Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1034346
kun je dan als noodmaatregel die gemalen eierschillen geven ??  ik heb ze tot poeder gemalen en daarna vermengd met gemalen ongebrande zaden, om het wat makkelijker te kunnen portioneren.

Ik krijg als het goed is vrijdag weer kwartelkarkasjes en kippennekken binnen, nu heb ik alleen nog maar spiervlees, lamshart, pens en lever inde vriezer liggen. Kan het geen kwaad als ik een weekje eierschalen geef i.p.v. echt bot ??
#1034359
bij  mij was herby ook een paar dagen te laat..
ik heb toen ook gewoon kippenpootjes gehaald bij de supermarkt..
en 1 dag gewoon niks gegeven..
misschien kun je bij de visboer vragen om visafval?
hier kreeg ik gister 10 kabeljauwkoppen mee voor niks..  :-X
#1034364
ja, kipdrumsticks haal ik zeker wel eens bij de supermarkt, 1 drumstick is practish een hele maaltijd  ::) ::) een kippenpoot weegt denk ik wel 300 gram, dan zou ik hem door midden moeten hakken. Is ook nog mogelijk  ::)


Ik had de eierschillen al een tijd geleden gemalen met de zaden, maar ze eigenlijk nooit gebruikt. Nu dacht ik er pas aan toen ik ontdekte dat ik geen bot meer had  :-X :-[

Vis lusten mijn hondjes niet zo graag, koppen al helemaal niet  :-X :-X  Zalmmix of stukjes zalmfilet gaat er wel in  :(
#1034367
Nynke F schreef: ja, kipdrumsticks haal ik zeker wel eens bij de supermarkt, 1 drumstick is practish een hele maaltijd  ::) ::) een kippenpoot weegt denk ik wel 300 gram, dan zou ik hem door midden moeten hakken. Is ook nog mogelijk  ::)


Ik had de eierschillen al een tijd geleden gemalen met de zaden, maar ze eigenlijk nooit gebruikt. Nu dacht ik er pas aan toen ik ontdekte dat ik geen bot meer had  :-X :-[

Vis lusten mijn hondjes niet zo graag, koppen al helemaal niet  :-X :-X  Zalmmix of stukjes zalmfilet gaat er wel in  :(
Is ook zonder graat dus schiet niet op.... of niets doen of een kipkluiffie halen en halveren  ;)
#1034370
Ik zou dus wel de gemalen eierenschaal bij botloos vlees doen,
wanneer ik dat niet doet dan is de poep gegarandeerd aan de losse kant.
Ik zou de eierenschalen de volgende keer ook niet met de zaadjes/pitjes mengen.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg823675
Powdered eggshells can be used as a calcium source when using boneless meats. 
A good rule of thumb is to use  1/2 tsp.(1 tsp = 4.76gram) of ground eggshells per 1 pound of meat. (450 gram)  This amount of eggshells is equivalent to 2250 mg of calcium carbonate, or 900 mg of elemental calcium.  As long as at least 40% of the diet is raw meaty bones it is not necessary to add calcium in any form.
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 24 aug 2008, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dorinekok
#1034397
wat ben je ook eigenwijs he! Ik had nog zo gevraagd of je wat van me hebbuh wilde...hahahaha
Hoewel voor zo'n korte periode die eierschaal niet nodig is kan het zeker geen kwaad het wel te doen. Ik zou het doen. Vooral omdat je het toch al klaar hebt staan. Waarom zou je nog extra geld aan de supermarkt geven als het eigenlijk niet nodig is?
don't worry!
#1034424
ik haal in nood ook kipvleugels. die zijn niet zo groot, per stuk te koop (ik heb er een keer 1 bij een lokale vleesturk gekocht  ;D ) en makkelijk in 2 te hakken. 1 halve is voor sien vleesbotonderdeel voor 1 maaltijd.
ot krijgt in nood een stukje smuldier kip. of een muis, das nog lekkerder.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door