Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bobby
#103914
We zijn bobby vandaag wezen wegen,en hij is 2 kilo afgevallen :o in 17 dagen tijd.
De eerste 7 dagen gebruikte we gewoon bonen en brokken en nu de laatste 10 dagen versvlees.
Is het normaal dat hij zoveel afvalt nu ???we zijn er natuurlijk wel blij mee maar ik vondt het nogal veel,of ben ik gewoon overbezorgd?
Is het niet beter om de Fytomix af te bouwen en wat meer Bibbi te geven,dat het wat minder hard gaat of is dit normaal?
Positief iets is in iedergeval dat we weten dat het dik worden in iedergeval niet een gezondheisprobleem was,maar dat het echt door de voeding c.q. brokken kwam. ;D
De dierenarts was in iedergeval ook blij maar zei ook wel dat het hard ging.

Groetjes Monique
Door alies2
#103918
Hoe veel te zwaar was Bobby? Wat is zijn streefgewicht? Als een hond van 30 kilo 2 kilo afvalt lijkt me dat geen bezwaar, maar bij een hond van 10 kilo is dat wat anders. En bij een hond die 10 kilo te zwaar is, ligt het anders dan bij een hond die 5 kilo te zwaar is.
Ik meen hier ooit eens gelezen te hebben dat bij het overzetten van brok naar vers bij een te dikke hond, je meteen de hoeveelheid voor het streefgewicht kunt geven.
Door ine
#103919
Het lijkt me verstandig om hem voeding te geven aan de hand van het ideaal gewicht!
20gr. per kilo lichaamsgewicht per dag.
Geef daarvan ongeveer 30% fyto en de rest gewone bibi. Ik denk, dat je dan op een gezonde manier Bobby laat afvallan!
(Arm beest, bonen en brokken :-\ :-X)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#103930
Ik denk dat je Bobby wel iets meer mag Bibi mag geven, want 2 kg. in 17 dagen afvallen lijkt mij ook iets teveel van het goede. Ik weet niet hoeveel Bibi je momenteel geeft? Volgens mij gaf je de helft van wat hij zou mogen hebben, dat zou je dan kunnen veranderen in 75% van wat hij mag hebben. En de rest vul je aan met Fytomix. Merk je dan na 2 weken dat hij niet meer afvalt dan ga je hem iets minder voeren. Kwestie van uitproberen dus.
Door Bobby
#103974
Nou bobby zijn gewicht is nu 38 kilo en dat was 40 kilo.
We willen hem waarschijnlijk hebben naar 35 kilo afhankelijk natuurlijk ofdat je dan zijn ribben kan voelen.
Hij krijgt nu de ene dag bibi en de andere dag Fytomix van beide geef ik 500 gram per dag.
Dus ik denk nu als ik jullie berichten lees dat ik hem beter nu dagelijks Bibi kan geven.
Maar de hoeveelheid van wat hij mag hebben van streefgewicht zou 700 gram zijn en dat lijkt me dan wel weer veel ???
Dus ik dacht zo als ik dan 400 gram bibi per dag geef en dat aanvul met 100 gram Fytomix per dag of is dat ook weer teveel????
Want nu krijgt hij Bibi om de andere dag.
Ik zie overigens dat hij na de Fytomix niet voldaan is en geen vol gevoel heeft want als hij Bibi op heeft is hij heel rustig(voor zijn doen ;D),voldaan.

Groetjes Monique
Door Lizzy
#104017
Ik vind eerlijk gezegd 2 kilo in meer dan 2 weken tijd niet echt erg teveel.

Maar, 500 gram Bibi en 100 gram Fytomix is ook prima hoor! Ik denk dat hij dan inderdaad een wat voller gevoel zal hebben.
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 01 jun 2004, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#104020
Aangezien de meeste honden door de overschakeling al afvallen zou ik tot een stabilisatiepunt de hond gewoon zijn dagelijkse behoefte geven en dan de ondergrens (20gr.pkpd) Zodra je ziet dat er met het gewicht van de hond niets meer gebeurd ga je naar wens meer of minder voeren.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#104424
[quote="Bobby"]
Nou bobby zijn gewicht is nu 38 kilo en dat was 40 kilo.
We willen hem waarschijnlijk hebben naar 35 kilo afhankelijk natuurlijk ofdat je dan zijn ribben kan voelen.
Hij krijgt nu de ene dag bibi en de andere dag Fytomix van beide geef ik 500 gram per dag.
Dus ik denk nu als ik jullie berichten lees dat ik hem beter nu dagelijks Bibi kan geven.
Maar de hoeveelheid van wat hij mag hebben van streefgewicht zou 700 gram zijn en dat lijkt me dan wel weer veel ???
Dus ik dacht zo als ik dan 400 gram bibi per dag geef en dat aanvul met 100 gram Fytomix per dag of is dat ook weer teveel????
Want nu krijgt hij Bibi om de andere dag.
Ik zie overigens dat hij na de Fytomix niet voldaan is en geen vol gevoel heeft want als hij Bibi op heeft is hij heel rustig(voor zijn doen ;D),voldaan.

Groetjes Monique

[/quote]

Dus als ik het goed begrijp kreeg jouw hond over 2 dagen 500 gr. Bibi en 500 gr. Fytomix? Dat vind ik wel héél erg weinig voor een hond die ong. 35 kg. mag wegen.
Ik denk idd dat 400 gr. Bibi per dag, aangevuld met een lekkere kledder Fytomix (en daar hoef je niet op de grammen te letten omdat je hond er niet dik van wordt) een mooie maaltijd is, desnoods kun je hem 500 gr. Bibi geven, dan zal ie wel wat langzamer afvallen maar heeft ie niet zo'n honger gevoel. Je kunt je hond ook bv 's morgens de Fytomix geven en dan 's avond al z'n vlees tegelijk, dan kan ie zich 1x per dag lekker vol eten.
Door Lupa
#104616
niet vergeten dat het warmer wordt,mijn honden zijn altijd magerder in de zomer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door