Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elles0512
#1038443
Hoi,

Ik heb net m'n eerste bestelling produkten binnen :).Nu vraag ik me af hoe ik de spullen het beste in porties kan verdelen; Ik heb bijv 1 kg geitensnippers, maar als het bevroren is kan ik het niet snijden oid. Ik wil er een deel vanaf halen en de rest voor een volgende keer gebruik.
Als het ontdooit is kan ik het wel snijden maar niet weer invriezen :-\. Hoe doen jullie dit?

Gr Elles
Door 202Spots
#1038445
Elles0512 schreef: Hoi,
Ik heb net m'n eerste bestelling produkten binnen :).Nu vraag ik me af hoe ik de spullen het beste in porties kan verdelen; Ik heb bijv 1 kg geitensnippers, maar als het bevroren is kan ik het niet snijden oid. Ik wil er een deel vanaf halen en de rest voor een volgende keer gebruik.
Als het ontdooit is kan ik het wel snijden maar niet weer invriezen :-\. Hoe doen jullie dit?
Gr Elles
Lang genoeg laten ontdooien zodat je het kan knippen ,snijden of uit elkaar trekken,
dan in porties verdelen en gewoon weer opnieuw invriezen kan prima hoor! ;)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1038458
202Spots schreef: Lang genoeg laten ontdooien zodat je het kan knippen ,snijden of uit elkaar trekken,
dan in porties verdelen en gewoon weer opnieuw invriezen kan prima hoor! ;)
zo gaat het hier ook ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#1038503
Laten ontdooien totdat het te snijden is, afhelen wat je nodig hebt en dan al of niet in porties verdelen en weer terug in de vriezer. Voor de honden is dat geen enkel probleem.  Hier gebeurt dat ook met kilo's die niet opgaan ;)
Door Juul
#1038513
Ik doe het zo. De eerste paar keren heb ik al het vlees en orgaan netjes in porties verdeeld. Maar dat is me teveel werk.

Ik haal nu 's avonds uit de vriezer wat ik nodig heb, voor ik ga slapen. Dan is het 's morgens zover ontdooid dat ik er porties van kan maken. Ik haal het meest ontdooide eraf voor zover ik het nodig heb, die dag en de eventueel  voor de volgende dag. Wat het best bevroren is gaat dan weer terug in de vriezer. Zo is het niet zoveel werk in 1 keer en sta ik niet de hele middag te verdelen als de bestelling binnenkomt.

Overigens, als de bestelling binnenkomt en en zijn dingen bij die al ontdooid of nog vers zijn, doe ik die wel gelijk in porties. (behalve het vleesbot, 1 kilo gaat bij mij gemakkelijk in 2 dagen op).
Door Jeannette b
#1038565
Ik laat het altijd in de koelkast ontdooien, tot het in stukken valt te snijden. Het voordeel van in de koelkast ontdooien, is dat het egaler ontdooit. Vaak is het allemaal nog net bevroren, maar 'losser'. Dan valt het makkelijk te snijden.
Ook grote stukken vlees doe ik zo op die manier, wanneer het vlees helemaal is ontdooit, dan maakt dat het snijden juist weer lastiger, het is dan glibberiger.
Door *Nicole*
#1038567
Hier laat ik het bijna helemaal ontdooien haal er af wat ik nodig heb en mik het weer de diepvries in
Door sandrra
#1038842
jalukrifa schreef: Ik doe het zo. De eerste paar keren heb ik al het vlees en orgaan netjes in porties verdeeld. Maar dat is me teveel werk.

Ik haal nu 's avonds uit de vriezer wat ik nodig heb, voor ik ga slapen. Dan is het 's morgens zover ontdooid dat ik er porties van kan maken. Ik haal het meest ontdooide eraf voor zover ik het nodig heb, die dag en de eventueel  voor de volgende dag. Wat het best bevroren is gaat dan weer terug in de vriezer. Zo is het niet zoveel werk in 1 keer en sta ik niet de hele middag te verdelen als de bestelling binnenkomt.

Overigens, als de bestelling binnenkomt en en zijn dingen bij die al ontdooid of nog vers zijn, doe ik die wel gelijk in porties. (behalve het vleesbot, 1 kilo gaat bij mij gemakkelijk in 2 dagen op).
Ja hier gaat dat net zo
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door