Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Edelgrijsje
#1037192
Hij is dan 8 weken en is gewend om en brokken en bv kopvlees, taartaar of pens te eten. Ik wil met hem beginnen met KVV. In hoeveel tijd kan ik hem goed overzetten?  Het is een Whippet. Moet ik hem ongeveer 5 % van z`n lichaamsgewicht geven?
Door Juul
#1037428
Ik weet het niet ;D. Maar proficiat, veel plezieer met de pupperd. Blijft ie?

5% lijkt me wel okee voor een hondje van dat formaat. Ik denk dat je naast de kvv gewoon een paar daagjes barf met beginnersbot kunt introduceren?
Laatst gewijzigd door Juul op za 30 aug 2008, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dinnee
#1037995
Als je het aan durft kan je hem ook meteen laten barfen. :) Heb ik met mijn pupje ook gedaan. De eerste 2 dagen at hij heeeel langzaam (wel 10 minuten per maaltijd... ;) ) en nu, na 2 weken is het zo op. Alleen de botten doet hij echt lang over. Hij had totaal geen problemen met omschakelen en at alsof hij het altijd zo gedaan had. Bij de fokster kreeg hij overigens alleen maar brokken. :)
#1038134
Ja, ik weet dat dat kan , maar dan moet ik heel erg op de percentages gaan letten. Zelf kan ik dat wel , maar mijn man gaat dat niet lukken bij 5 maaltijden per dag en die zorgt voor hem als ik ga werken. Daarom houd ik het maar op kvv de eerste maanden met af en toe iets te kluiven er tussendoor.
Door dinnee
#1038714
Ja dat is ook wel weer waar. De percentages zijn inderdaad iets makkelijker als ze uitgegroeid zijn. ;) Mijn pupje krijgt overigens meestal 3 tot 4 keer eten per dag, maar ik merk dat als er iets 'gemalens' bij zit, dat hij dan sneller honger heeft. Ik zou je pupje dan inderdaad ook minstens 5x per dag voeren. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door