Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rosita
#100988
Sinds van morgen is mijn Dante aan het niezen. Eerst viel het niet echt op, maar in de loop van de ochtend was hij redelijk vaak aan het niezen (waarschijnlijk had hij het gisteren ook al heel licht). Zijn eetlust is voor zo ver ik kan zien gewoon goed (vanmorgen zelfs 2x gegeten), en hij heeft vanmiddag nog met zijn papieren propjes gespeeld (ik gooi, hij gaat er achter aan, maar brengt ze helaas niet terug ;D). Wel moet ik zeggen dat hij niet helemaal 100% is, maar ook dus niet echt ziek. Zijn ogen zijn niet ontstoken of vies (op een slaapkorreltje na). Ook heeft hij geen snotneus. Buiten het niezen om en het feit dat hij een tikje slomer is dan normaal is er niet veel aan hem te zien. Kan hij gewoon wat verkouden zijn, of is het beginnende niesziekte ???. Kan het dan nog erger worden ???. Hij heeft het natuurlijk aan zijn nieren, dus ik maak me altijd snel zorgen.

Groetjes Rosita
Door ~Joke~
#100989
Ik wacht het eigenlijk nooit af maar ga naar de da. Ik vind het altijd moeilijk om zelf te beoordelen. Smokey en Bandit niesten wel allenmaal snot in het rond, toen ze niesziekte hadden, het zat overal :( Waar ik bij Smokey ben achtergekomen is ,en wat ook een mogelijkheid kan zijn, dat hij erg niest van de meeste kattenbakkorrels [stuiven]. De laatste keer zaten de voorhoofdholtes daardoor ook vol. Biologische kleikorrels ging beter en nu ik het kattengemak heb niest hij bijna nooit meer.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op ma 24 mei 2004, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#101023
Ik zou het even aan kijken en als het blijft of erger wordt toch even naar je DA gaan,zeker daar hij al niet helemaal gezond is,dan kun je zelfs bij een verkoudheid maar beter bij zijn voor het erger wordt
Door Rosita
#101262
Dante heeft vanmorgen nog lekker gegeten en ik heb hem 3x zien drinken (ook plast hij zijn normale hoeveelheid). Heb wel de DA gebeld en hij zei dat ik het even moet aankijken, hij wou niet gelijk allerlei medicijnen op hem los laten. Ik moet hem goed in de gaten houden en hij moet goed door zijn neus blijven ademen. Dante is sinds vanmorgen wel minder aan het niezen, maar is iets moeier dan gisteren (slaapt ook meer en heeft het snel koud, ik heb hem daarom onder een dekentje gelegd waar hij nu samen met Nero lekker warm aan het slapen is). Zijn ogen zijn niet met uitvloeiingen (op een korreltje slaap na zijn ze schoon), zijn neus heeft wel lichtelijk wat waterige/heldere snot, maar vooral vlak na het niezen. Gezien het meestal om een virus gaat is antibiotica alleen nuttig wanneer er secundaire infecties optreden (iets dat ik dus nauwlettend in de gaten hou). Vandaag ben ik van plan om hem alleen bibi te geven. Dit eet hij meestal gelijk op en het lijkt alsof er ook iets meer vocht in zit dan de CB. Vanmiddag haal ik nog wat zakjes elektrolyten oplossing gezien hij dat toch altijd wel graag drinkt. Hoop dat vandaag de ergste dag is en dat het morgen iets beter met hem gaat. Zo niet ben ik toch geneigd om even naar de DA te gaan, al is het alleen maar voor een onderhuids infuus tegen het uitdrogen. Niet dat hij is uitgedroogd, maar ik ben morgen middag en avond weg en weet dan ten minste zeker dat meneer genoeg vocht binnen krijgt. Mijn andere twee katten hebben gelukkig nergens last van en ik hoop dat het zo blijft. Dante heeft het aan zijn nieren en daardoor is hij waarschijnlijk toch sneller ziek. Hoop niet dat dit chronisch wordt.

Groetjes Rosita
Gebruikersavatar
Door sylvia
#101287
Ik duim dat het geoon overgaat,een beetje verkouden moet kunnen zonder medicijnen.
Geef hem een dikke knuffel van mij,tis toch een beetje mijn favoriet die Dante van jou :-*
Door Rosita
#103062
Sinds gisteren is Dante gelukkig weer wat aan het opknappen :D. Wel nog aan het niezen, verkouden en wat moe, maar hij is weer aanwezig ;D. Vooral dinsdag, woensdag en donderdag was hij de hele dag aan het slapen. Ik heb hem geregeld wakker gemaakt om hem wat te laten drinken en te eten. Ook had hij het erg koud en lag s' nachts lekker warm onder mijn dekbed. Gisteren stond ik wel even in dubio om naar de DA te gaan. Wel was hij dus minder aan het niezen en iets minder moe, maar zo vlak voor het weekend wou ik eigenlijk geen risico lopen. Het is dat hij rond 6 uur 's avonds voor het eerst weer aan het mauwen was (klonk erg schor) en zo liet weten dat hij weer aanwezig was ;D, waardoor ik besloten had toch nog even te wachten. Vandaag wou hij alweer naar buiten (kon natuurlijk nog niet) en heeft weer lekker met me gepraat (daar zijn oosterse katten erg goed in). Hopelijk ligt voor Dante het ergste achter hem en kan hij snel weer naar buiten (als het mooi weer blijft, wat ik betwijfel). Helaas heeft Nero ook een staartje van Dante’s niesziekte over gehouden, hij is zijn stem namelijk kwijt :(. Vandaag ook Nero een of twee keer horen niezen, dus ik hoop niet dat het nu pas bij hem begint. Heb zelf de hele week met hoofdpijn gelopen, waarschijnlijk stress, ben namelijk nogal snel overbezorgd ;). Laatst zat ik nog aan een vierde kat te denken, daar ben ik nu wel van genezen. Denk dat het eerder een hond wordt (een galgo of SWH), vooral nu Ammy (onze DH) wel erg snel achteruit gaat. Wanneer hij helemaal nat (en zwaar) is van het zwemmen kan je heel goed zien dat zijn spierkracht af is genomen (hij zakt ook regelmatig door zijn achterhand :'(). Wel heb ik vooral deze week gemerkt dat het niet uitmaakt hoeveel zorg ze nodig hebben, ik kan niet zonder mijn viervoeters :).

Groetjes Rosita
Gebruikersavatar
Door sylvia
#103163
Gelukkig dat Dante weer aan het opknappen is .
En ik zou inderdaad ook er niet aan moeten denken één van mijn viervoeters te moeten missen,het zijn toch zeer geliefde gezinsleden.
Door Rosita
#103434
Nou net terug van de DA met Nero. Ik weet dat ik het met hem even wou aankijken, maar hij had gisteren ook een opgezette buik en vandaag was het niks minder. Ook zijn stem was afwezig en hij had waarschijnlijk al twee dagen niet gepoept. Hij heeft een keelontsteking waar hij nu antibiotica voor heeft. Ook heeft hij gasvorming en nog ontlasting in zijn buik (wel kon de DA het mooi draaien en zit het niet vast) waar hij een laxeer drankje voor heeft. Hopelijk voelt Nero zich morgen een stuk beter.

Groetjes Rosita
Gebruikersavatar
Door sylvia
#103514
zou het virus at rondwaard ook besmettelijk zijn voor katten :o ik heb zelf net een keelonsteking achter de rug en ik ken nu al verschillende mensen die het ook hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door