Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door krista
#1035871
hallo,

ik heb een vraagje, wat is volgens jullie het beste ontwormen en jaarlijks inenten voor, tegelijk of na een reinigingskuur met drainage compositum? groetjes
Door Mevroi Kruim
#1035993
Niet jaarlijks enten en alleen ontwormen als de hond daadwerkelijk wormen heeft.
De entingen zijn tegenwoordig 3 jaar geldig dus sowieso is elk jaar enten niet nodig, en verder 'houden' entingen nog veel langer dan die 3 jaar. Je gaat zelf toch ook niet elk jaar je BMR en je DKTP halen?
Preventief ontwormen is onzin, een wormmiddel werkt ter plekke en alleen tegen aanwezige wormen. Ontwormen terwijl de hond geen wormen heeft is dus zinloos gif erin proppen. Daarnaast is af en toe een lichte wormbestemming niet schadelijk maar juist goed: het houdt de afweer tegen wormen op peil en versterkt het immuunsysteem in eht algemeen.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op wo 27 aug 2008, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1036251
Ik vaccineer met grote terughoudendheid en ik ontworm met zeer grote terughoudendheid. Wormengif is niet onschadelijk voor de gezondheid. Als ik wormen vermoed, laat ik een ontlastingsonderzoek doen (drie dagen ontlasting verzamelen en dit naar de DA brengen). Dit geeft niet helemaal 100% dekking, maar toch wel zo'n 70%. Maar aan preventief ontwormen: daar doe ik niet aan. Als mijn honden al een ontwormingskuur krijgen: dan te samen met probiotica capsules.

Tegelijkertijd ontwormen en vaccineren: vind ik uit den boze. Daarmee belast je het lichaam van de hond veelste veel.
Door sandrra
#1036333
Ik ontworm alleen als ze wormen hebben.
En vaccineren deed ik altijd wel, maar ben daar nu heel anders over gaan denken sinds beide dames behoorlijk ziek er van werden.
Door Tanna
#1037858
Vaccineren laat ik nog doen, hoewel ik daar toch steeds meer bij twijfel. Met ontwormen ben ik allang gestopt en giftige nekdruppels zijn ook taboe.
Door sandrra
#1037868
Die nekdruppels gebruik ik ook niet meer. Ze krijgen hier alleen knoflook. Wel ergens doorheen natuurlijk.
Door Jetty
#1039007
Ook ik ben ''gestopt'' met enten bij mijn honden vanaf 8 jaar.Hier krijgen ze op die leeftijd nog wel jaarlijks een Weil enting,we zitten in een waterrijk gebied. Enten en ontwormen (mits nodig) gaat NIET samen!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door