Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1032567
Is tranfooral een sterk middel om een hond rustig te houden? Of normaal. Over 2 wkn komt er een klant die dit zijn hond helaas moet geven om m te laten trimmen. De da adviseerde hem om als de hond rustig was er een tablet in te doen en dan op weg naar mij, lopend, nog eentje te geven. Dit zou 8 uur werken en de hond zou gaan slapen. Hond moet dan ook met de auto naar huis toe, kan dan niet lopen. Klinkt nogal heftig. Er komt hier wel eens een klantje die ook een pilletje heeft, maar die huppelt vrolijk weer naar huis. Het is een nog jonge black en tan gecastreerde engelse cocker. Mensen hebben m nu een maand ongeveer, een tweedehandsje dus. Na deze laatste info, vroeg ik de mensen eerst langs te komen voordat ze een afspraak gingen maken. Kreeg al een vaag vermoeden door de telefoon,  en ja hoor. Een behoorlijk labiel exemplaar met een boel haar en lekker aan de maat. Ik stelde eerst salontraining voor, nou ja, ik doe m nu in ieder geval niet in bad. Dat scheelt alweer een boel stress. De hond is ook nog nooit in een trimsalon geweest nota bene. De eerste eigenaar onderhield m zelf. Nou fijn dan zeg, pfff.
Door casangio
#1032674
Tranqoral. Je kunt in google kijken echt niet zo'n lekker middeltje. Het werkt op het centrale zenuwstelsel,enz.. Katten en honden worden er wel rustig van blijkbaar.
Blijkbaar wordt het nu een modetrend om maar pilletjes te gaan toedienen om de dieren rustig te houden voor allerlei toestanden. Dit is echt hartstikke gezond.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1032750
Als de hond echt gevaarlijk is, is dit geen verkeerde oplossing. Bobby krijgt van mij ook een tabletje Calmivet, dat is ook acepromazine, als hij getrimd moet worden. Hij accepteert niet dat er vreemden aan hem komen.  Het is op zich redelijk veilig alleen moet je een paar regeltjes in acht nemen.
Je moet het lang genoeg van te voren geven. Het heeft wel een uur nodig om in te werken en dan ook een stressloos uur. Want als ze al bang of gestressd zijn dan werkt het niet.
Je kunt het zo doseren dat ze wel kunnen staan maar wat suffig zijn.
Het werkt heel lang. Het kan wel 24 uur werken.
En als ze echt slapen moet je oppassen dat ze niet onderkoeld raken. De bloedvaten aan de buitenkant gaan openstaan en daardoor verliezen ze warmte. Dus wassen is dan geen goed idee of je moet hem daarna goed droogföhnen.

Als het zonder kan is het natuurlijk beter. Vaak is het een kwestie van geduldig trainen.
Door vagebond
#1033746
Ik had ook al salontraining voorgesteld. Gewoon 2x per week 10min. of een kwartiertje, eigen baasje erbij. Mensen hebben daar dus geen zin in kennelijk. Het is ook nog een jonge hond, wat ik zelf dus wel jammer vind. Zo jong en dit gedrag. Jammer genoeg is ie gecastreerd dus voorzien van een geweldig pak met haar. Nu wordt ie toch onder stress getrimd. Als het te gek wordt, stuur ik m naar huis. Ook vind ik het castreren van jonge labiele honden een slecht plan. Maar helaas, het is onomkeerbaar. Ik snap niet dat da'sen gewoon s verder kijken dan hun neus lang is. Deze hond is ook al berucht bij de da, daar moet ie direkt een muilkorf om. Dan zie je toch ook wel wat voor vlees je in de kuip hebt? Als da zijnde bedoel ik. Ga je toch niet zomaar die ballen eraf halen. Maja mss stonden die mensen er wel op dat zijn ballen eraf moesten. Afijn we zien t wel weer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door