Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mieppie
#1037519
onze hond heeft plots een wond van wel 5 centimeter lengte op zijn rug en het jeukt wat kan ik hier het best aan doen weten jullie raad hij heeft erge haaruitval maar geen pijn je mag er ook gewoon aanzitten hij doet dit zelf ook
#1037521
Wat versta je onder een open wond? Staat de huid open, over een lengte van 5 cm? Dan moet in ieder geval naar de DA om het te laten hechten. Of is de huid geïrriteerd/kapot? Dat in combinatie met jeuk en haaruitval, doet mij aan hotspot denken, waarschijnlijk heeft dat er al even gezeten, volgens mij heb je niet zomaar opeens een wond van 5 cm lengte  :-\
#1038043
mieppie schreef: oke bedankt , kan ik dit met zinkzalf of betadine insmeren???
niet met vettigheid insmeren
kijk even naar bovengenoemde link wat je het best kunt doen MITS het dus een hotspot is, dat kunnen wij natuurlijk zo niet bepalen!
Door mieppie
#1039480
ik kom nog even terug als het mag , de wond nou ja plek is groter geworden en is nu sinds 2dagen 20centimeter zag eerst etterig geel laagje op en vuurrood is nu etter vrij en mooi rood en langs de randjes was het eerst vuur rood sinds gisteravond roze wat moet ik hiervan denken is het aan het genezen ???? wel was er gister ook ineens dunne streep naar beneden als het ware aangetast maar goed die kan er dus ook reeds gezeten hebben terwijl het daar nog niet te zien was mag ik jullie vragen hoelang duurt die hotspot als het aan het genezen is ?
ik bedoel dus voor je resultaat ziet.
sorry wist niet eens wat hotspot was ik reinig het met betadine en smeer er vervolgens fucidin op
Door mieppie
#1039485
ja hij probeert er steeds aan te komen we hebben nu een dekje vast op zijn rug gedaan , hij is vrolijk geen koorts speelt eet en drinkt gewoon verder niks aan hem te merken vroeg me dus af hoelang duurt een gemiddelde hotspot en als er zich roze randjes vormen die eerst rood waren betekent dit dan dat het verbetert???
iemand nog tips wat ik er op smeren kan ik smeer nu dus fucidin creme dit helpt ook tegen de jeuk
Gebruikersavatar
Door kira
#1039510
Als het een hotspot is, op afstand moeilijk te zien, maar je omschrijving klinkt wel zo, en hij breidt zich uit, zou ik wel even naar de dierenarts gaan. Een hond is hard voor zichzelf en een hotspot is wel degelijk pijnlijk voor een hond, een hond laat dat niet zo snel merken. Voor het schoonmaken heeft de dierenarts ook een vloeibare zeep (zo noem ik het altijd), die is zachter als wat je nu gebruikt en voorkomt daarnaast dat er een dikke gele plak op komt die weer jeukt. Als je zalf meekrijgt (waarschijnlijk hyrocoriderm of een soortgelijk middel), moet je de zalf minimaal een centimeter buiten de wondrand smeren, dus is de plek een formaat van een euro, smeer je op het formaat van een 2 eurostuk. Anders blijft die uitbreiden. Als je trouwens een shirt of dekje aandoet, let dan wel op dat je deze zeer regelmatig verschoont. Anders blijft het zichzelf besmetten. Sterkte ermee.
Door Femke
#1039514
ik zou ook even naar de DA gaan, om een corticozalfje te halen. Helemaal als de hotspot nu al 20 cm is!!
Een dekje erover doen lijkt me ook geen goed idee, want dan gaat het broeien.

Hoe kom je aan de crème? Want volgens mij zit daar Fusidinezuur in en dat werkt alleen tegen een bepaalde bacterie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door