Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#1038154
Waar ik al bang voor was is nu dus echt gebeurd, ik vond een paar maden in het verband van Gitte (grote ontstoken tumor) :'(. Wat kan ik hier nog aan doen? Uitspoelen oid is geen optie, da's te pijnlijk, ik kan het weefsel ook niet aanraken. Zo op het eerste oog zie ik ze zo niet op de wond/tumor zitten (mag er ook niet te lang naar kijken).
Gitte heeft dag en nacht een jasje aan met daarin 6 maandverbanden geplakt, dit wordt 4x per dag verschoond.
Het enige wat ik nog wel elke keer doe is de wond sprayen met HyperCal, maar da's voor die vieze beesten blijkbaar niet afdoende....
Heeft iemand nog een idee? Please.....  :'( :'(
Door dorinekok
#1038159
o sorry nee, ik zou het niet weten maar ik wist ook niet dat Gitte zo'n probleem had :'(. De dierenarts, heeft die geen idee wat je nu het beste kunt doen?
Door flin
#1038160
gets,..

ik zou denken aan 'n kuur die ze bij schapen ook geven...
daar komt 't regelmatig in 'n niet geschoren vacht, en dus ook 't velletje voor,
'k weet niet , en denk eigenlijk van niet, dat 't om dezelfde vliegensoort gaat.. maar daar moet iets tegen zijn...

...sterkte...alvast...
Door conleeuw
#1038199
nou ga ik mischien heelwat mensen misselijk maken, maar ik vraag mij af, zijn ze daar niet nuttig bezig, dus dood weefsel aan het wegvreten, maden worden namelijk ook in de wondverzorging in ziekenhuizen gebruikt voor wonden die niet willen helen ;) ik denk dat je maar een ding echt kan doen, naar de da en daar onder roestje het wond laten uitspoelen/schoonmaken, maden zelf verwijderen is bijna niet te doen, en bovendien hij laat het niet toe om te laten behandelen, met gif aan de slag zou ik niet doen met zo'n open wond :-\ sterkte ermee :-*
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1038208
dorinekok schreef: o sorry nee, ik zou het niet weten maar ik wist ook niet dat Gitte zo'n probleem had :'(. De dierenarts, heeft die geen idee wat je nu het beste kunt doen?
Gitte is al heel lang ziek, in februari is een tumor in haar longen vastgesteld en dachten we dat ze daar binnen niet al te lange tijd aan zou komen te overlijden. Wonder boven wonder knapte ze weer op maar kreeg wel op ander plaatsen tumoren. 1 op haar zij en in achter haar r. voorpoot, in haar oksel zeg maar, en dat kreng is gaan groeien en ontsteken en etteren :(. We hadden al de keuze gemaakt haar niet meer te opereren omda Ze is verder ook hard achteruit gegaan, maar was tot gisteren nog redelijk goed te pas: na het plassen nog even flink haar voeten vegen ::) ;).

Kan m'n eigen DA niet te pakken krijgen, wel een sms-je gestuurd, dus hopelijk hoor ik daar nog wat van. Heb net wel m'n homeopaat gesproken en net als ik denkt zij ook dat dit toch wel heel snel richting 'einde oefening' loopt....
Door *Natasja*
#1038212
Ach Anne-Marie, wat erg... :'(

Ik hoop dat iemand de gouden tip voor je heeft, veel sterkte hiermee!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1038220
conleeuw schreef: nou ga ik mischien heelwat mensen misselijk maken, maar ik vraag mij af, zijn ze daar niet nuttig bezig, dus dood weefsel aan het wegvreten, maden worden namelijk ook in de wondverzorging in ziekenhuizen gebruikt voor wonden die niet willen helen ;)

Nee, is geen vies praatje ;), had ikzelf ookal zitten denken, ze hebben genoeg rottend vlees om zich aan tegoed te doen :-X. Verschil is alleen dat in het ziekenhuis de maden steriel zijn, vrees dat deze dat niet echt zijn. :-X
ik denk dat je maar een ding echt kan doen, naar de da en daar onder roestje het wond laten uitspoelen/schoonmaken, maden zelf verwijderen is bijna niet te doen, en bovendien hij laat het niet toe om te laten behandelen, met gif aan de slag zou ik niet doen met zo'n open wond :-\ sterkte ermee :-*
Ja, dat is idd misschien wel een goed idee! Had ik nog niet bedacht.... :-* ben alleen maar bezig met het feit dat ze zich zo rot voelt, het jeukt volgens mij ontzettend, ze wil alsmaar krabben en likken..
Bedenk ik mij ineens... zou het kwaad kunnen haar de wonden schoon te laten likken? Ze heeft nu 2 jassen aan om haar dat te beletten, maar misschien is het juist wel goed?? :-\

Zit echt een beetje met m'n handen in m'n haar... ze gaat de laatste tijd al rap achteruit, maar heeft dan toch nog steeds wel d'r streken, de spirit is er dus nog wel, maar dat klote lijf werkt niet echt mee... en hoelang moet je doorgaan? What's next?... snappen jullie? :'(
Door geer
#1038223
He verdorrie, ik heb helemaal geen goede tips. Maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen, het moet vreselijk zijn om je meisje zo te zien. Misschien is het inderdaad een idee om haar zelf de wond te laten schoonlikken...
Gebruikersavatar
Door kira
#1038225
Aan de ene kant denk ik, maden eten dood vlees weg en doen dus bepaald werk. Ik kan niets verzinnen dat helpt, behalve dan dat als er maden zijn de wond aantrekkelijk moet zijn en mijn eerste gedachte was, naar de dierenarts en de wond onder narcose helemaal schoon laten maken. Heb zelf bij één hond maden op een mega staartwond gehad en de dierenarts heeft toen de wond helemaal schoongemaakt, volgespoten (de hond) met antibiotica, het ging toen goed.

Ik geloof dat ik niets anders kan doen als je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat de dierenarts een hele simpele oplossing weet.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1038236
Nitus schreef:

Zit echt een beetje met m'n handen in m'n haar... ze gaat de laatste tijd al rap achteruit, maar heeft dan toch nog steeds wel d'r streken, de spirit is er dus nog wel, maar dat klote lijf werkt niet echt mee... en hoelang moet je doorgaan? What's next?... snappen jullie? :'(
ach meis, ik snap je helemaal :-* :'(
Door dorinekok
#1038255
ga of bel zsm naar de da om om raad te vragen! Ik zou het haar niet zelf laten likken omdat ze ws niet voldoende weerstand heeft om de bacteriën te lijf te gaan. Ben eventueel een andere dierenarts!
succes!
Door Frummel
#1038259
Heb geen tips voor je maar wil jouw en Gitte heel veel sterkte wensen,
:bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door