Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#1038381
Didot heeft om 20.00u een zalmstaart en een fazant karkas gegeten met een scheutje yoghurt.

Hij heeft na een uurtje een gedeelte van de maaltijd eruit gegooit en weer opgegeten. Hij had het kennelijk niet goed genoeg gemalen.
De tweede keer heeft hij rustig op alles staan te knagen.

Ruim een uur geleden werd hij war hijgerig en bleef wat ontrustig, af en toe een piepje en steun komen zoeken.
Ik ben met hem naar buiten gegaan. Hij heeft rustig gesnuffeld en een aantal keren gepiest. ook even een klein poepje.

Maar helaas hij bleef pijn in zijn buik houden en ik heb hem nu maar 3 plakken ontbijtkoek gegeven. (hij at het makkelijk op)

Hij lijkt nu rustiger.

Was het genoeg ontbijt koek?

En kan ik verder nog wat doen??

Ik  heb wel even de bibbers,,,nog nooit  zoiets gehad net hem, normaal gesproken heeft hij een maag als beton.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1038391
is ze misselijk? Zou okugest kunnen helpen? Of ben je bang voor een verstopping? Heb ik Rakker pas lactulose siroop voor gegeven en dat werkte als een tierelier, hij knapte er zienderogen van op. Verder zou ik het niet weten. Beterschap voor Didot :-* :-*
Door pallas
#1038394
Dian schreef: is ze misselijk? Zou okugest kunnen helpen? Of ben je bang voor een verstopping? Heb ik Rakker pas lactulose siroop voor gegeven en dat werkte als een tierelier, hij knapte er zienderogen van op. Verder zou ik het niet weten. Beterschap voor Didot :-* :-*

Misselijk weet ik niet..ik denk het niet wat de ontbijtkeok ging er makkelijk in.
Ik denk dat het gewoon verkeert valt of te vet is. Of dat er een stukje garaat verkeert zit of zo.
Verstoppign kan toch nog niet zo snel??? gisteren hebben ze alleen vlees met wat spercibonen gekregen , daar kan ie niet verstopt van zijn.
Ik hoor zijn maag/ darmen borrelen. Tis wel erg gespannen op zijn buik.
Hij piept nog steeds af en toe. :'(
Door pallas
#1038397
OWw ik vindt het wel griezelig...als je zijn maag nog hoort borrelen kan het geen maag kanteling zijn toch??

Het moet niet erger worden anders zet ik hem in de auto naar de d.a. hoor!

Okugest heb in niet in huis :-[
Gebruikersavatar
Door nova
#1038403
[quote="pallas"]
OWw ik vindt het wel griezelig...als je zijn maag nog hoort borrelen kan het geen maag kanteling zijn toch??

Het moet niet erger worden anders zet ik hem in de auto naar de d.a. hoor!

Okugest heb in niet in huis :-[
[/quote]

Bij een maagkanteling kan hij toch niet eten?
tevens gaan ze dan kokhalzen en wittig slijm opgeven
Door pallas
#1038405
[quote="nova"]
Bij een maagkanteling kan hij toch niet eten?
tevens gaan ze dan kokhalzen en wittig slijm opgeven
[/quote]

pffft....dan kan ik het nog wel even aankijken.
Hij ligt nu languit gestrekt naast de computer...eidelijk is hij even niet aan het hijgen.

Niks hoor als ze wat hebben :(

Moet hij nog meer ontbijt koek eten of was het wel voldoende denk je?

Helaas...weer onrustig en zijn buik aan het oprekken.....
Door 202Spots
#1038411
[quote="pallas"]

Misselijk weet ik niet..ik denk het niet wat de ontbijtkeok ging er makkelijk in.
Ik denk dat het gewoon verkeert valt of te vet is. Of dat er een stukje garaat verkeert zit of zo.
Verstoppign kan toch nog niet zo snel??? gisteren hebben ze alleen vlees met wat spercibonen gekregen , daar kan ie niet verstopt van zijn.
Ik hoor zijn maag/ darmen borrelen. Tis wel erg gespannen op zijn buik.
Hij piept nog steeds af en toe. :'(
[/quote]
Wanneer ie niet gaat kotsen van de ontbijtkoek,dan kan het naar de maag. met bloat zou dat afgesloten zijn en zou daarom dan gaan spugen.
Ik geloof dat er 1 kant van de zij ook erg naar buiten op gaat zwellen.
Het kan zijn dat er wat verkeerds is gevallen of te gulzig gegeten?
Over de buik masseren helpt om eventueel gas te "verdelen".
gewoon even rustig afwachten ,misschien beetje yoghurt met honing?

