Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door OSHA
#1036378
Het is hier waarschijnlijk al vaker gevraagd, maar kan de topic niet zo gauw vinden :-\
Maar wat kost gemiddeld die nekken en karkassen?
Wij willen gaan beginnen met BARF, maar wil graag weten wat ik kan verwachten :-[
Waar kan ik het nazoeken of beter nog wie kan mij wat prijzen geven (per stuk of kilo)? ;)
alvast bedankt!
Hansje
Door *Nicole*
#1036380
Hoi Hansje
waar woon je? misschien kun je in de adressen lijst kijken voor leveranciers en prijzen

groetjes Nicole
Door OSHA
#1036384
Hoi,
Wij wonen in Hellevoetsluis,
Ik heb inderdaad al op de lijst gekeken, en ben gisteren naar de markt in Sommelsdijk geweest, maar die poelier had niets (meer). Ook had hij problemen, want soms was er veel vraag en soms bleef hij met dingen zitten. Ik heb dus nu wel nekken en karkassen besteld bij hem, maar zou toch graag willen weten wat nu gebruikelijke prijzen zijn.
Wij hebben twee platjassen van 9 en 10 maanden en die zitten nu op KVV van Bibi, maar wel willen over naar Barf. Dus dachten te beginnen met kip.

Groetjes,
Hansje
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1036389
Je kunt ook een oproep doen bij de vraag- een aanbodrubriek zodat je samen met iemand kunt bestellen. Kip alleen is wel erg magertjes. Je zou toch echt een paar andere diersoorten nog erbij moeten geven. Wat zijn trouwens platjassen? Dat ras ken ik nog niet en ik ken er veel  ;)
Door bea
#1036395
Rovanna schreef: Je kunt ook een oproep doen bij de vraag- een aanbodrubriek zodat je samen met iemand kunt bestellen. Kip alleen is wel erg magertjes. Je zou toch echt een paar andere diersoorten nog erbij moeten geven. Wat zijn trouwens platjassen? Dat ras ken ik nog niet en ik ken er veel  ;)
Platjassen zijn Flatcoats. Die ken je vast wel ;)
Door OSHA
#1036405
:o ehhh zwarte golden's Neeeeee  ;)
We hebben een zwarte teef en een donkerbruine reu.
Ik zal proberen van het weekend een foto te plaatsen.
Het begin is toch met kip?
Nu hebben ze nog volledig kvv, dacht dat je pas na een paar keer wat anders mocht gaan gebruiken?

Hansje
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1036411
Ik koop kippenruggen voor 5 euro per 10 kilo
kippen nekken ook 5 euro per 10 kilo

Die koop ik bij clazing in Zevenhuizen.

Je kan misschien met iemand anders samen doen,of zelf een oproepje plaatsen.
Door OSHA
#1036419
Tja dat is inderdaad wel even rijden. Is op aich niet erg, maar als het dichterbij huis is ............ toch prettiger. Die poelier vroeg voor de nekken waarschijnlijk paar euro's per kilo (moet dan wel 10 kilo nemen) en de karkassen 1,25 per kilo dacht ik.

Hansje
Gebruikersavatar
Door kira
#1036471
Ik betaal als ik op de markt koop een euro voor een kilo kipnekken, 3 kilo kiporgaan is 4,50, 4 kilo kipbout is 5 euro, een braadkuiken 4 voor 5 euro, karkassen kreeg ik een krat vol, omgerekend was het ongeveer 70 cent de kilo wat ik moest betalen.
Gebruikersavatar
Door pike
#1036478
Kippenekken kosten hier bij de pluimveeslachter € 1,00 per kilo, kipkarkassen € 1,00 voor ca. 3 kilo
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1036545
Rovanna schreef: Hellevoetsluis-Zevenhuizen is nog wel een behoorlijk eind hoor.....
Ze vraagt toch naar de prijzen??
wat je ongeveer kwijt ben ervoor.


En ze kan het altijd combineren met v.d Mark die daar aan de overkant zit.
Of met anderen mee doen.
Door ellenned
#1036565
*Marga* schreef: Ik koop kippenruggen voor 5 euro per 10 kilo
kippen nekken ook 5 euro per 10 kilo

Die koop ik bij clazing in Zevenhuizen.

Heeee? Ik heb van de week Clazing gebeld, die had ik nl hier op de lijst gelezen, en is hier dicht in de buurt, en zij zei dat ze niet aan particulieren verkocht??????
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door