Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#103785
Ei dat ik er ben >:(

Mijn logeetje is een brokkenhond. MAAR mijn moeder is ook enthousiast geworden over versvlees en gaat daarop over (ipv brokken en blikvoer van een onbekend merk). Nu heb ik hem dus en omdat hij nog niet helemaal was overgegaan geef ik hem nog voor de helft brokken. Maar nou had ik dus kalfsribben. En ja je voelt hem al

EI dat ik ben >:( >:( >:(

Ik kon hem niet laten toekijken dus heeft hij ook een rib gekregen :-[

En nu is het de tweede dag dat hij verstopping heeft. Hij gaat wel 20 x zitten. Er zijn twee keutels uit gekomen, gister alles bij elkaar meer. Af en toe een dotje diarree.

Tja, het is dus echt zoals wordt gezegd in de bieb. Dat is een feit.

Heb wel met het ventje te doen. Ik heb even gezocht maar kan niet echt een antwoord op mijn vragen vinden:

- hoe lang kan ik aanmodderen voordat ik naar de da moet
- kan ik er zelf nog wat aan doen (heb nog een lamshart in de diepvries)

Wat ik geleerd heb van eerdere topics is dat verstopping best gevaarlijk kan zijn. Overigens is hij heel vrolijk en merk ik verder niks aan hem. Maar bij mij krijgt hij geen botten meer...
Gebruikersavatar
Door Nitus
#103788
Da's balen Anna, maar doe anders wat olijfolie over zijn voer (al weet ik niet of dat nu nog zin heeft), en zolang er nog wat uitkomt zou ik me niet ernstig zorgen maken, ookal is het een beetje zielig. En als hij maar 1 ribje heeft gehad, zou het leed volgens mij nu zo'n beetje geleden moeten zijn.
Door 202spots
#103789
Lever werk laxerender (is dat 'n woord?) dan hart.
Geef rauwe lever met desnoods nog wat olijfolie erbij
en hoop dat ie vlug verlost is..
De dotje diaree is waarschijnlijk omdat hij zo hard moet persen,maar het kan zijn dat de harde bottenpoop nog ergens vast zit...
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 31 mei 2004, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#103791
Ach wat naar nou, denk je goed te doen en nu dit :-\.

Misschien kun je een beetje olie door z'n eten doen?
Ik zou het anders niet weten maar wacht op andere reactie's.
Gelukkig is hij niet ziek en merk je verder niets.
Grts. Truus
Door Lizzy
#103803
Ja, ik zou hem rauwe lever geven. Heb je dat in huis? Zoniet, heb je gedroogde pruimen in huis? Direct een lekker aantal van geven. En desnoods een klisma (microlax) geven morgenochtend.
Door Anna Penta
#103806
Ah :D al zoveel reacties! En zo snel!! Veel dank hoor.

Ik heb Nabo net nog even uitgelaten en met twee keer poepen kwamen er {gelukkig gelukkig} drie minikeutels uit. Ik kijk even morgenochtend aan en anders ga ik shoppen voor lever! Gedroogde pruimen heb ik toevallig niet maar wel gedroogde abrikozen, dadels en vijgen (maar da's niet hetzelfde natuurlijk). Nou ja, ik heb weer goede hoop :)
Door 202spots
#103809
Anna,probeer anders de vijgen maar.
die zijn dacht ik ook laxerend,kan in ieder geval geen kwaad om te geven!
Door Anna Penta
#103811
Okay Dory, ik geef hem morgenochtend voor de uitlaat een of twee gedroogde vijgen. Gelukkig is het een alleseter dus dat zal er wel in gaan :D
Door 202spots
#103813
Niet morgenochtend,maar nou meteen,voordat ie naar bed gaat geven,dan werkt het morgenochtend!!!
Knip of snijd ze eerst in kleine stukjes.
Door Anna Penta
#103816
202spots schreef: Niet morgenochtend,maar nou meteen,voordat ie naar bed gaat geven,dan werkt het morgenochtend!!!
Knip of snijd ze eerst in kleine stukjes.
Aiaiaiaiai Captain :D

Ga meteen aan de slag :)

Vijgen In Fijn Geknipte Toestand Voor Monsieur Logé ;)
Door 202spots
#103821
Om 't lekker te maken....
1 beetje yogurt
2 fijgeknipte vijgen
1 scheut olijf of andere olie
alles door elkaar en hup naar binnen...
en dan MOET er morgen wel wat naar buiten komen denk ik ;)
Door Anna Penta
#103884
Paul_Barte schreef: En als je lever geeft Anna......natuurlijk GEEN varkenslever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nee natuuuuuuuuuuuuurlijk niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door