Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#1037492
Zojuist zag ik opeens dat Benthe een groenige waas over haar rechteroog heeft. Ze heeft er verder geen last van, het oog traant niet ofzo. Gisteravond zijn we naar het strand geweest en vanmorgen zijn ze met Arno naar het bos geweest. Zou ze misschien zand in haar ogen hebben gekregen? Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Voor degenen die het niet weten: Benthe is degene met blauwe ogen. Ze heeft nu dus een blauw oog en een blauw/groenig oog.
Laatst gewijzigd door *Natasja* op za 30 aug 2008, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Natasja*
#1037537
Net heeft ze een tijd liggen slapen, daarna was het weggetrokken. Nu is ze even buiten in de zon geweest, en is de groene waas weer terug. Ik vind het erg vreemd... :-\
Door *Natasja*
#1037629
Lizzy schreef: Vind het vooral zo vreemd dat het ook weer weg trok....? Ik zou anders "gewoon" aan staar hebben gedacht....
Ik had al zitten googlen en kwam daar inderdaad ook op uit. Maar ze is nog vrij jong voor staar, toch? Ik ga het even in de gaten houden of het inderdaad straks weer wegtrekt als ze een tijd heeft geslapen. Als het zo blijft, ga ik uiteraard volgende week even naar de DA. Omdat ze er verder geen last van lijkt te hebben, vind ik het niet nodig om er een weekend-bezoek aan de DA voor te brengen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1037638
Angelique schreef: Als het nou blauwig was dan zou ik aan glaucoom denken :-\
Ja, dat was mijn gedachte ook, vocht in het hoornvlies evt door glaucoom. In een bruin oog een blauwe waas, maar misschien in een blauw oog een iets ander aspect?
Hoe is de pupil Natasja, groot of klein? Is er verschil met het andere oog?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1037640
Tsja nu ik er wat langer over nadenk  :-\ , bij mensen noemen ze glaucoom groene staar.
Misschien dat een blauw oog door vocht in het hoornvlies een groen aspect krijgt?
Door *Natasja*
#1037657
*Dorothea* schreef: Ja, dat was mijn gedachte ook, vocht in het hoornvlies evt door glaucoom. In een bruin oog een blauwe waas, maar misschien in een blauw oog een iets ander aspect?
Hoe is de pupil Natasja, groot of klein? Is er verschil met het andere oog?
Dat is lastig te zien, omdat het andere oog voor een derde deel gewoon bruin is. Ik heb wel het idee dat het oog met de groene waas wat trager reageert dan het andere.
Door *Natasja*
#1037841
SandRRa schreef: Ik zou voor de zekerheid naar de DA gaan van de week.
Ja, dat ga ik ook zeker doen hoor. We komen net terug van de verjaardag van mijn moeder, en nu lijkt de kleur weer normaal (maar is moeilijk te zien bij kunstlicht). Het lijkt dus met zonlicht te veranderen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door