Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1032315
Mijn hondje max had sinds een aantal weken last van haaruitval en jeuk.
Via google ben ik op zoek gegaan naar een oplossing zonder medicijnen en toen kwam ik op deze site terecht: http://black-dog.nl/?page=4
Ik was direct overtuigd door de mooie site en besloot het gratis informatienummer te bellen.
Een zeer vriendelijke man adviseerde me dat ik de Black-Dog Proformus Zalm eens moest proberen.
Ik voer het hem nu pas 6 dagen, maar ik heb hem niet meer zijn krabben en in huis liggen ook geen plukken haar meer.
Zelf probeer ik altijd zo min mogelijk medicijnen te gebruiken, want medicijnen hebben vaak een bijwerking en de klachten komen vaak terug zodra je er mee stopt.
Omdat ik zo blij ben dat ik mijn lieverd nu ook zonder medicijn heb kunnen helpen wil ik hier nu een berichtje achter laten.
Dus een tip van loes: ;)
Probeer eerst eens iets aan de voeding te doen voordat je op medicijnen overstapt.
#1032330
loes.vlassak schreef: Mijn hondje max had sinds een aantal weken last van haaruitval en jeuk.
Via google ben ik op zoek gegaan naar een oplossing zonder medicijnen en toen kwam ik op deze site terecht: http://black-dog.nl/?page=4
Ik was direct overtuigd door de mooie site en besloot het gratis informatienummer te bellen.
Een zeer vriendelijke man adviseerde me dat ik de Black-Dog Proformus Zalm eens moest proberen.
Ik voer het hem nu pas 6 dagen, maar ik heb hem niet meer zijn krabben en in huis liggen ook geen plukken haar meer.
Zelf probeer ik altijd zo min mogelijk medicijnen te gebruiken, want medicijnen hebben vaak een bijwerking en de klachten komen vaak terug zodra je er mee stopt.
Omdat ik zo blij ben dat ik mijn lieverd nu ook zonder medicijn heb kunnen helpen wil ik hier nu een berichtje achter laten.
Dus een tip van loes: ;)
Probeer eerst eens iets aan de voeding te doen voordat je op medicijnen overstapt.
Geweldige tip Loes, daar kunnen we wat mee!. Dank je wel  Afbeelding
#1032350
DJARA schreef: Kijk dat zijn nog eens goede berichten!!!
Ik ga direct die site eens uitpluizen!!
Hoop dat ik iets aan BAIke's jeuk kan doen op deze manier!!!!
Dank en hoera voor Loes!!
Als je deze site ook eens uitpluist dan had je al kunnen lezen dat bij jeuk 99 van de 100 x visolie en/of het voeren van vette vis geadviseerd wordt. Loes der hond at waarschijnlijk brok en die honden hebben bijna allemaal een Omega 3 en vettekort waardoor ze vrij makkelijk jeuk krijgen.
#1032357
Angelique schreef: Als je deze site ook eens uitpluist dan had je al kunnen lezen dat bij jeuk 99 van de 100 x visolie en/of het voeren van vette vis geadviseerd wordt. Loes der hond at waarschijnlijk brok en die honden hebben bijna allemaal een Omega 3 en vettekort waardoor ze vrij makkelijk jeuk krijgen.
JA ik ben ook pas sinds gisteren bezig met de bestrijding van de jeuk van BAIke en heb totaal nog geen andere sites gelezen.......... Niet dus. :o

Ik ben al zo'n 3 jaar op zoek naar een oplossing voor BAIke's probleem.
De ene dierenarts na de andere, de holistische dierenarts, homeopatische druppeltjes, speciaal ongiftings dieet, veel vette vis en visolie, speciale smeer middeltjes brandnetelthee, wel vlooiendruppels geen vlooien druppels weer andere vlooiendruppels, houten vloer in huis er uit gehaald schoon gemaakt en weer terug gelegd etc etc etc etc.
Het licht wat gecompliceerder dan alleen het voeren van vis!!!!
Ik moet wel zeggen dat sinds er hier vers gegeten en gebarft wordt het allemaal een stuk beter is.
Het gaat soms heel lang goed, maar het is nu sinds gister nacht weer een keer zo erg dat hij aldoor ligt te krabben, zelfs in zijn slaap maakt hij krab bewegingen, en als we lopen doet hij drie vier passen en dan.... eerst even krabben hoor.......
Nou had hij de avond ervoor voor het eerst eend gegeten, dus dacht ik even ......vul maar in.
Ik ben blij met elk idee wat er aan gedragen wordt, zo ook met de site die Loes aan droeg!!! ;)
#1032487
DJARA schreef: JA ik ben ook pas sinds gisteren bezig met de bestrijding van de jeuk van BAIke en heb totaal nog geen andere sites gelezen.......... Niet dus. :o

