Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Vena
#1037315
Een vraagje over sucadelappen.
Ik heb biologische sucadelappen gekregen die 2 dagen over datum zijn. Het vlees heeft grijze verkleuringen.
Is dit vlees dan bedorven of is het een normale verkleuring voor biologisch vlees?
Ik en mijn huisgenoten zijn vegetarier en we hebben echt geen idee of dit vlees nog goed is. Het stinkt niet.
Mijn hond eet normaal Bandit kvv.
Als het niet meer goed is gaat het zo de kliko in, maar als de verkleuring geen probleem is dan vind ik het zonde om dit weg te gooien.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Door tieneke
#1037316
Niet weggooien hoor!!!!!!
Gewoon geven en je zal zien dat je hond er echt niet ziek van wordt.
Biologische sucadelappen voor de hond.... ::) tsssss.... ;D ;D ;D ;D

Enne vooral veel van dit over de datum vlees vragen en gewoon invriezen  ;)

Mazzelaars!!!
Door dorinekok
#1037325
joh, al loopt het uit zichzelf naar de kliko.... gewoon vangen en toch geven. Wat een sjieke hond heb jij zeg! ;)
Door roefus
#1037326
Na....maak toch een kanttekening  :P..........als het uit zichzelf naar de kliko loopt, dan voer ik het dus echt niet meer.
Vind het dan bijna nog te vuil voor de kliko  :-X
Door tieneke
#1037329
roefus schreef: Na....maak toch een kanttekening  :P..........als het uit zichzelf naar de kliko loopt, dan voer ik het dus echt niet meer.
Vind het dan bijna nog te vuil voor de kliko  :-X
Hier ook eerlijk gezegd,durf het gewoon niet  ;)  maar het vlees van Vena rook dus niet bedorven....gewoon geven dus.
Gebruikersavatar
Door pike
#1037603
Grijsverkleuring betekent volgens mij meestal dat er contact is geweest met zuurstof. Vlees dat net op de datum is heeft die vlekken vaak ook al. ;)
Door sandrra
#1037683
Vlees wat met elkaar in kontakt komt verkleurd, Zodra er lucht bijkomt komt t weer op kleur. Ik voer vlees wat net bedroven is wel, zodra t weer bijna tot leven komt gaat t verpakt de kliko in.

En hebben ze met smaak gegeten.?
Door dorinekok
#1037685
oh, en tenzij je biologische sucade lapjes hebt wordt het meeste vlees voor de consument "mooi" rood gekleurd. DAt is niet de echte kleur van vlees! Maar dat terzijde... :-X
Gebruikersavatar
Door pike
#1037771
dorinekok schreef: oh, en tenzij je biologische sucade lapjes hebt wordt het meeste vlees voor de consument "mooi" rood gekleurd. DAt is niet de echte kleur van vlees! Maar dat terzijde... :-X
Volgens mij mag dat tegenwoordig niet meer  :-\
Door Vena
#1037809
Bedankt voor jullie reacties. Mijn hond heeft gisteren met smaak van de sucadelappen gegeten en was vandaag kiplekker.
Als het echt zou weglopen of stinken...dan had ik echt niet getwijfeld hoor. Maar nu was het gewoon te zonde om weg te doen.
Door dorinekok
#1037844
Vena schreef: Bedankt voor jullie reacties. Mijn hond heeft gisteren met smaak van de sucadelappen gegeten en was vandaag kiplekker.
Als het echt zou weglopen of stinken...dan had ik echt niet getwijfeld hoor. Maar nu was het gewoon te zonde om weg te doen.
groot gelijk.
En dat van dat uit zichzelf naar de kliko lopen was natuurlijk een grapje: Voor ons is vlees snel bedorven of niet meer goed. Voor honden kan dit nog best een tijdje verder"bederven" voordat het echt niet meer kan. Hoewel ik me afvraag of ze er iets van zullen krijgen hoor. Er wordt hier regelmatig iets van de grond geplukt (tijdens het wandelen) dat in mijn ogen het rottingsproces ver voorbij is en al aan het mummificeren is, maar dat vinden ze nog heerlijk en hebben er helemaal geen last van. Zelf zou ik het niet zo ver laten komen uiteraard... :D
En ik ben blij te horen dat ze in Nederland niet al het vlees meer kleuren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door