oops Nova had ook al over bloat gehad.
Door Antonia
#1038413
Blijkbaar heeft hij een behoorlijk onrustige spijsvertering.
Houd hem even goed in de gaten, een onrustige spijsvertering kan leiden tot gasvorming in de maag en darmen.
Is zijn buik alleen onrustig en strak of ook opgezwollen?
Door pallas
#1038417
[quote="202Spots"]
Wanneer ie niet gaat kotsen van de ontbijtkoek,dan kan het naar de maag. met bloat zou dat afgesloten zijn en zou daarom dan gaan spugen.
Ik geloof dat er 1 kant van de zij ook erg naar buiten op gaat zwellen.
Het kan zijn dat er wat verkeerds is gevallen of te gulzig gegeten?
Over de buik masseren helpt om eventueel gas te "verdelen".
gewoom even rustig afwachten ,misschien beetje yoghurt met honing?

oops Nova had ook al over bloat gehad.
[/quote]

Geeft niet hoor ..alles tips zijn welkom.

Gulzig eten kan zeker wel. Deze zalmstaarten zijn nog redelijk nieuw voor hem (normaal altijd zalmkop of sadientjes)
Hij heeft het misschien te makkelijk naar binnen geschoven. Niet dat ik gemerkt heb dat ie echt veel te gulzig heeft gegeten hoor.
Hij eet op een kleedje in de woonkamer en we houden hem altijd goed in de gaten.

Nox heeft nergens last van en wel hetzelfde gegeten.

Ze hebben wel allebie een dagje samen enorm zitten ruften deze week.
Misschiien toch een virus onder de leden ? en dan een vette hap misschine te veel van het goede??

Buikje wrijven heb ik even gedaan, maar hij bleef wat onrustig.

Is nu weer even in de bench gaan liggen.

Ik wacht nog even met nog meer eten/ drinken geven...yoghurt had hij al bij de maaltijd gehad.

Ik heb ook het idee dat hij erg vol zit.
Door pallas
#1038418
[quote="Antonia"]
Blijkbaar heeft hij een behoorlijk onrustige spijsvertering.
Houd hem even goed in de gaten, een onrustige spijsvertering kan leiden tot gasvorming in de maag en darmen.
Is zijn buik alleen onrustig en strak of ook opgezwollen?
[/quote]

Buik is wel strak, maar niet enorm gezwollen, wel vol.

Is rustig wandelen  misschien goed over een uurtje of zo??
Door 202Spots
#1038420
[quote="pallas"]
Ik wacht nog even met nog meer eten/ drinken geven...yoghurt had hij al bij de maaltijd gehad.
Ik heb ook het idee dat hij erg vol zit.
[/quote]

Ja dan zou ik verders niet veel geven.
Hoop dat 't over 'n uurtje wat gezakt is en dat 't morgen allemaal weer normaal is!
Hang in there!
Door Antonia
#1038421
pallas schreef: Buik is wel strak, maar niet enorm gezwollen, wel vol.

Is rustig wandelen  misschien goed over een uurtje of zo??
Nu even niet, ik zou hem even rustig aan laten doen. Door inspanning wordt het spijsverteringskanaal weer actiever. Ik zou lekker naast hem op de bank gaan slapen zodat je hem wat in de gaten kunt houden, is voor hem ook wel geruststellend.
Heb je misschien Norit in huis? Daar kun je hem wel wat van geven.
Door 202Spots
#1038422
pallas schreef: Buik is wel strak, maar niet enorm gezwollen, wel vol.
Is rustig wandelen  misschien goed over een uurtje of zo??
Bekijk gewoon hoe ie is, wanneer hij lekker ligt te slapen zou ik niks doen,wanneer je hem evengoed moet uitlaten dan idd beetje rust lopen,'n kort wandeltje, kijken of ie moet plassen /poepen en dan weer naar huis terug.
Door pallas
#1038424
202Spots schreef: Ja dan zou ik verders niet veel geven.
Hoop dat 't over 'n uurtje wat gezakt is en dat 't morgen allemaal weer normaal is!
Hang in there!

dankje..

ik hou hem goed in de gaten!
Door pallas
#1038426
Antonia schreef: Nu even niet, ik zou hem even rustig aan laten doen. Door inspanning wordt het spijsverteringskanaal weer actiever. Ik zou lekker naast hem op de bank gaan slapen zodat je hem wat in de gaten kunt houden, is voor hem ook wel geruststellend.
Heb je misschien Norit in huis? Daar kun je hem wel wat van geven.
Norrit heb ik wel. maar das toch mee in geval van gif ?

En hoe krijg ik er dat erin?

De bank is al opgemaakt , als hij rustig ligt is hij stil.
Met buikje wrijven gaat hij weer piepen. :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door