Ik ben al zo'n 3 jaar op zoek naar een oplossing voor BAIke's probleem.
De ene dierenarts na de andere, de holistische dierenarts, homeopatische druppeltjes, speciaal ongiftings dieet, veel vette vis en visolie, speciale smeer middeltjes brandnetelthee, wel vlooiendruppels geen vlooien druppels weer andere vlooiendruppels, houten vloer in huis er uit gehaald schoon gemaakt en weer terug gelegd etc etc etc etc.
Het licht wat gecompliceerder dan alleen het voeren van vis!!!!
Ik moet wel zeggen dat sinds er hier vers gegeten en gebarft wordt het allemaal een stuk beter is.
Het gaat soms heel lang goed, maar het is nu sinds gister nacht weer een keer zo erg dat hij aldoor ligt te krabben, zelfs in zijn slaap maakt hij krab bewegingen, en als we lopen doet hij drie vier passen en dan.... eerst even krabben hoor.......
Nou had hij de avond ervoor voor het eerst eend gegeten, dus dacht ik even ......vul maar in.
Ik ben blij met elk idee wat er aan gedragen wordt, zo ook met de site die Loes aan droeg!!! ;)
Black Dog is gewoon een KVV. Standaard voer dus, voor standaard honden (die dus niet bestaan). Aangezien jij al gedeeltelijk barft zou ik het een betere stap vinden als je over zou stappen naar 100% barf, dat is gewoon het allerbeste wat je je hond kan voeren. Daar kan geen KVV tegenop!
#1032505
Bedankt voor de reacties, mijn hond had hiervoor inderdaad brokjes.

Ik begrijp het verschil tussen KVV en BARF niet zo goed.
KVV staat dus voor Kompleet vers Vlees en barf voor Bones and raw Food.
Maar op de website van black-dog vind ik het volgende:
"Black-Dog Proformus bevat een gedeelte fijngemalen rauwe vlezige botten"
Dus in deze voeding zitten botten en vers vlees dus wat is er dan anders?  ???
#1032512
DJARA schreef: JA ik ben ook pas sinds gisteren bezig met de bestrijding van de jeuk van BAIke en heb totaal nog geen andere sites gelezen.......... Niet dus. :o

Ik ben al zo'n 3 jaar op zoek naar een oplossing voor BAIke's probleem.
De ene dierenarts na de andere, de holistische dierenarts, homeopatische druppeltjes, speciaal ongiftings dieet, veel vette vis en visolie, speciale smeer middeltjes brandnetelthee, wel vlooiendruppels geen vlooien druppels weer andere vlooiendruppels, houten vloer in huis er uit gehaald schoon gemaakt en weer terug gelegd etc etc etc etc.
Het licht wat gecompliceerder dan alleen het voeren van vis!!!!
Ik moet wel zeggen dat sinds er hier vers gegeten en gebarft wordt het allemaal een stuk beter is.
Het gaat soms heel lang goed, maar het is nu sinds gister nacht weer een keer zo erg dat hij aldoor ligt te krabben, zelfs in zijn slaap maakt hij krab bewegingen, en als we lopen doet hij drie vier passen en dan.... eerst even krabben hoor.......
Nou had hij de avond ervoor voor het eerst eend gegeten, dus dacht ik even ......vul maar in.
Ik ben blij met elk idee wat er aan gedragen wordt, zo ook met de site die Loes aan droeg!!! ;)
En meer is het niet wat er in dat voer zit wat tegen jeuk zou helpen.
#1032515
loes.vlassak schreef: Bedankt voor de reacties, mijn hond had hiervoor inderdaad brokjes.

Ik begrijp het verschil tussen KVV en BARF niet zo goed.
KVV staat dus voor Kompleet vers Vlees en barf voor Bones and raw Food.
Maar op de website van black-dog vind ik het volgende:
"Black-Dog Proformus bevat een gedeelte fijngemalen rauwe vlezige botten"
Dus in deze voeding zitten botten en vers vlees dus wat is er dan anders?  ???
Kvv is een commercieel product, een al dan niet kompleet gemalen rauw en versvoer. BARF staat voor het zelf samenstellen van een menu voor je hond/kat en waarbij het gebruikelijk is dat je de onderdelen in zo groot mogelijke stukken aanbiedt, zodat het gebit ook nog wat te doen heeft evenals de spijsvertering.
#1032634
maar als ik dit lees dan denk ik waar zijn de botten?


Ingrediënten:
Vers rundvlees (60%), vers kippenvlees (25%), verse groenten, verse knoflook, zeewier, bessen en plantenextracten, gepofte witte rijst, koudgeperste zonnebloem- en lijnzaadolie, natuurlijke vitaminen en mineralen.



Ruw Eiwit 16%
Ruw Vet 17%
Ruw As 3%
Ruw Celstof 1%
Calcium 0,56%
Fosfor 0,51%
Vocht 62%
#1032741
Nou volgens mij zit er gewoon bot in, want er staat:
"Black-Dog Proformus bevat een gedeelte fijngemalen rauwe vlezige botten, daardoor zijn de voedingen voorzien van een natuurlijk calciumbron. Dit heeft als voordeel dat er geen kalk toegevoegd hoeft te worden in de vorm van bijv. krijt of beendermeel. Calcium in rauwe botten is beter opneembaar voor honden en bovendien bevatten botten tal van mineralen en zijn ze onderdeel van het natuurlijke dieet van de hond."
Zie http://black-dog.nl/?page=3

Ik snap zelf eigenlijk ook niet waarom dat dan niet bij de ingredienten staat.
Later op de dag ga ik nog een keer naar het informatienummer bellen om het na te vragen.
Ik wil nu dan ook weten hoe het zit, want ik ben van plan dit voer te blijven gebruiken.

Jullie horen nog van me, zodra ik weet hoe het zit!  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door