Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lucienne
#1035153
Ik heb een brief gekregen van mijn DA. Dat hij het verstandig vindt dat ik Storm, als hij 6 maanden is, laat nakijken.
Of hij goed gegroeid is. Of zijn tanden goed gewisseld zijn. Of hij zindelijk is en goed luistert e.d.  Tevens zou hij dan een nieuwe wormkuur nodig hebben.
Ik vraag me af of dit echt nodig is.  Zijn tanden wisselen hou ik zelf goed bij en met zijn groei is ook niets mis. En zindelijk en goed luisteren, daar hoef ik toch niet voor naar de DA. Bij de andere honden hebben wij zo'n brief nooit gekregen en ik vraag me echt af of dit noodzakelijk is of dat het vooral goed is om zijn zak te spekken. Iemand een mening !!
Door irmaa
#1035173
Ja die brieven ken ik... mijn dierenarts (grote praktijk) doet dat ook bij  pupmensen: en in die brief staat dan: dat de honden voorgerontend moeten worden zodat ze kunnen ingrijpen  voor dat de hond uitgegroeid is ( operatie dus he) en de teven moeten gecastreerd worden.
Heel raar: mij zenden ze die brief niet.... maar wel een pupkoper van mij kreeg zo`n brief in de bus ( ik ontplofte zowat)...
Waarschijnlijk weten ze ook wel dat ze bij mij dit niet hoeven te doen...
Door connie63
#1035188
ja ik ken dat hier mocht je elke maand naar een soort constatieburo voor pups bij de assistente dat was gratis dan werd ze gewogen en voedings advies ect maar dan was je verplicht om met 9 maanden foto's te laten maken van heupen en zo

ik ben nooit heweest denk ja dat kost me dadelijk handen vol geld ondanks ik wel een verzekering heb, maar als er iets is ga ik zelf wel ff naar de da
Door irmaa
#1035191
Ik vind het ook een beetje erg zot om elke pup te gaan voor rontgenen en alle teven te castreren (  op jonge leeftijd.... Dat heeft niets te maken met in de gaten houden... vind ik 
Door Desta
#1035272
henneke schreef: haha de linkmiegel , zo kan ik ook een praktijk leuk draaiend houden  ::)
dat was ook mijn eerste reactie! Mafkees...

Nee hoor helemaal niet nodig. Je merkt gauw genoeg of er iets met je hondje is...
Door Lizzy
#1035352
Leuk voor mensen die nul verstand hebben van honden. En natuurlijk slaat de DA twee vliegen in 1 klap en is dit niet onaardig voor z'n portomonee maar hoeveel pups moet hij per week bekijken voordat hij er eens van kan uiteten? Ik denk veul.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1035359
Do schreef: opzich vind ik het heel goed
voor mensen die niet echt hun hondje in de gaten houden bv
En je wilt niet weten hoeveel mensen dat zijn, een barfplaatslid is helaas geen afspiegeling van de doorsnee huisdierenbezitter.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1035362
Lizzy schreef: Leuk voor mensen die nul verstand hebben van honden. En natuurlijk slaat de DA twee vliegen in 1 klap en is dit niet onaardig voor z'n portomonee maar hoeveel pups moet hij per week bekijken voordat hij er eens van kan uiteten? Ik denk veul.
Als het alleen bij kijken zou blijven dan zou die afhankelijk van waar en wat hij gaat eten nog wel wat pups moeten bekijken. Maar een pupmens van mij is bij zo'n check geweest en ging meteen weer met worm en vlooienzooi naar huis plus de boodschap dat snel laten castreren ook voor reuen veel beter was. Gebitje werd nagekeken, want als er nu iets scheef stond dan kon dat met een beugeltje of operatie nog wel even rechtgezet worden. Uiteraard ontbrak de goede info over de Rc-voeding voor elke levensfase niet. Goed beschouwd kun je als da dus uit zo'n bezoekje heel wat omzet generenen en hoewel ik over veel zaken 100% anders denk dat de gemiddelde Da vind ik een extra checkje voor de hond van de gemiddelde hondeneigenaar niet eens zo'n hele overbodige toestand. Zolang het dan ook maar een checkje is en niet die overdeven gekkigheid van zomaar gaan voorrontegenen of over beugels gaan zaniken en/of meteen overal het mes in laten zetten om een tumortje te voorkomen die over 12 jaar misschien gaat komen.
Door Eliasnarda
#1035368
Wij hebben met Baliesh bij het puppy consultatie bureau gelopen  1 x per maand ,vanaf 3 maanden tot en met 12 maanden.

Eenmalig betaalde we daar 60 Euro voor en werd hij geheel onderzocht.

Gewrichten,  stand van het gebit, gewicht en hoogte.
Laatst gewijzigd door Eliasnarda op za 30 aug 2008, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzanne
#1035402
Hm....
Ik vind het idee op zich nog niet eens zo slecht. Maar als het doel is om alvast maar over steriliseren en castreren te beginnen laat dan maar ;-)

Ik heb nu met onze tweede hond ook best soms nog behoefte aan een 'second opinion' en denk er dus best wel 's over om idd over een maandje naar de DA te gaan voor een checkup, maar dan wel op mijn aangeven en zonder dat ik echt denk dat er wat mis is... gewoon, voor mijn rust..... ;-)
En ik WEET niet alles van tandjes en ook al kijkt een vriendin regelmatig, ik denk dat ik het prettig vind als de DA ook even kijkt...

Het idee om zo'n puppy consultatie-traject te hebben... ja.. in beginsel ben ik 'voor'.

Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door