Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Borca
#1034719
Borca onze Berner Sennen, heeft allemaal korstjes op zijn rug en borst en ontzettend veel jeuk. Op de plaats van de korstjes kun je zo de haren eruitrekken. Al heel veel bij de DA geweest en momenteel staat hij op 5mg prednison per dag, en Royal Canin Sentive Controll. Ook moeten wij hem wekelijks wassen met een allergenen shampoo. Het kost allemaal ontzetten veel en we hebben geen resultaat. Ja door de prednison heeft hij iets minder jeuk, maar de vachtproblemen blijven. Nu heb ik al wat informatie gekregen over een Holistische DA. Weet iemand of er een in de buurt zit van Bergen op Zoom. En wat dit gaat kosten. Ik heb veel voor mn hond over maar ook mijn portemonee raakt leeg. Alvast bedankt.
Door nikèdog2000
#1034728
als je om te beginnen nou eens de brokken de deur uit doet
en vers vlees gaat geven
dit is een versvlees forum
lees is in de bibliotheek
daar staat van alles in
je kunt ook met visolie geven beginnen
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1034849
kiki van mij had ook allemaal pukkels en veel jeuk..
ze stonk enorm en was vies plakkerig..
ook uit haar bek stonk ze verschrikkelijk..
toen ik begon met het geven van kvv (de energique) ging dat al een stuk beter..
nu krijgt ze sinds 3 maanden barf.. en de enige keer dat ze dus echt weer pukkels kreeg was toen ze allergisch bleek voor aardbeien..
maar ze stinkt niet meer nu ze ontgift is..
ook niet uit haar smoeltje..
ze verhaard lang niet meer zo erg..
en ze is lekker zacht en glimmend..  ;D
erg knuffelbaar dus.. precies zoals de bedoeling was.. ;)
Door belgje
#1037471
oei oei oei
weer een DA die er gemakkelijk vanaf wil en dus prednison geeft.
onze éérste DA heeft Caro 4 jaar lang prednison gegeven en da's niet gezond hoor.
zijn nu bij een homeopatische DA en geen prednison meer en gezocht naar de oorzaak.
is er al bloed genomen zonder de prednison in het bloed?
het beste is een gewoon en allergie bloedonderzoek(elk 100euro)
wij hebben in de tijd een allergieonderzoek laten doen toen ze prednison nam en daar kwam niets speciaals uit
maar onlangs was ze volledig pred vrij en opnieuw onderzoek en blijkt dat Caro heel heftig allergisch is voor grassen kruid en stof
Door Borca
#1040638
Hoi Belgje,

Onze DA vraagt 250 euro voor een bloedonderzoek!!!!
Ben gisteren begonnen met KVV en prednison ik durf nu even niet te stoppen met Prednison. Ik kijk even aan hoe het na de vakantie van volgende week gaat. Is het nog hetzelfde dan beloof ik aan iedereen op dit forum dat ik een bloedonderzoek ga doen. En ook verschillende DA ga bellen voor de kosten. Vind 250 euro wel erg veel.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1043996
:o

das veel geld.
bij welke dokter ben je geweest? dierenkliniek de zoom?
toen ik daar laatst met poet was, werden er voor mijn gevoel normale prijzen gehanteerd (dus wat ik ook ongeveer in amsterdam zou betalen).
versvoeren staan ze daar niet negatief over, maar ze komen je er niet bij helpen. maar daar is gelukkig barfplaats voor.
Door Borca
#1062738
Hoi allemaal,

Nadat wij teruggekomen zijn van vakantie. Zijn de huidproblemen in alle hevigheid teruggekomen. Ben bij de DA geweest in Roosendaal zijn eerste reactie was hooikoorts. Maar omdat dit niet op de juiste manier is behandeld heeft Borca een baterieele infectie en een gistallergie gekregen. Dit bleek uit de 2 biopts die hij heeft genomen. Dus weer prednison en Ceveral (antibiotica) om te beginnen. Omdat het genezingsproces wel ruim een jaar kon gaan duren (inclusief een histamineonderzoek en het zelf moeten gaan spuiten etc. etc.) heb ik contact opgenomen met Judith Adriaansens zij is vorige week 2 uur geweest en komt morgen met een plan. Judith gaf aan dat zij het erger had verwacht dan het in werkelijkheid is. En dat zij er niet aan twijfelt dat Borca zal genezen ;D Vond het ook erg leuk om te zien hoe Borca reageerde op de verschillende olietjes die ze bij had. Alleen jammer dat de verzekering Homeophatie niet vergoed omdat ik niet aanvullend verzekerd ben. Als Judith mij de zekerheid geeft dat Borca zal genezen heb ik het er graag voor over. Groetjes Diana
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1062771
Borca schreef: Hoi allemaal,

