Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#103387
EET slecht.Hij is gewend om de gehele dag door te kunnen eten bij de fokker.Dus overal staat eten (brokken) in bakken. Bij mij niet anders zijn ze in no time moddervet,want die eten alles wat ze voorgezet krijgen in 1 keer op.Nu heb ik hem in een bench gezet maar dan eet hij 2 hapjes en kijkt er niet meer naar om.Hij staat er zelfs in te dansen............Met de anderen gaat ook niet want dan moet ik ze allemaal bij hem weg houden.Hoe zal ik dat nou eens oplossen ?? ::) ::)
Door Truus
#103408
;D Ja waarschijnlijk een hele moeilijke vraag ;)

Ik zou je pup op vaste tijden eten geven en geen intresse meer, weg halen.

Hier komen mijn honden NIET aan elkaars bakken. Ze weten het donders goed en proberen het niet eens want anders..........

Hoe gaat dat dan met jouw honden?
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#103414
Bij mij weten ze dat ook dat ik dat niet goed vind maar er zijn er 2 die heel graag zoveel als mogelijk willen hebben en dan proberen ze bij de DH uit zijn bak te jatten.Hij is een echte goedsul dus sta ik paraat om zijn eten te verdedigen.Ook loopt hier nog een pup die een nieuw baasje moet krijgen en dat is helemaal een hol vat.Die doet echt alles om aan eten te komen.Hij is niet te verzadigen.Momenteel hoor ik hier een concert.De 1 wil in de bench om het van de ander op te eten.En die in de bench zit blaft weer terug.Het is goed dat ik voorlopig geen buren heb. ::) ::)
Door Lizzy
#103470
Ik sluit me bij Truus aan. Niet eten? Pech gehad. Weghalen en de volgende maaltijd weer aanbieden. Ik durf te wedden dat het dan zo over is met dat gemiemel.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#103473
[quote="Lizzy"]
Ik sluit me bij Truus aan. Niet eten? Pech gehad. Weghalen en de volgende maaltijd weer aanbieden. Ik durf te wedden dat het dan zo over is met dat gemiemel.
[/quote]



t'Is te proberen maar een pup is zo gauw mager vind ik. Morgen ochtend probeer ik het.Dan zet ik hem in de bench en kan in elk geval die andere veelvraat er niet bij.Geen zin weg bakje. ::)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#103476
Hij is natuurlijk helemaal niet gewend om een bakje achter elkaar op te eten dus ben ik dan al gauw bang dat hij echt te weinig binnen krijgt.Waarschijnlijk ten onrechte maar ja.......de bezorgde (pleeg)moeder. ::) ::)
Door Lizzy
#103477
Ik begrijp het wel hoor, dat je je bezorgt maakt... Maar een pup leert snel! Als hij dus eenmaal door heeft dat hij zijn eten op moet eten; anders is het pleitos: dan gaat zal hij het snel op gaan eten! Ik weet het zeker! Kwestie van 1 a 2 dagen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 30 mei 2004, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#103479
Het is jammer dat de fokker overal en altijd brokken had staan, is snap dat niet, is voor de fokker lekker makkelijk
maar jouw pup moet nu leren op bepaalde tijdstippen te eten.
Even volhouden en de pup kan wel wat hebben hoor.
Je zult eens zien dat na een paar dagen de bak lekker schoon is.
Succes!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#103634
Ik had gisteravond computer verbod >:( ;), vandaar dat ik je vraag nu pas lees. Maar ik zou je pup een halfuurtje de tijd geven en dan z'n voer weghalen. Ik denk dat ie dan vandaag al snel 'zn voer op zal eten.
Maar moeilijk is dat bij een pup, je bent natuurlijk bang dat ie tekorten oploopt. Toch zou ik proberen om je daar niet al te druk over te maken. Kijk het een paar dagen aan. Ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#103640
Vanochtend ook weer 2 a 3 hapjes en dan stopt hij weer. Na veel aanmoedigen neemt hij dan nog een klein hapje en houdt het voor gezien.Ik zag ook dat er behoorlijk veel granen in de plakken Duck zaten.Maar ja, als hij nou maar leert zijn bakje leeg te eten. ::)
Door ine
#103643
[quote="Unique"]
Vanochtend ook weer 2 a 3 hapjes en dan stopt hij weer. Na veel aanmoedigen neemt hij dan nog een klein hapje en houdt het voor gezien.Ik zag ook dat er behoorlijk veel granen in de plakken Duck zaten.Maar ja, als hij nou maar leert zijn bakje leeg te eten. ::)
[/quote]
Dit laatste berichtje zorgt ervoor, dat ik ook even reageer! ;)
Eten hoort gewoon bij de normale dingen, dus besteedt er zo weinig mogelijk aandacht aan!
Neerzetten, na 10 min. oppakken en wegzetten. Dat doe je met iedere voeding.
Niet erbij gaan staan en van allerlei gekke dingen verzinnen om hem aan het eten te krijgen! Op deze manier krijgt hij wel aandacht, maar je conditioneert ook het eetgedrag verkeerd!
Sterkte en echt even doorzetten hoor!!
Het is een reu tussen allemaal teven, over een poosje krijgt hij met loopse teven te maken. Als hij nu al moeilijk doet met eten, wordt dat straks nog veel erger!
Door ~anna~
#103646
Gefeliciteerd met je nieuwe pup :D
En hoe minder jij je druk maakt om zijn eetgedrag hoe beter.Voor je het weet doet hij de andere honden na.
Ik voer ook Duck en het fijne is dat ik nu kan zien wat er allemaal in zit
Het vlees de pens stukjes gemalen bot,organen en de graanvlokken en maislichaampjes kan ik nog tellen.
Hievoor kregen ze een ander kvv merk maar ze vinden dit veel lekkerder en de ontlasting is ook minder.

Heb je een Kong dan kan je ook daar in stoppen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door