Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Janne
#1033562
Hey Hebben jullie wel eens meegemaakt dat je hond(en) reageren op gerookte varkensoren?

Ik heb in de afgelopen 2 wk alle 3 mijn honden met een allergische reactie gehad.

Nu is het zo dat eerst mijn teef het had, en dus direcht reageerde dmv diarree en braken en de dag erna begon de zwelling van haar kop....
Nu mijn andere 2 honden hadden er geen last van op dat moment.....
Een week later geef ik ze weer alle 3 een oor, nu was het mijn reu die niet wilde eten en moest braken, ook mijn andere teef heeft toen een keer gebraakt, maar die kregen niet meteen een zwelling, pas nadat ze donderdag die oren gehad hadden kregen ze woensdag en donderdag zwellingen, eerst de reu, en een dag later de andere teef, die eerste had er toen geen last van.
Dmv pillen vd dierenarts was het bij beide dezelfde dag over...nu is het zaterdag, vrijdag was het helemaal weg bij die teef en geef ik ze vanmorgen weer een varkensoor, kom net terug vd hondenschool en heeft die laatste teef, weer bulten op haar neus???

Dan zou je toch haast denken dat het daar aan ligt of niet? ze komen nl allemaal uit een nieuwe zak van maar liefst 100 stuks... :-\
Wat ik het rare vind, is dat ik me wel voor kan stellen dat een hond ergens niet tegen kan maar alle 3??
Door Kuszco
#1033568
Ja,wel heel toevallig dat ze het alledrie hebben.
Ik kan een van mijn honden ook niet dit soort spullen geven. Maar dan is het maar een van de twee.
Zou je toch haast denken dat er toch iets in zit wat gewoon heel irriterend is voor alle honden.
Ik zou het wel zeker niet meer geven. Zo'n allergische reaktie wordt bij ieder volgend contact hefiger. Zou ik niet uitproberen.
groetjes Liliane.
Door Connys
#1033792
Er is dan waarschijnlijk iets mis met al die 100 oren, maar waarom geef je het eigenlijk?. Echt heel slecht voor de hond, stagneert gewoon het normale verteringsproces en ze kunnen er gemakkelijk in stikken. En er wordt trouwens beweerd dat ze niet altijd helemaal gaar zijn. Geef ze maar een lekker kippennekje ofzo! ;)
Door 202Spots
#1033799
Janne schreef: Dan zou je toch haast denken dat het daar aan ligt of niet? ze komen nl allemaal uit een nieuwe zak van maar liefst 100 stuks... :-\
Ja er zit hele grote kans in dat er wat fout is met die rommel!
Ik zou de zak terug brengen en me geld terug vragen,neem de rekening van de DA mee om te laten zien dat ze er allemaal ziek van waren.
Niks omruilen voor andere zak, en nooit  GEEN andere gerookte oren meer kopen!! ;)
Door Femke
#1034874
meestal zijn die oren niet alleen gerookt, maar spuiten ze er ook nog lekker wat chemicaliën overheen om te voorkomen dat ze gaan schimmelen. Dat zijn vaak niet de lekkerste middeltjes  :-X
Dikke kans dat je honden daarop gereageerd hebben.
Door Janne
#1035141
Nou ja ik heb hem gesproken en kan die zak gewoon terug brengen krijg ik mijn geld terug....had verder nog nooit klachten er over gehad.

Ik hoop dan maar dat het dat is hihi....dat is een stukje onmacht met zoiets van waar is het van....gr Rianne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door