Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#1039597
Hallo

Ik heb even een vraag over traumeel.
Asani is 4 weken geleden geopereerd aan ocd aan beide knieen.
Hij heeft zo'n drie weken voor de operatie ontstekingsremmers en pijnstillers gehad.
En na de operatie antibiotica en wederom pijnstillers en ontstekingsremmers in de vorm van meloxidyl.
Nu zijn we daar 2 weken mee gestopt.
Maar ik heb vanmorgen contact gehad met Antwerpen en de arts wil dat ik bloed laat prikken en dan moet hij aan de hand van de uitslag misschien aan de previcox.
Kan ik nou ook traumeel geven?
Is dit pijnstillend en ontstekingremmend?
Ik heb het eigenlijk een beetje gehad met al die medicijnen die hij krijgt.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door kira
#1039872
Of traumeel ook iets doet voor de ontsteking weet ik niet, maar ik zou zeker traumeel geven gezien de operatie die Asani heeft gehad. Zowel na de pootoperatie als de schouderoperatie die we hier in huis hebben gehad, heb ik het gegeven, in overleg met de holistisch dierenarts. Overigens gaf ik na de schouderoperatie (OCD) ook teunisbloemolie (maar dat was wel na consult, dus niet zo maar op eigen gevoel zeg maar). Heb je ook nog met hem gehad over doorgaan met pijnstiller en/of fysiotherapie?
Door Fynn
#1039882
kira schreef: Of traumeel ook iets doet voor de ontsteking weet ik niet, maar ik zou zeker traumeel geven gezien de operatie die Asani heeft gehad. Zowel na de pootoperatie als de schouderoperatie die we hier in huis hebben gehad, heb ik het gegeven, in overleg met de holistisch dierenarts. Overigens gaf ik na de schouderoperatie (OCD) ook teunisbloemolie (maar dat was wel na consult, dus niet zo maar op eigen gevoel zeg maar). Heb je ook nog met hem gehad over doorgaan met pijnstiller en/of fysiotherapie?
Ja hij wil dat Asani's bloed onderzocht word en als er toch een ontsteking zit zou hij previcox voorschrijven.
Ik heb zaterdag een afspraak met de fysio en dat vond de arts toch wel een goed idee.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door pallas
#1039889
Ik heb Didot na zijn operatie 4 weken lang traumeel gegeven.

Hij heeft het samen met de ab en de ontstekingsremmers gehad.

Ik die het meer als steuntje in de rug voor de pezen en spieren.

Teunisbloem olie kreeg hij al en een extra portie vis in de week.
Door Femke
#1039959
snotverrrrr... heb ik van alles opgezocht over de verschillende ingredienten van Traumeel, klik ik op "vorige" waardoor mijn hele bericht weg is. En vervolgens vind ik op de site van Dursydog een beschrijving van alle ingrediënten van Traumeel en de werking, waardoor ik voor jan-met-de-korte achternaam alles heb zitten google'en.

Anyway. Komt 'ie:

Edit: kan niet vakkundig jatten en plakken van Dursydog. Zie dan hier, even doorklikken naar Ingrediënten: http://www.dursydog.nl/index.asp?strPag ... ctID=34467
Door Fynn
#1040212
Bedankt Femke

Ik bestel regelmatig bij Dursydog maar had traumeel nog nooit zien staan.
Ik denk dat de druppels het makkelijkste zijn om te geven.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Femke
#1040586
Fynn schreef: Bedankt Femke

Ik bestel regelmatig bij Dursydog maar had traumeel nog nooit zien staan.
Ik denk dat de druppels het makkelijkste zijn om te geven.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
de druppels bevatten wel veel alcolhol, niet alle honden vinden dat prettig. Ik neem meestal de tabletjes.
Door pallas
#1040873
Fynn schreef: Mag je die tabletten door het eten doen?
Dan is het geen probleem.

Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Ik heb bij de apotheek een pillen crusher gekocht, maak de pillen tot poeder en dan in het bekkie met een plastic lepeltje.

Je moet ze in de mond laten smelten , dus niet door het eten lijkt me.
Door Lizzy
#1040875
Fynn schreef: Mag je die tabletten door het eten doen?
Dan is het geen probleem.

Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Traumeel tabletten? Nee, beter van niet. Ze moeten op schone mondslijmvliezen worden ingenomen. Ik plet tabletten altijd tussen twee eetlepels en kiep daarna het poeder in de bek. Bek dichthouden en klaar.
Door Fynn
#1040901
Dat dacht ikook wel dus daaromzou ik voor druppelskiezen.
Met een pipet in zijn bek spuiten dat gaat makkelijker.

Rian,Ijuba,Fynn en Asani
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door