voordeel is dat je dus minder vulling nodig hebt = minder calorieën en dat hij qua tijd er net zo lang, zo niet langer mee bezig is. Deze tip komt oorspronkelijk van Oebaya ;).

Je kunt ook een gedeelte van de CB in de kong prakken, vond Gitte altijd erg lekker en zo was ze langer met haar eten bezig en daardoor meer voldaan. Succes met het afvallen!
Laatst gewijzigd door Nitus op do 04 sep 2008, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Elly
#1041038
Nitus schreef: Je kunt een pensstaafje even nat/ vochtig maken en dan in de kong proppen (dubbelvouwen oid en dan weer laten drogen), dat kost ze meestal aardig wat moeite om het er dan weer uit te halen. Voordeel is dat je dus minder vulling nodig hebt = minder calorieën en dat hij qua tijd er net zo lang, zo niet langer mee bezig is. Deze tip komt oorspronkelijk van Oebaya ;).

Je kunt ook een gedeelte van de CB in de kong prakken, vond Gitte altijd erg lekker en zo was ze langer met haar eten bezig en daardoor meer voldaan. Succes met het afvallen!
Pensstaafjes is hij niet gek op en CB vind ik zelf niet zo'n goed idee, omdat hij stuitert met de kong, waardoor de CB alle kanten op vliegt. Gedroogde long heeft hij nog nooit gehad, dat ga ik eerst eens proberen. Maar bedankt voor het meedenken. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door