Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Desta
#1033011
Tja... ik ben inmiddels begonnen (iets eerder dan 1 september) met BARF... het bevalt tot nu toe uitstekend. Ik moet wel wennen aan het kleine beetje ontlasting ;) maar da's positief hoor!

Maar nu vraag ik me af... wat gebruiken jullie als beloning voor als je gaat trainen?
Door pallas
#1033033
Ik maak alles zelf
dit gaat er zoal in de droger:
eendehartjes, (favo :))
konijnelevertjes
fazantfilet
rundvlees.
Door roefus
#1033036
Ik heb lange tijd vanalles gedroogd...maar heb er intussen een moord-hekel aan.  :P :P :P

Dusss...ergens in een opwelling ga ik nog wel eens kilo's vlees, levertjes enzovoorts drogen....maar voorlopig niet. :-X :-X :-X

Ik draai gehaktballetjes en kook die...ik kook kipfilets 'n kwartier...uitdruppen en afkoelen...daarna nog 'n half uur op de bakplaat in de oven....knippen en in zakjes (in de vriezer, wat bewaard moet worden).

Verder kaasjes...en gedroogde kant en klaar kipfilet...hier bij de Isidorus (soort Boerenbond)........vanalles.

Maar ik wil voorlopig ff niet drogen in de droger....ben zwaar allergisch... :-X :-X :-X.......misschien volgend jaar, of 2010, dat kan ook nog.  8) :-X
Gebruikersavatar
Door pike
#1033037
Hier worden de snoepjes ook zelf gefabriceerd in de droger: Voornamelijk kleine stukjes pens en long, soms ook kip en hart, alles waar ik goedkoop aan kan komen en niet vet is gebruik ik daarvoor.  Ik neem soms ook ieniemienie stukjes kaas mee ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#1033040
roefus schreef: O ja...en in een heel overmoedige bui bak ik ook nog zelf koekjes.... ::)
Ja dat doe ik ook, maar dan wel voor onszelf  ::)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1033053
Ik gebruik frolicjes en rodi worst in hele kleine stukjes.

Zo erg fanatiek ben ik niet dat ik alles ga drogen enz.
Door roefus
#1033060
pike schreef: Ja dat doe ik ook, maar dan wel voor onszelf  ::)
o...ja nee...ik houd niet van koekjes... :-X
bak ze voor de hondjes.
die vinden ze lekker....... :)
Door roefus
#1033061
*Marga* schreef: Ik gebruik frolicjes en rodi worst in hele kleine stukjes.

Zo erg fanatiek ben ik niet dat ik alles ga drogen enz.
Haaaa ......die vergat ik nog....rodi-worst....die gaat er hier ook in als KOEK  :D :D :D
Door Suzanne
#1033089
Hoi,
Ik gebruik een mix, in wisselende samenstelling:
'gewone brokjes' die dus door 'anderen' als voer wordt gegeven en waar ik aankom meestal door proefzakjes en de puppypakketjes ;-)
frolic (minifrolic, en dan minimaal in 4-en)
rodi-worst
kaas
zelfgedroogde kip
zelfgedroogde lever
'commerciele trainers' bijv. minibotjes, die ik dan nog in 3-en of 4-en breek

Ik zit nu in de 'zelf kip drogen is leuk' fase....  ;-)

Het 'lastige' vind ik dat ik kleine honden heb, waaronder 1 pup. Ik moet dus echt inimieni dingen maken en dat is een saai en langdurig werkje om het vlees in smalle repen te snijden, later weer kleine stukjes. Het 'knippen' ipv 'snijden' helpt al.

(En ja, ik weet dat ik de brokjes zomaar kan laten vallen.....  maar zo'n proefzakje verwerk ik er graag in!)

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1033095
Ik gebruik in stukjes geknipte gedroogde long, gedroogde lever en pensstaafjes.
Verder zalmkoekjes en kaas.
Die laatste is echt de favoriet hier. :D
Gebruikersavatar
Door pike
#1033345
In het begin kocht ik voor Armagnac nog wel kleine trainingssnoepjes, die zgn. pensbotjes/zalmbotjes/kipbotjes. Maar ja, die heb ik dan op zak met als gevolg dat Pike ze ook telkens kreeg en die kan er dus niet tegen  :-X heb ze dus maar weggegeven en koop echt helemaal niets meer. Kan ik ook niet in de fout gaan. Proefzakjes geef ik ook altijd weg, Rodi-worst verdraagt Pike ook niet. Ik heb een keer een gratis zakje gedroogde vleessnoepjes gekregen (van Carnibest was dat geloof ik) maar die waren nogal hard en dus niet geschikt om mee te trainen (Armagnac stond er een hele tijd op te kauwen). Er blijft me dus niets anders over dan het zelf te maken.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door