Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mieppie
#1040355
ik stel de vraag van mijn vriendin hier evenals het mag jullie zijn per slot van rekening experts , ik beslist niet.
zij heeft sinds het weekend een labrador pup nu giser 7weken oud ja ik vind het te jong bij de moeder is weggegaan maar goed , het beestje is een erg speels ding zit er prachtig uit maar ik vind zelf dat hij een beetje weinig weegt maar goed ik zeg er wel bij dat is mijn mening nu wil ze graag jullie mening weten zij vindt hem namelijk niet te weinig wegen en ik wel en het gaat hier niet om wie er gelijk heeft maar meer erom van stel dat jullie vinden dat hij te weinig weegt wat kan ze dan het best extra geven of juist niks extra,s wat is wijsheid hierin graag jullie deskundige mening het is een reutje en weegt 4,9kilo
Door Do
#1040408
naar mijn bescheiden mening :-[..
het hangt helemaal van de pup af, is het een grofe reutje of is die tenger
maar 7 weken en 4,9 kilo ik denk dat die perfect is
Door Do
#1040419
Danny schreef: Uhm toen ik Gina (flatcoated) kreeg was ze 8 weken en woog ze 5 kilo...Was niets mis mee.
en dat zegt ook niet veel
zelda was met 7 weken 3,5 :-[ en nu is zelda volgens mij groter dan Gina?
Door Do
#1040424
Angelique schreef: Of dit hondje goed op gewicht is kun je alleen beoordelen als je de hond in handen hebt.
je kan wel een richlijn aangeven
als die 2 kilo zou zijn is niet goed en als die 8 kilo zou zijn ook niet
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1040426
Do schreef: je kan wel een richlijn aangeven
als die 2 kilo zou zijn is niet goed en als die 8 kilo zou zijn ook niet
Ja als...hij is toch 5 kilo.
Door Do
#1040427
Angelique schreef: Ja als...hij is toch 5 kilo.
en dat voor een labrador van 7 weken is niet verkeerd
natuurlijk verschielt dat per pup, zoals ik al gezegd had
Door Danny
#1040436
Do schreef: en dat zegt ook niet veel
zelda was met 7 weken 3,5 :-[ en nu is zelda volgens mij groter dan Gina?
Ja klopt idd Do, gewict op papier zegt niet zo veel, je moet het hondje zien en voelen!

Yep Zelda is nu idd groter dan Gina. Gina weegt 24 kilo.
Ik zie ook flatjes die wat groter zijn dan Gina en ook 24 kilo wegen...Nou Gina is echt niet te dik en die andere zijn dan niet te dun...cijfers zeggen gewoon niet alles he.

Ik zeg altijd maar, kijk en voel je hondje. Dus ook met deze pup!
Maar als je erg onzeker bent is het fijn om even te horen hoe het bij andere pups zit/....toch?!
Door mieppie
#1040448
bedankt do en danny hij is idd 4,9 kilo klopt het was ook meer een vraag van mij voor m,n vriendin omdat jullie echte hondekenners zijn vandaar , als je hem vastpakt voelt hij nu niet direct mager aan
Gebruikersavatar
Door kira
#1040452
Onze opleidingslabrador was zeven weken toen we hem kregen, woog toen 5,4 kilo, was te dik en moest accuut op dieet (het was een rolmops werkelijk waar). Met een jaar woog hij rond de 32 kilo.
Door mieppie
#1040456
oke bedankt kira , dan denk ik dat het wel goed zit met de pup van mijn vriendin zal haar zo even bellen en jullie reacties vertellen , ze had dus gelijk ja sorry vind labradors ontzettend mooie honden maar van gewicht etc op die leeftijd wist ik nies vandaar mijn hulpvraag aan jullie nogmaals bedankt
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door