Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1037332
Babs weegt nu namelijk ruim 17 kgs en is zeg maar een volslanke dame, neit slank, maar ook niet te dik. Maar toch wil ik haar iets slanker hebben, zo'n 16kgs. Ik ben al van 400 gram per dag, naar 350 gram per dag en ik ben nu sinds vandaag naar 320 gram per dag gegaan.
Dus ze kreeg steeds al teefje van 17kgs per maaltijd 175gram en dat dan 2x per dag.
Maar als ik alles zo netjes aan het afwegen ben en opnieuw verpak om dan weer in te vriezen, lijkt het me zo ontzettend weing.......vind het bijna zielig voor mijn vreetmonstertje...
Ik loop gemiddeld een uur per dag, plus de korte snelle wandelingetjes (2 a 3 x p.d.)

Ik weet dat je met je ogen moet voeren, maar er blijft niks meer over van het KVV, het is zo weing.....

Hoeveel wegen jullie honden en hoeveel geven jullie ongeveer?
#1037338
Rika weegt 11 kilo. Voor haar castratie kreeg ze 220 gram per dag en nu 180 gram. Tot op heden is haar lijntje prima. ;)

Sorry, vergeet te vermelden dat Rika barft, dus geen kvv eet.
Bovendien krijgt ze 's morgens practisch niets (beetje kefir en/of een eitje) en 's middags/'s avonds haar 180 gram.
Laatst gewijzigd door roksefloks op vr 29 aug 2008, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#1037346
Mijn dames krijgen ook niet zoveel, ik voer echt op het oog. Als ik vind dat ze wat molliger worden dan kort ik op het voer. Tot ik zie dat ze weer op streefgewicht zijn. Met een Teckel van 5 kilo blijft er dan maar een heeeeeeel klein beetje over. Ze zijn nog steeds niet weggelopen  ;D
#1037719
Hier eten er twee een kilo barf per dag, die wegen dik 50 en bijna 60 kilo. Dan een die een kilo barf kreeg bij 42 kilo, maar nu net een nieuw menu gemaakt met 800 gram op een dag, ze is nu niet dik, maar mag dat ook niet worden, dus ik minder iets. Theemuts kreeg ook een kilo per dag, of ze terug moet weet ik nog niet, ze is op de kilo per dag gegroeid van 32 kilo naar 40, nu moet ze op 40 blijven, dus ga ik minderen. Eerst ook terug naar 800 gram per dag en evt. nog verder terug. Bij kvv kreeg die van 42 kilo 800 gram per dag, plus wat ze zichzelf toeeigende van het aanrecht.
#1037863
Hier ook een gesteriliseerde teef. Ze blijft mooi op gewicht (50kg) met een kilo barf per dag.
Zie ik dikke hompen vet in haar voeding, dan haal ik daar wel van weg. verder krijgt ze alles.
Voor de sterilisatie woog ze 52 kg :), ze ziet goed uit en voelt goed aan  :D
#1038046
tja echt op het oog voeren.
Hier een intacte jongedame dus ik kan alleen vertellen dat deze dame met haar 34 kilo gemiddeld 650 gram barf krijgt per dag. Ze moet de hele dag met me mee, dus verbruikt best wat, mar op deze hoeveelheid blijft ze mooi
Soms krijgt ze dus wat meer bij veel activiteit en soms dus wat minder. en dan ook lijkt het erg weinig hoor, het is maar hoe je het bekijkt. Voor haar is het inderdaad meestal te weinig!

en wat anders nog een mogelijkheid is: kijk eens goed naar je menu: veel vetter diersoorten dan vervangen door magere versies. van de ribben bijvoorbeeld vet eraf snijden.
#1038059
Hier wel een gesteriliseerde dame.
Zij is best groot voor een teef en lui ingesteld dus na verloop van tijd woog ze 43 kg.
Ik geef haar nu 1x per dag eten en dan 500 gram barf.
Nu ongeveer zo'n week of 5 later is ze wel iets minder zwaar je ziet haar ribben weer lichtjes.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
#1038235
hier 3 gesteriliseerde teven

1 van 20,5 kilo (ze zijn allemaal vandaag gewogen) die 350 gram kivo
1 van 26,2 die krijgt 400 gram kivo
1 van 23,4 die krijgt 250 gram kivo

dus bij elkaar 1 kilo.

mijn pup(reu) van 6 maanden die krijgt 300 gram duck. als ik meer geef word hij te dik. op kivo was het nog erger dus die zit voorlopig goed hij weegt 13,5 kilo.

en soms nu weer af en toe begonnen met wat bot werk dus barf. dus heel langzama introduceer ik het weer en dat gaat goed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door