Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Galgo77
#1040123
Tico heeft een zware Giardia besmetting gehad. De behandeling is toen met Panacur behandeld, maar heeft niet goed gewerkt. Hij heeft daarna een Stomorgyl behandeling gehad, ook dit heeft niet gewerkt. Vervolgens heeft een andere DA weer Panacur voorgeschreven. Het lijkt erop dat het nu onder controle is. Maar ook weer niet. Tico heeft  geen structurele dunne brei achtige ontlasting meer. Zijn ontlasting is over het algemeen hard, maar vaak groen/grijs (=zeg maar gewoon grauw) van kleur en er komt een wat zurig luchtje vanaf. De ene keer iets sterker dan de ander en soms is het gewoon geurloos. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Hij heeft een hele poos ook Pro Bio Forte van de Groene Os gekregen.

Hij heeft ook nog weleens dunne, maar dat is dan vaak te achterhalen. Op het strand drinkt hij vaak zeewater, dag erna dunne. En zo zijn er nog wel een paar voorbeelden. Wat ook opvallend is, is het aantal keren dat hij poept. Dat is gemiddeld 3 a 4x per dag. Wat ik op internet lees, moet een gezonde hond 1 a 2x per dag poepen.

De honden krijgen bij ons een mix van Carnibest en vuile schapen pens en elke dag een schapenvet blokje. En 1x per week een gekookt ei.
Door Lizzy
#1040184
Ik zou de pens van het menu schrappen. Ten eerste bevat Carnibest al genoeg pens. En ten tweede werkt pens bij de meeste honden laxerend. Bovendien geeft schapenpens groene/grauwe ontlasting. Schapenvet zou ik zeker ook schrappen. Dat is geen gezonde toevoeging voor een hond. Teveel vet, verkeerd vet, hetgeen geen gunstige werking heeft op de darmen. Gekookt ei is helaas ook geen goede voeding voor de hond. Rauw ei is veel beter, maar aangezien dat ook laxeert, zou ik dat voorlopig ook niet geven.

Honden drinken vaak van zeewater. En krijgen daar standaard vreselijke dunne ontlasting van.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1040203
De ontlasting symptomen klinken voor mij een beetje als een niet goed werkende pancreas :-\. Is er al eens een TLI test gedaan?
Door Galgo77
#1040214
Kijk, hier leer ik nog eens wat. Bedankt voor de informatie tot zover.

Ik was altijd in de veronderstelling dat vuile schapenpens het allerbeste is voor een hond. Maar het is een feit, na de pens is er altijd dunne.

Domme vraag, wat is een Pancreas en wat is een TLI test en wat zijn de gevolgen als de Pancreas niet goed werkt?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1040287
Galgo77 schreef: Kijk, hier leer ik nog eens wat. Bedankt voor de informatie tot zover.

Ik was altijd in de veronderstelling dat vuile schapenpens het allerbeste is voor een hond. Maar het is een feit, na de pens is er altijd dunne.

Domme vraag, wat is een Pancreas en wat is een TLI test en wat zijn de gevolgen als de Pancreas niet goed werkt?
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=11

Maar ga eerst maar met de tips van Lizzy aan de gang, misschien is de ellende daarna al wel over, houdt je dit in je achterhoofd.
Door Galgo77
#1041292
Vandaag gaat Tico naar de DA voor een overleg en eventueel een test. Toch maar het zekere voor het onzekere nemen. Stel dat hij wel wat heeft, kan er nu meteen ingegrepen worden.
Door Lizzy
#1041293
Galgo77 schreef: Vandaag gaat Tico naar de DA voor een overleg en eventueel een test. Toch maar het zekere voor het onzekere nemen. Stel dat hij wel wat heeft, kan er nu meteen ingegrepen worden.
Goed idee! Ik ben heel benieuwd wat er uit te test komt. Laat je ons dat weten?
Succes en groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door pike
#1041884
En dat een hond 1 -2 x per dag moet poepen slaat nergens op. Over het algemeen genomen gaat het bij mij als volgt:
Pike poept 's ochtends 3 keer, en 's avonds nog een keer (of 's ochtends maar 2 keer maar dan poept hij 's middags nog een keer)
Armagnac poept 's ochtends 2 keer en 's avonds 1 keer
Duc poept 's ochtends 2 keer en 's avonds 1 keer, soms 's middags ook nog een keer
Door roefus
#1042084
Met Pike eens. Roefus poept ook 4 keer en er mankeert hem niks en mooie vaste drolletjes.
Lara 2 a 3 keer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door