Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#103240
Kitje heeft hier al last van sinds ze een jong pupje was. Ze zit dan steeds sleetje te rijden. Eerst heb ik al het andere uitgesloten (anaalklieren, vlooien, wormen) maar ze bleef het doen. De da (diverse) zeiden dat het aan de hormonen lag en dat alleen de eerste loopsheid het kon verhelpen. Mooi niet, daarna deed ze het nog. Ze heeft dus bultjes rond de vulva en de opening is rood en geirriteerd. Ik heb er al van alles op gedaan: van zalf van de da tot tea tree-verdunning, aloe gel, propoliszalf, minkzalf, schijfjes komkommer etc. Weet iemand wat dit kan zijn en wat eraan te doen is?
Door Anna Penta
#103754
jeanne schreef: schimmelinfectie :-\?
Mmmh ziet er niet echt als een schimmelinfectie uit. De huid is droog met wat rode bultjes. Het ziet er geirriteerd uit. Het vreemde is is dat het begon toen ze een maand of 2 was, met tijden weg blijft maar dan ineens weer opduikt. Nou ja, het zal ook wel niet ernstig zijn, er hebben nu zo'n 4 da's naar gekeken en geen daarvan kon een harde conclusie trekken.
Door laura
#103760
Misschien een raar idee hoor, maar komt er bij honden ook iets voor als Herpes Genitialis bij mensen??

Net zoiets als koortslip bij mensen....

Dat kan namelijk ook een poos wegblijven en dan weer opduiken. Die verschijnselen zijn ook rode bultjes...
Door Anna Penta
#103815
Ik vind dat eigenlijk wel logisch klinken Laura. Ik heb even gezocht in Google maar er kwam niets bruikbaars uit. Het zal dus zeker niet iets zijn wat veel voorkomt bij honden. Daarbij vraag ik me af of een jonge puppy zoiets al kan hebben. Maar misschien kan dat ook wel...
Door jeanne
#103998
laura schreef: Misschien een raar idee hoor, maar komt er bij honden ook iets voor als Herpes Genitialis bij mensen??

Net zoiets als koortslip bij mensen....

Dat kan namelijk ook een poos wegblijven en dan weer opduiken. Die verschijnselen zijn ook rode bultjes...
dan zou het dus een virus infectie zijn? ???
ik weet hiet ook niet hoor, maar meen ooit gehoord te hebben dat herpes (familie van koortslip) een virus is, wat in je bloed blijft zitten en bij verminderde weerstand weer uitbreekt.
Door Truus
#104008
jeanne schreef:
dan zou het dus een virus infectie zijn? ???
ik weet hiet ook niet hoor, maar meen ooit gehoord te hebben dat herpes (familie van koortslip) een virus is, wat in je bloed blijft zitten en bij verminderde weerstand weer uitbreekt.
Ja dat klopt ;) maar of het ook bij honden voor komt ????
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#104114
ach waarom niet..... mijn katertje heeft bij tijd en wijle een "koortslip". Volgens mijn info "bestaat" dat niet maar hij zit toch maar mooi met een dikke lip met gele blaasjes te kijken en dit komt vanzelf en gaat ook vanzelf weer weg

oke, niet dat je daadwerkelijk wat aan deze info hebt maar ik vind het idee van "herpes genitalis" zo raar nog niet.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#104241
Officieel komt dat niet voor bij dieren. Maar alles kan, roep ik altijd.
Ik denk eigenlijk meer aan urineus exceem. Irritatie door de urine. het is zo´n plekje dat lang vochtig blijft na het plassen en dat kan gaan irriteren.
Kwestie van goed droog houden.
Door diana
#105833
lady heeft dat ook gehad
eerst goed droog gehouden maar dat hieplp niet
ging ook niet weg met sudocreme of met calendulan
moest er toen ; vetaderm opsmeren bij de d.a vandaan
en toen ging het eindelijk weg
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door