Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1033817
Ik voer twee keer per dag. Eerst de helft 's morgens en de helft begin van de avond.
Judy (kooikerhondje 11 jaar) is 's morgens heel blij en actief als ik beneden kom. Ik laat ze altijd meteen uit en daarna krijgt ze haar eten. En dat weigert ze aanvankelijk. Uiteindelijk (omdat er kapers op de kust zijn) eet ze het met lange tanden op. Ze oogt dan ook sloom en misselijk.
Een uurtje later is ze weer helemaal het vrouwtje.
Nu ben ik al begonnen 's avonds later en meer te gaan geven.
Is dit ochtendmisselijkheid?
De rest van de dag is ze levendig en vrolijk.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1033837
202 Spots schreef: Wat doet ze als ze smorgens helemaal niks te eten krijgt?
Dat heb ik nog niet geprobeerd. :-\
Maar ik heb het idee dat als ze eenmaal iets gegeten heeft juist weer opknapt. Ik geef nu 's morgen 1/4 van hun dagrantsoen.
Door 202Spots
#1033916
daarna krijgt ze haar eten. En dat weigert ze aanvankelijk. Uiteindelijk (omdat er kapers op de kust zijn) eet ze het met lange tanden op. Ze oogt dan ook sloom en misselijk.


Ohhh,ik had begrepen dat ze eigenlijk geen trek heeft, maar dan eet ze toch maar wat, en dan is ze sloom en misselijk...

Geef haar anders s'morgens 'n uurtje later eten,en kijk of ze dan wel lekker trek heeft?
Of helemaal geen eten s'morgens,maar de hele maaltijd later in de middag of s'avonds.
Door siënna
#1033921
Saartje heeft precies dezelfde klachten, ik geef haar nu voor de nacht iets te eten en 'smorgens een paar stukjes kaas, de misselijkheid zakt en je ziet haar weer opknappen, daarna eet ze gewoon haar ontbijt.
Ze hebben volgens mij gewoon last van maagzuur want als ik dan niets geef gaan haar darmen rommelen en ze gaat gras eten, wordt onrustig en krijgt waterdunne diarrhee.
Siënna heeft er ook weleens last van en het enige wat bij allebei helpt is wat kaas in hele kleine stukjes aanbieden.
Hoop dat het bij Judy ook helpt, succes.
Groeten saskia.
Door Lizzy
#1033924
Ik zou hetzelfde doen als Dory beschrijft en de ochtend maaltijd laten vervallen. Dat werkt vaak zeer heilzaam, zeker in dit soort gevallen! Om de overgang soepel te laten verlopen, geef je haar 's morgens een bakje rauwe geitenmelk of yoghurt met een lepeltje rauwe honing (als je geen rauwe honing kunt krijgen, geef dan geen honing. Verhitte honing is waardeloos, dus dan alleen geitenmelk). Ik vind zelf rauwe geitenmelk voor dit doeleinde perfect, nog beter dan yoghurt. Veelal krijgen ze dat ook makkelijk en lekker naar binnen. En dan voortaan nog maar 1 maaltijd geven, ergens in de middag/begin avond. En het liefst ook niet op een vast tijdstip. Dus liefst de ene dag om 14 uur en de andere dag om 16 uur en de dag erop om 19 uur. Dan wennen ze ook niet aan vaste tijdstippen van eten, hetgeen meer problemen dan gemak geeft bij de hond.

Mijn hond Pinkel leed enorm aan ochtendmisselijkheid. Sinds ze 1 keer per dag eten krijgt, is dit helemaal over.
Door sam123
#1034019
hoi,
ziggy heeft ook last van maagzuur, van alles geprobeerd
nu heeft hij  tabbeltjes van de da.
ziggy was ook vaak misselijk en dan spuugde hij wit schuim
ook heeft hij maag en darmonsteking gehad.
(ziggy is verwaarloosd) .
als zijn darmpjes dan niet meer rommelen gaat hij weer eten.
groetjes sylvia
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1034115
Bedankt voor alle tips. ;)
Vanmorgen heb ik haar eten gegeven voor we gingen lopen en niks aan het handje. ???
Maar ik houd jullie adviezen allemaal achter de hand en ga zeker onvoorspelbaar voeren.
Door Happy Tail
#1034196
roksefloks schreef: Bedankt voor alle tips. ;)
Vanmorgen heb ik haar eten gegeven voor we gingen lopen en niks aan het handje. ???
Maar ik houd jullie adviezen allemaal achter de hand en ga zeker onvoorspelbaar voeren.
dan heb je dus idd kans dat ze gaat anticiperen op het feit dat ze altijd na de wandeling eten krijgt. Der maag gaat al maagsappen ed aanmaken en dat valt dan niet goed. Dus nu had ze helemaal nog geen eten verwacht. Zeker bij honden die zo reageren voor het eten en op een vast tijdstip krijgen kun je dus makkelijk aanpassen lijkt me.
Door siënna
#1047347
Ben pas op de hondenshow in Ahoy geweest en heb daar met Petra Driessen gesproken, ze is orthomoleculair.... en houdt zich bezig met rauw voeren ed.
Ik heb haar het "misselijk en braakprobleem"voorgelegd. Zij adviseerde om een snufje zeezout door de maaltijden te doen omdat honden op vers voer vaak een tekort aan zout ontwikkelen, ik ben dit gaan doen en na ongeveer een week waren de problemen bij Saartje over. Ook moest ik omega 3 gaan geven omdat ik veel te mager voerde, bij mij kregen ze totaal geen vet ivm overgewicht maar ze schijnen toch hun vetten nodig te hebben en daar niet dik van te worden.
Misschien heb je er iets aan voor Judy.
Saskia.
Door Lizzy
#1047839
vanaalst schreef: zeezout??
volgens mij is toch zout in wat voor vorm dan ook niet goed?
En ja, vetten hebben ze wel nodig zelfs als ze aan de 'lijn' zijn.
Iemand die normaal BARF voert: geeft zijn/haar honden voldoende zout. Zout zit namelijk in hart. En in tong. Maar ook in zeevis. En ook in zeegroenten. En in zeewier. En in wortelen. En in bietjes.
Door Lizzy
#1047844
vanaalst schreef: ja, dat weet ik maar ik doelde op extra zout toevoegen aan een maaltijd.
natuurlijk zout in de voeding is toch anders als zouten toevoegen?
Ja. Maar het was even om uit te leggen dat een verse/rauwe voeding ruim voldoende zout bevat. En dus is een tekort aan zout gewoon echt niet aannemelijk... Zelfs in drinkwater zit natrium. Ik zie dan ook geen enkele reden om bij een gezonde hond extra zout toe te voegen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door