Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#10326
Erg herkenbaar beide stukjes....... met name het tweede artikel.

Het brengt me gelijk weer terug in de tijd toen wij zo druk zijn geweest om Bas er weer bovenop te helpen.

Ik ben zooooooo blij dat in het geval van Bas het vers voer wonderen verricht  ;D Ik weet dat demodex in zijn geval waarschijnlijk nooit echt weg zal zijn maar het feit dat hij geen gif meer krijgt maakt in ieder geval zijn levensverwachting een stuk beter en Bas zelf is nu gewoon een fijne, levendige jonge hond en die hoop had ik toen bijna opgegeven.
Door qyan
#10327
haha, wat denk je lizzy, plaats het ook maar meteen hier ;D
Door sylvia
#10328
Lizzy is dit niet wat voor de bieb?
Door lobbes
#10329
Dat zou heel erg fijn zijn
Alvast bedankt  :-*
Ellen
Sorry, het is natuurlijk in 't Engels. Mocht ik een keer tijd teveel hebben, dan zal ik het proberen te vertalen.
Groetjes, Lizzy
Door qyan
#10331
nee, erfelijk en niet de demodex zelf, maar de afweer ertegen.
iedere hond heeft demodex mijten bij zich, alleen bij een goed functionerend imuunsysteem en afweer ertegen zal een hond er geen last van hebben.
meestal zit het dus in de lijn en wordt de slechte of geen afweer tegen de mijt vererft!
Door sylvia
#10332
Is demodex ook besmettelijk?
voor honden niet(lees reactie Qyan) maar bij katten dus wel,daar is het zeer besmettelijk en zeer moeilijk uit huis te krijgen.
Door jeanne
#10333
voor honden niet(lees reactie Qyan) maar bij katten dus wel,daar is het zeer besmettelijk en zeer moeilijk uit huis te krijgen.
Oh, dat wist ik niet!
Is dit hetzelfde soort demodex als bij honden? Ik bedoel, kan de demodex van een hond overgaan naar een kat en/of andersom? ???
Door sylvia
#10334
Oh, dat wist ik niet!
Is dit hetzelfde soort demodex als bij honden? Ik bedoel, kan de demodex van een hond overgaan naar een kat en/of andersom? ???
Nee dat kan niet,de demodex bij honden is iets wat normaal bij de hond hoort,alleen de hond zijn imuunsysteem is niet goed.Demodex bij katten is een mijt die niet op de kat hoort net als vlooien of andere mijten.Katten demodex is erg hardnekkig,je moet de kat en je huis behandelen,ligt er  1 haar met een demodexmijt eraan achter de wandkast,en je haalt die kast na een jaar weg.......komt de haar met mijt bij je kat....bingo gaat het gebeuren weer van voor af aan.
Wij hebben die demodex vroeger thuis wel eens gehad....met 25 perzen in huis  :-X :-X :-X dan ben je niet vrolijk en bezorgd het woord demodex al een lichte hartstilstand.
Door qyan
#10335
demodex met 25 perzen in huis :-X
zou ik ook een hartstilstand van krijgen zeg.
wist niet dat het bij katten zo verschrikkelijk was zeg :-X
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#10336
gelukkig gaat het niet over van hond op kat want ik heb hier naast Bas (onze demo-hond) nog 2 katten rondsjouwen...... dan zou het "feest"  echt compleet zijn geweest....
Door sylvia
#10337
gelukkig gaat het niet over van hond op kat want ik heb hier naast Bas (onze demo-hond) nog 2 katten rondsjouwen...... dan zou het "feest"  echt compleet zijn geweest....
ja daar moet je niet aan denken zeg  :-/gelukkig dat dat niet zo werkt dan   :D
Door Jolly
#10338
oke nou moet ik het toch weten, ik heb mijn hele moduulboeken( Mas-schoolmap) over de hond doorgespit, maar kan het totaal niet vinden.
Het zal wel een beetje dom   :-[ zijn,
maar wat is Demodex nou precies ???
Door sylvia
#10339
oke nou moet ik het toch weten, ik heb mijn hele moduulboeken( Mas-schoolmap) over de hond doorgespit, maar kan het totaal niet vinden.
Het zal wel een beetje dom   :-[ zijn,
maar wat is Demodex nou precies ???
demodex is een mijt
Door Jolly
#10340
oke dan en die heeft elke hond als pup, bij zich maar alleen als de hond een zwake weerstand heeft komt dat tot uiting?

oke en hoe komt dat dan tot uiting? rode plekken, jeuk stinken dat soort dingen?

ik doe  :-[  :-[  :-[
Laatst gewijzigd door Jolly op ma 01 sep 2003, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door