Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door JoNoMo
#1036689
Ik weet niet of het hier goed staat .
Mijn oudste hond heeft EPI en kan nu bijna nergens meer tegen (kan weer veranderen) alleen de bakjes vlees van smuldier.
Ik zou haar het meeste plezier doen met barf maar dan spuit de poep eruit.
Ze kan ook niet tegen organen alleen de verse alvleesklier daar krijgt ze 45 gr van per maaltijd.
Nu las ik hier laatst dat je i.p.v. botten ook kip van smuldier kon geven dus dat geprobeerd maaaaaaaar daar kan ze ook niet tegen.(spuitpoep)
Nu is mijn vraag welke botten van de koe zou ik kunnen malen en is dat mogelijk of is er iets anders wat ik haar kan geven i.p.v. bot
Ze krijgt nu 1200 gr vlees  en 90 gr alvleesklier p/d.
Ze loopt zo tekorten op volgens mij en dat wil ik ook niet
Door Happy Tail
#1036720
gedroogde gemalen eierschil misschien.
Maar raakt ze aan de spuitpoep van botten dan? of begrijp ik het verkeerd.

Op smuldier doet ze het goed, welke smaak heb je dan? als je rund hebt zou je runderknars kunnen geven.
En wat gebeurd er als je haar eens kippennekken geeft?
Door dorinekok
#1036721
Je zou nog kunnen proberen om eierschaal poeder toe te voegen. Dat verteert denk ik toch anders dan kipbot. En is wel een goede calciumbron.
Daarnaast zit er in melkproducten zoals joghurt, kwark en huttenkase ook calcium. Maar ik weet niet of ze daar ook gevoelig voor is
Door dorinekok
#1036724
oh en van sommige kvv merken heb je toch ook alleen de rundvariant? ik neem aan dat daar dan geen kip in zit maar gemalen runderbotten.
Door 202Spots
#1036730
dorinekok schreef: oh en van sommige kvv merken heb je toch ook alleen de rundvariant? ik neem aan dat daar dan geen kip in zit maar gemalen runderbotten.
Runderbotten zijn niet alleen veel te hard om zelf te malen. maar ook voor de makers van KVV.
Meestal worden er kippenbotten als "bot" door alle variaties gedaan. ;)
Door dorinekok
#1036733
202Spots schreef: Runderbotten zijn niet alleen veel te hard om zelf te malen. maar ook voor de makers van KVV.
Meestal worden er kippenbotten als "bot" door alle variaties gedaan. ;)
ja ships, dat is dan balen...
Dan blijft het bij het eierschaal poeder.
Door JoNoMo
#1036758
Happy Tail schreef: gedroogde gemalen eierschil misschien.
Maar raakt ze aan de spuitpoep van botten dan? of begrijp ik het verkeerd.

Op smuldier doet ze het goed, welke smaak heb je dan? als je rund hebt zou je runderknars kunnen geven.
En wat gebeurd er als je haar eens kippennekken geeft?
de botten verteren niet goed het komt echt met stukjes eruit .
vroeger kon ze dat nog wel nu moet alles heel klein zijn.
ze krijgt nu de vleesversie dus enkelvoudig
Door JoNoMo
#1036759
dorinekok schreef: Je zou nog kunnen proberen om eierschaal poeder toe te voegen. Dat verteert denk ik toch anders dan kipbot. En is wel een goede calciumbron.
Daarnaast zit er in melkproducten zoals joghurt, kwark en huttenkase ook calcium. Maar ik weet niet of ze daar ook gevoelig voor is
Ja tegen yoghurt kan ze wel en dat krijgt ze nu ook om de dag een kwart liter biogarde
Door 202Spots
#1036763
JoNoMo schreef: de botten verteren niet goed het komt echt met stukjes eruit .
vroeger kon ze dat nog wel nu moet alles heel klein zijn.
ze krijgt nu de vleesversie dus enkelvoudig
Kan je zelf kipbotten gaan malen? en dat door andere spiervlees doen.
Calcium bron van zuivel is denk ik niet dezelfde "werking" als bot, 't is wel calcium,maar wanneer ik alleen cottage cheese en yoghurt als calcium bron geef,dan is de ontlasting niet het zelfde als met eierenschaal of bot...
Door 202Spots
#1036765
JoNoMo schreef: Moet ik  de eierschalen dan zelf malen of is dat ook ergens zo te krijgen
Zelf opsparen, wassen, drogen en in coffeemolen tot poeder fijn malen.
Door JoNoMo
#1036771
boskat schreef: Kan de hond ook niet tegen Carnibest de panceas versie?
nee jammer genoeg niet.
ik ken verschillende EPI honden die het daar prima op doen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door