Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hondbandit
#1032358
Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit forum. Mijn hond Bandit rotweiller 8 jaar heeft waarschijnlijk beginnende arthrose. Ze loopt mank met haar voorpoot.Ik heb via de dierenarts loeiduur voer met glucosamine voor haar gekocht. Volgens onze dierenats is glucosamine voor mensen niet hetzelfde als voor dieren, maar op dit forum lees ik wat anders dus vraagje: klopt dit en wie heeft er ook ervaring met groenlipmossel?
vriendelijke groetjes
Door annouschka
#1032476
glucosamine voor mens en dier is hetzelfde, alleen is het voor de mens een pak duurder.  Ik verkies wel glucosamine in poedervorm, zo doseer je zelf wat je wil.  Waarom verwerken in (rommel) brokken?
Anders kan je ook gewoon beginnen barf/kvv/nrv geven aan je hond en hem glucosamine in poedervorm bij z'n eten geven.
Ik heb nu Hokamix gewricht + gekocht voor mijn reu (ook toevallig een rottweiler ;D) die is nu 1 jaar en sukkelt met z'n voorpoot, in dit mengsel zit ook glucosamine.
Door Ing
#1032742
Hoi,

Mijn hond heeft ook artrose en ik geef hem Glucosaminecomplex Speciaal van Groene Os, daar zit ook Chondroïtine in en MSM, dat is erg belangrijk tegen de pijn van de ontstekingen. Tijdens kreupel lopen kan je dit combineren met teunisbloemolie en als hij weer goed loopt de artrose onderhouden met 1 x per dag geven.
Kijk eens op www.dusydog.nl en dan onder gezondheid en gewrichten,daar heb je ook Puur Arthro,kan je er ook naast gebruiken.
Maar Glucosamine met chondroïtine is erg belangrijk om de boel soepel te (onder)houden!

Succes!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door