Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door laura
#103395
Hallo allemaal....

Ik wil ff jullie ideeen hierover horen.

Eerder spoten we Tosca altijd fanatiek met chemische zooi (frontline) die er tegenwoordig op de markt is.
Dit werkte altijd afdoende. Op een gegeven moment was ik hier eigenlijk niet meer zo over te spreken, aangezien ik het altijd maar een smerige bedoening vond en zijn we over gegaan op vlooienshampoo wat wij ook fijn vinden werken.

Nu wassen we haar eigenlijk vrijwel nooit meer en ik heb (ff afkloppen) al maanden geen vlooi meer gezien.

Als wij op vakantie gaan gaat Tosca altijd naar mijn schoonouders. Het zijn echt schatten van mensen, soms iets te veel ::).
We waren altijd gewend om haar in te spuiten voordat we op vakantie gingen. Als we terugkwamen was ze altijd netjes vlooivrij, tot 3 jaar terug :-X :-X :-\ :'( Ze zat onder de vlooien, de hele rug had ze inmiddels kaal, echt heel sneu. Vanaf toen zijn we dus ook gestopt met spuiten.....
Het jaar erna hebben we haar meegenomen, en afgelopen jaar is alles goed gegaan bij mijn schoonouders.

Nu vraag ik mij af of er toch niet iets te doen is waardoor de kans op vlooien verminderd??

Weet iemand iets? Anders gaan we maar in de hoop dat ze geen vlooien heeft als we terug komen...

wie o wie??????
Door Truus
#103422
Zat Tosca echt helemaal onder de vlooien?

Sommigen hebben n.l. van een beet al een enorme allergie...vreselijke jeuk, krabben en rode plekken.

Bij andere honden kunnen ze dat ook oplopen terwijl jouw schoonouders ermee wandelen.
Het is maar een idee.
Door Lizzy
#103474
Hebben jouw schoonouders vloerbedekking? Als dat het geval is, dan zou ik hen vragen deze goed in te spuiten met vlooien-zooi ruim voordat de hond komt. En misschien kunnen ze een vlooienband in de stofzuiger doen zodat eventueel opgestofzuigde vlooien daar alsnog dood gaan. Ja en verder zou ik het niet weten..... verse voeding en 3 maal per week een teentje knoflook kAn helpen....
Door laura
#103671
Tosca zat echt onder de vlooien, de hele kont was kaal van het krabben. Ze is er niet superalergisch voor, ze begint alleen met krabben op de rug.

Bij andere honden komt Tosca niet, al helemaal niet als ze bij mijn schoonouders is, dus die kans lijkt me erg klein.

Die tip van de vloer inspuiten vindt ik eigenlijk wel een goede, vooral in de woonkamer hebben ze aardige dikke vloerbedekking. En die spuitzooi hebben we nog staan.

Helaas zal verse voeding niet wat worden. Ze hebben een hele kleine vriezer waar echt maar heel weinig in kan. Een paar staven carnibest zal nog wel lukken.
Na 1,5 week zal Tosca over moeten op vers, omdat ze anders vrijwel niets binnen krijgt ivm heimwee :-\

Normaal heeft ze dus nooit last van vlooien, maar doordat ze daar al brokken eet en dan ook nog heel erg weinig is haar weerstand lager en denk ik dat ze er meer kans op heeft.

Voordat ze naar hun toegaat willen we haar iig nog wassen zodat alle eventueel aanwezige vlooien ook verdwenen zijn...

Bedankt voor de tips igg, dat spuiten waren wij nog niet opgekomen.
Door ine
#103677
Volgens mij heb je er geen erg in, dat je hond ook vlooien kan krijgen, zonder het contact met andere honden!
Er zijn zat vlooienoverbrengers, zelfs mensen kunnen ze meenemen!
Wat dacht je van katten, egels?
En echt, contact is niet nodig voor het overbrengen, het langs plekken lopen, waar andere dieren al geweest zijn, geeft ook kans op vlooien!
Door Marion
#103700
)Ik weet njiet of je schooonouders iedere dag of 1 x per week boodschappen doen, maar bij de AH verkopen ze ook rodi e.d.
Verder zouden ze misschien gewoon vlees wat ze zelf ook eten kunnen voeren (wel rauw) met een restje groente wat ze zelf eten, af en toe een rauw eitje, wat rauwe notenmix, wat zuivel, en evt een vitaminesupplement.
Misschien dat dit ook een idee is? DAn hoeft er niets in de vriezer en niets apart aangeschaft, de hond eet gewoon met de pot mee maar dan rauw.
Is dit misschien een ideetje?
Door Truus
#103708
Marion schreef: )Ik weet njiet of je schooonouders iedere dag of 1 x per week boodschappen doen, maar bij de AH verkopen ze ook rodi e.d.
Verder zouden ze misschien gewoon vlees wat ze zelf ook eten kunnen voeren (wel rauw) met een restje groente wat ze zelf eten, af en toe een rauw eitje, wat rauwe notenmix, wat zuivel, en evt een vitaminesupplement.
Misschien dat dit ook een idee is? DAn hoeft er niets in de vriezer en niets apart aangeschaft, de hond eet gewoon met de pot mee maar dan rauw.
Is dit misschien een ideetje?
Even erbij......geen varkensvlees ;).
Door laura
#103719
Marion schreef: )Ik weet njiet of je schooonouders iedere dag of 1 x per week boodschappen doen, maar bij de AH verkopen ze ook rodi e.d.
Verder zouden ze misschien gewoon vlees wat ze zelf ook eten kunnen voeren (wel rauw) met een restje groente wat ze zelf eten, af en toe een rauw eitje, wat rauwe notenmix, wat zuivel, en evt een vitaminesupplement.
Misschien dat dit ook een idee is? DAn hoeft er niets in de vriezer en niets apart aangeschaft, de hond eet gewoon met de pot mee maar dan rauw.
Is dit misschien een ideetje?
Ik heb net met Richard overlegd dat we dat idd beter goed kunnen bespreken met hun. We hadden eigenlijk het idee om haar voor 2 weekjes op brokken te zetten, ze lust ze nog steeds, dus dat is het probleem niet....