Nadat wij teruggekomen zijn van vakantie. Zijn de huidproblemen in alle hevigheid teruggekomen. Ben bij de DA geweest in Roosendaal zijn eerste reactie was hooikoorts. Maar omdat dit niet op de juiste manier is behandeld heeft Borca een baterieele infectie en een gistallergie gekregen. Dit bleek uit de 2 biopts die hij heeft genomen. Dus weer prednison en Ceveral (antibiotica) om te beginnen. Omdat het genezingsproces wel ruim een jaar kon gaan duren (inclusief een histamineonderzoek en het zelf moeten gaan spuiten etc. etc.) heb ik contact opgenomen met Judith Adriaansens zij is vorige week 2 uur geweest en komt morgen met een plan. Judith gaf aan dat zij het erger had verwacht dan het in werkelijkheid is. En dat zij er niet aan twijfelt dat Borca zal genezen ;D Vond het ook erg leuk om te zien hoe Borca reageerde op de verschillende olietjes die ze bij had. Alleen jammer dat de verzekering Homeophatie niet vergoed omdat ik niet aanvullend verzekerd ben. Als Judith mij de zekerheid geeft dat Borca zal genezen heb ik het er graag voor over . Groetjes Diana

"Grappig" dat de homeophaat genezing moet garanderen, maar dat daar bij de reguliere arts met geen woord over gerept wordt. En voor hoelang wil je die garantie dan hebben?
Door Borca
#1063276
Omdat ik al uit verschillende opmerkingen van andere Barfers heb op kunnen maken, dat ondanks jarenlange medicijnen en vele kosten van de DA de symptomen meestal terug komen. Judith is bij me geweest en we gaan het bij de bron aanpakken, zij heeft een plan opgestelt en is uitgegaan van zijn medisch verleden dus van pup af aan. En zijn gedrag. Die huidproblemen zijn een oorzaak van zijn medisch verleden. En die hooikoorts is daar ook nog eens bijgekomen, omdat zijn lijfje gewoon helemaal van slag is. We gaan hem nu eerst schoonmaken en de Prednison vervangen door een natuurlijk middel. Rigus en Trias. En hij heeft ook nog Bach druppeltjes gekregen om zich innerlijk weer wat beter te gaan voelen. Deze zijn speciaal afgestemd op Borca d.m.v. een test die hij vorige week heeft gedaan. Judith komt bij mij zeer eerlijk over en is ook erg duidelijk over eventuele kosten. Bij de DA hebben ze mij niet verteld of Borca helemaal zou genezen. Maar waarschijnlijk voor de rest van zijn leven aan de Prednison kon zitten. Ook zouden er verschillende onderzoeken en zo'n acht tal medicijnen uitgeprobeerd worden. En al met al kon hier een jaar overheen gaan. Eer dat ze precies zouden weten wat het exacte probleem was. Ook wilde hij weer gaan proberen met Brokken al vers niet het gewenste resultaat zou opleveren (niet dus l..koek). Dus heb ik met Judith van te voren duidelijke afspraken gemaakt zodat zij wist waar ze aan toe zou zijn en ik ook. Vandaar de garantie op de rest van zijn leven.
Door Eliasnarda
#1063354
Onze berner had ook jeuk en dunne plekken bleek inderdaad ook een pollen allergie te zijn.
Tegen vlooien behandel ik hem het gehele jaar door,want 1 prik van een vlo zorgt weken voor jeuk bij hem.

Succes mijn fokster is ook in contact geweest met Judith en onze honden vaarde er wel bij.
Laatst gewijzigd door Eliasnarda op do 16 okt 2008, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#1063365
De problemen die jij noemt komen mij heel bekend voor.
Ik ben niet bij Judith geweest, wel bij een homeopatisch DA, maar heb geen garantie gekregen.
Wel sprak de DA uit, dat hij erop vertrouwde dat het weer goed ging komen met mn honden, en daar heeft hij gelijk in gekregen.
Ik heb hier heel andere honden dan 6 maanden geleden :D, en wat de kosten aangaat is het mij allemaal reuze meegevallen.
Zou ik eerder naar Wim de Leeuw zijn gegaan, en eerder zijn gaan versvoeren, dan had ik geld over waar ik lekker 10 dagen voor op vacantie kon gaan , zeker weten :-\
Maar ach, ik zie het als leergeld, en ben blij dat mn honden het goed doen :D :Dz
Achteraf he?.....
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1063368
voor een pollenallergie zijn verschillende homeopatische middelen die goed zullen werken,
een bacterieele infectie komt ook weer goed.
Raar, ik ben ook niet aanvullend verzekerd maar mijn verzekering dekt wel de homeopatische kosten voor 80%.
Vindt het raar dat ze je een 'genezing' beloofd.
En hou er rekening mee dat je niet gelijk het 'lek' boven heb he, je DA heeft gezegd dat het een jaar kan duren maar dat kan eventueel met homeopathie ed. ook zo zijn hoor.
Het is altijd even zoeken naar het juiste middel en grote kans dat je verschillende middelen moet proberen.
En daar komt ook bij dat je sommige middelen ook zijn leven lang kan blijven geven, oke minder schadelijk dan de prednison natuurlijk!
Garantie op de rest van zijn leven, nou nou...
Door Michelle Vrolijk
#1065982
vanaalst schreef: voor een pollenallergie zijn verschillende homeopatische middelen die goed zullen werken,
een bacterieele infectie komt ook weer goed.
Raar, ik ben ook niet aanvullend verzekerd maar mijn verzekering dekt wel de homeopatische kosten voor 80%.
Vindt het raar dat ze je een 'genezing' beloofd.
Hoi, waar ben jij verzekerd ? Ik heb Proteq en die dekt hom. kosten alleen als je voor een aanvullende verz. kiest
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door