Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#1039575
Wie kan mij even helpen: Ik dacht dat een zalmwang een stuk van de zijkant van de vis was, een vin met nog visvlees eraan, klopt dat? Of zit er ook iets van graat aan??
Gebruikersavatar
Door koekje
#1039725
pike schreef: Wie kan mij even helpen: Ik dacht dat een zalmwang een stuk van de zijkant van de vis was, een vin met nog visvlees eraan, klopt dat? Of zit er ook iets van graat aan??
ja, dat klopt. er zit meestal een stukje vin nog aan, en een homp vlees. geen graat, wel wat kraakbeen.
bij mijn weten zijn ze bij herby trouwens op, dus heb ik gemalen zalmkarkas besteld.
Gebruikersavatar
Door pike
#1039954
flin schreef: heb je hier wat aan?

...ik dacht zelf idd 't stuk vlak achter de kop...maar toch geen graat?

http://www.visfileren.nl/index.php?opti ... Itemid=113
Dank je wel voor deze link, het filmpje is wel overduidelijk. Het gaat hier om  kabeljauwwangen maar toch. Mooie stukjes visvlees, allemaal van de kop en ze bevatten niets van bot of kraakbeen of vin. En tegenwoordig komen ze dus van andere witvis bij gebrek aan kabeljauw.
koekje schreef: ja, dat klopt. er zit meestal een stukje vin nog aan, en een homp vlees. geen graat, wel wat kraakbeen.
bij mijn weten zijn ze bij herby trouwens op, dus heb ik gemalen zalmkarkas besteld.
"Onze" zalmwangen zijn dus eigenlijk helemaal geen wangen als ze van de zijkant van de vis komen en er vin of kraakbeen aanzit. En waarschijnlijk zitten er aan de kop van een zalm niet zulke mooie stukjes vis als bij de kabeljauw. Want dan  zouden ze ongetwijfeld niet als afval over de toonbank gaan.  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door