Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lisac
#103676
hallo

weet er iemand raad voor een Ierse terrier die erg veel last heeft van overmatige eeltgroei aan de voetkussens. ( hiermee groeien de nagels ook door.) De dierenarts moet het eelt en de nagels om de 5 a 6 maanden, onder narcose, weghalen.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en wellicht een oplossing weet?
misschien een zalfje of iets homeopatisch? ???
Door Lizzy
#103711
Heeft de hond nog andere huidproblemen of is het alleen de overmatige eeltgroei?

Deze kwaal, wordt dat niet hyperkeratose genoemd?

Misschien een rare vraag, maar wat krijgt de hond te eten?
Door lisac
#103735
hallo

ja dat zou best kunnen dat het zo noemt
en eerlijk gezegd weet ik niets wat voedsel betreft
het is mijn hond niet
maar van een vriend
Door Lizzy
#103845
Er zijn wel homeopathische middelen die ingezet worden bij overmatig eeltgroei. Heeft de hond nog andere huidproblemen?

En als het "hyperkeratose" is dan zijn er aanwijzingen dat omega 3 vetzuren kunnen helpen. Ik zou dus zeggen: laten ze beginnen met visolie-capsules te geven (bijv. van de ETOS of HEMA - volgens mij is dit de visolie extra). Kwaad kan dat in ieder geval niet.
Door casangio
#103888
Hoi,


Een van mijn honden had op een gegeven moment behoorlijke eeltgroei op zijn ellebogen. Heb er gewoon een tijdje purol op gesmeerd.
Het is ermee verdwenen en er zit weer haar op die plaatsen, terwijl het eerst kaal was door de eelten.

groetjes, alma
Door lisac
#103920
hallo

nee de hond heeft geen andere huidproblemen
maar ik weet ook niet of het echt hyperkeratose is

zal maar beginnen met de visolie capsules

bedankt :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door