Nu we ons realiseerden dat de vlooien misschien ook te maken hebben met een verminderde weerstand, willen we het igg voorleggen aan mijn schoonouders. Ze willen alles wel doen voor de hond, maar ze zijn altijd zo onzeker. We hebben al eerder gevraagt om eens in het weekend rodi te kopen. In dat weekend heeft ze het vlees er ook veel te laat uitgelegd, stel je voor dat het bederft ???. uiteindelijk was het nog keihard toen Tosca moest eten......

Hopelijk doen duidelijke instructies wonderen... Schoonmama doet vrijwel elke dag boodschappen 8).
Hoelang is rodi goed te houden in de koelkast?

Gr. Laura

Heel erg bedankt voor het meedenken! :D ;)
Laatst gewijzigd door laura op ma 31 mei 2004, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#103725
Hebben je schoonouders geen vriezertje Laura?

Ze kunnen dan de hoeveelheid voor de volgende dag eruit halen .
Wat geef jij nu te eten?
Door laura
#103727
Ik barf nu.
Met Richard heb ik al overlegd dat we ook al 2 staven carnibest mee kunnen nemen voor de eerste dagen (als ik ze van Anne Marie over kan nemen ::) :D), ik neem aan dat dat wel zo lang goed blijft in de koelkast??? En dan misschien 2 staven in de vriezer. De rest zal toch Rodi worden...
Die vriezer past erg weinig in, 2 pakjes rodi moet wel lukken.
Mijn schoonmoeder vind het al 'eng' om rodi er bv 's avonds uit te leggen in de koelkast voor de volgende dag 's avonds. Ze legt vlees er altijd 's ochtends uit voor diezelfde avond. Voor hun zelf ontdooid het wel in de pan, maar Tosca moet wel goed ontdooid spul hebben!
Daarom was mijn vraag hoelang blijft het ontdooid goed? Dan kan ik dat tegen haar zeggen, misschien is ze dan wat gerustgesteld!

De tussen doortjes mag ik ook nog wel eens op hameren! De kaas gaat vaak in de prullenbak als het iets uitgedroogd is en Tosca krijgt dan kookworst :-\ !!!
Door Marion
#103731
ik zou denken dat het toch zeker wel 2 dagen goed blijft in de koelkast??? maar zeker weten doe ik het niet hoor.
En inderdaad, als ze zulke andere gewoontes hebben en ook onzeker zijn is het misschien handiger om ze gewoon Rodi te laten geven.
Of je zou op een rijtje moeten zetten wat ze gewoon zijn te eten in een gemiddelde week en dan daarvan uitgaande een wel en niet voor de hond geschikte lijst te maken. Maar dan wordt het misschien allemaal te ingewikkeld voor je schoonouders?
Hamer er maar op in ieder geval dat rodi niet zomaar bederft, het kan gerust een paar uur buiten de koelkast liggen om op kamertemperatuur te komen.

Succes ermee hoor!
Door Anna Penta
#103759
Misschien heb ik het niet goed begrepen maar waarom zouden je schoonouders van dat vreselijk sterke gif in hun vloerbedekking moeten spuiten? Ik weet niet of er omgevingsspray wordt bedoeld maar dan moet je wel een halfuur je huis uit of in elk geval alle dieren dus ga maar na wat je in huis krijgt. En als er dan ook nog eens helemaal geen sprake is van een vlooienplaag... Er zijn ook best goede natuurlijke antivlooiensprays, zoals de tick and flea spray en zo nog wat. De hond elke dag inspuiten ermee.

Overigens heb ik ergens gelezen dat je geen vlooienband in je stofzuiger moet doen omdat je dan elke keer als je zuigt gif de kamer in stuurt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door