Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door brutus
#1034751
hallo iedereen
i heb een bordeaux dog van 5 maanden die nu voornamelijke droge brokken krijgt. nu begin ik veel te lezen over versvoer en rauwvoer voor honden en dit lijkt me wel intersant.
nu mijn hond is een leuk en enthousiast ding behalve als hij moet eten, die brokken da staat hem niet aan en wil daarvan niet eten behalve als verzeker omver valt van de honger en dan nog.
in de dierennzaak ben ik al duck tegengekomen, als ik zou willen overschakelen hoeveel moet hij dan krijgen en wat en moeten er vitamienen en mineralen worden bijgegeven
worden ze van rauwvoer niet geweldig en soms agressief
ik vind het erg jammer dat mijn hond niet graag eet
#1034792
Als je overtuigd wilt worden, dan zou ik zeggen, lees eens in de medische sectie over al die honden die door het voeren van vers van alelrlei akelige problemen zijn afgeholpen. Bijvoorbeeld.

En als je dan nog meer overtuiging nodig hebt, koop dan die Duck eens en zet het je hond voor. Het is compleet dus je hoeft niks te supplementeren. Dikke mik dat je hond dat wel heel erg lekker vindt, zo is het iig hier gegaan.

Wat betreft agressief, daar zijn heel wat onderwerpen over geweest, vooral in de Zelf Samenstellen sectie, ook recent nog, dus ik zou zeggen, lezen maar!
Kleine hint: het is absolute kul en nonsens dat honden agressief zouden worden van vers vlees.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1034794
Ik zou zeggen...laat je hond je maar overtuigen 8). (dat doet die min of meer al door die brokkenmeuk te weigeren)

Ze worden er wel geweldig van, maar niet agressief, dat is echt een nonsense verhaal.
Door geer
#1034795
Agressief of gewelddadig wordt hij niet, al zou je het willen ;D, dus die kan je alvast uit je hoofd zetten. Duck is compleet, dat kun je zo -zonder toevoegingen of supplementen- gaan geven. Je hoeft niet te mengen, je kunt het gewoon laten ontdooien en dan hups! zo geven. Dan komt de overtuiging vanzelf, daar heb je ons niet voor nodig.
Door boskat
#1034875
Van Carnibest ,geef je pups, tussen de 40 en 60 gram per kg, per dag ,geven,ik denk bij Duck ook zo ongeveer
Je voert met je ogen,je mag de ribben voelen maar niet zien!
Volwassen honden ligt het percentage tussen de 20 en 30 gram ,per kg per dag
Dus als je 50 gram geeft dat keer 30 kg = 1500 gram per dag,geef je  40 gram per dag,krijgt je pup 1200 gram,geef je 60 gram ,krijgt je pup 1800 gram per dag

Je zult even moeten kijken op de Duckverpakking wat voor percentages ze daar aangeven


 
#1035000
Ik zou zeggen geef het hem maar eens een week (hihi of 2) en geef hem dan maar weer brokken ::) Laat hem je maar overtuigen.

Hier een boxer teefje
die bij de fokker al kvv kreeg maar ook brokken...... Hier gelijk overgezet op kvv.....Brokken die moet ze eht niet meer hoor.
Ja die vieze supermarkt dingen bij m'n schoonmoeder als ze de kans krijgt :'( Kan er dan gif op innemen dat ze dan giga veel winden laat, aan de diaree gaat en soms zelfs spugen :'( >:(
Maar helaas krijg ik d'r niet zo gek dat ze over gaat op kvv.
Hun hond heeft het wel een tijdje gekregen hoor. Maar moet wel zeggen dat ze dat van ons gekregen had (hadden wij zelf nog over nadat onze hond was overleden).
Je zag hem gaan glimmen en dronk beduidend minder water. Werdt eindelijk weer wat voller.....



Nou ik kan je garanderen dat e er niet agressief van worden hoor. Hier lopen 2 kids in huis, en waarschijnlijk nog bij veel meer van hier. .....
Ook lopen hier altijd katten en ook nooit geen problemen hoor.
Door sandrra
#1035238
Dat ie z'n brokken weigert zegt eigenlijk al genoeg ;)
Gewoon Duck uitproberen en je ziet het verschik.

Dat van de agressie is een broodje aap verhaal.
Ik heb hier dus twee grote honden ( Een hond barft en de andere gedeelte barf en kvv. ) en drie kids in de leeftijd van 8,7 en 5 en ik zou daar echt geen agressieve honden bij zetten
Door brutus
#1035240
hey

ik laat er geen gras over groeien en ben vandaag al duck gaan kopen en heg voor vanavond al een sneetje ontdooid we zullen zien
ik probeer langzaam over te schakelen want tis nen tere aan zijn darmen

groetjes van brutus en wordt vervolgt
Door Nynke
#1035260
heel goed dat je het probeert !!
ik zou als ik jou was geen brokken en Duck mengen, dan kun je beter puur Duck nemen en dat overgieten met wat gekookt water, dat weg laten lopen en dan de Duck voeren.
Dan de volgende maaltijd 3/4 Duck overgieten met gekookt water, weg laten lopen en de 1/4 rauwe duck mengen met dat beetje dat overgoten is enz.

Succes !!!
#1035422
Als hij erg gevoelig is op z'n darmen zou je ook nog Energique 4 (speciaal voor maag en darm) kunnen proberen.

Ik zou het ook niet mengen met brokken. Net wat Nynke al zegt, even overgieten met wat heet water (maar maak er geen soep van)

Succes, en super dat je het in ieder geval gaat proberen!
Door brutus
#1035564
hey
nochtans in het topic versvoer voor beginners staat er je eerst 3/4 brokken en 1/4 versvoer moet geven overgoten door gekookt water en dan per kwart de brokken afbouwen
Door Do
#1035571
[quote="brutus"]
hey
nochtans in het topic versvoer voor beginners staat er je eerst 3/4 brokken en 1/4 versvoer moet geven overgoten door gekookt water en dan per kwart de brokken afbouwen
[/quote]
dat kun je doen maar in een keer over stappen kan ook
#1035735
[quote="brutus"]
hey
nochtans in het topic versvoer voor beginners staat er je eerst 3/4 brokken en 1/4 versvoer moet geven overgoten door gekookt water en dan per kwart de brokken afbouwen
[/quote]
Het kan idd maar ik zou persoonlijk in een keer overstappen.
Door Lucienne
#1035744
[quote="brutus"]
hey

ik laat er geen gras over groeien en ben vandaag al duck gaan kopen en heg voor vanavond al een sneetje ontdooid we zullen zien
ik probeer langzaam over te schakelen want tis nen tere aan zijn darmen

groetjes van brutus en wordt vervolgt
[/quote]

Bij Duck is de hoeveelheid per dag per kg lichaamsgewicht verschillend per smaak. Maar dat kun je achter op de verpakking zien. En Duck is al aardig soep als je het hebt ontdooid dus echt warm water eraan toevoegen lijkt mij niet noodzakelijk. Ik vind wel dat er in Duck nog een groot percentage graan wordt verwerkt, in Carnibest wordt allen rijst gebruikt.
veel succes !!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door